מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט רמת גן:
  • 29 מאי, 2025 קיש טבעוני חגיגי עם ירקות – הפשטידה שלא נמאסת
  • 29 מאי, 2025 84 שנים אחרי: 1 מכל 8 ניצולי הפרהוד בעיראק – מתגורר ברמת גן
  • 26 מאי, 2025 בי"ס "אושא–יחד" ר"ג זכה בפרס החינוך הארצי לשנת 2025
  • 25 מאי, 2025 מפוקח מין אותר סמוך למוסד חינוכי במרכז הארץ – ונעצר
  • 22 מאי, 2025 הוועדה המחוזית אישרה מגדל בן 50 קומות ברחוב היצירה
  • 22 מאי, 2025 "שימור לצד בינוי חדש": זה המהפך המתוכנן לרחובות הראשיים ברמת גן
  • 20 מאי, 2025 מאכלים לחג שבועות בלי גבינה – 100% טבעוני
  • 18 מאי, 2025 לזכרו של עידן קינן ז"ל: בית הכנסת שבו גדל בר"ג יעבור שיפוץ מקיף
  • 15 מאי, 2025 חברת האוטובוסים "דן" מבטיחה שיפור בשירות לבני הגיל השלישי ברמת גן
  • 26 אפריל, 2025 נערה בת 12 התמוטטה בביתה בר"ג – פונתה לבית החולים לאחר החייאה
מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
ראשי » צרכנות » השלבים המרכזיים בבניית תכנית פיתוח עסקי

השלבים המרכזיים בבניית תכנית פיתוח עסקי

ערן הלר 13 אוגוסט, 2017

פיתוח מיועד לקידום של העסק ולהשגת יעדים חדשים תוך גיוס לקוחות ושילוב מנועי צמיחה. השלבים החשובים בתכנית הפיתוח כוללים הגדרת מטרות, אפיון קהל יעד והוצאה לפועל תוך שמירה על פוטנציאל צמיחה עתידי

הפיתוח רלוונטי לבתי עסק בכל רחבי העולם, אך הוא נשען על תשתית מקומית ועל יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים. בנוסף, יש צורך לחשוב על כיווני שיווק, פרסום, יחסי ציבור והנעה לפעולה באמצעות מחקרי שוק ולשקול מיזוגים ורכישות.

מהאמור לעיל קל להבין מדוע בניית תכנית פיתוח עסקי היא משימה מורכבת. זהו תהליך ארוך שכולל מספר שלבים, ולכל שלב יש תפקיד שונה. את הפיתוח ניתן לבצע באופן עצמאי אך רצוי לערב אנשי מקצוע. מעורבות מקצועית מאפשרת לבעל העסק להתמקד בניהול היום יומי ובמקביל להמשיך לפתח את הפעילות הקיימת. עם זאת, רצוי גם להכיר את מאפייני השלבים השונים ולהתייחס אליהם בנפרד.

שלב ראשון: הגדרת מטרות

לאחר קבלת החלטה עקרונית על הצורך בפיתוח עסקי, נדרש בעל העסק להגדיר מטרות. הוא יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מטרות רלוונטיות, להיעזר בתכנית עסקית ששימשה אותו להקמת העסק ולשאוב השראה מתכניות פיתוח של חברות מתחרות בארץ ובעולם.

>> להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט רמת גן וקבלת כל העדכונים ראשונים בווטסאפ, לחץ/י כאן <<

הגדרת המטרות חייבת להיות ריאלית וברורה. יש להציב יעדים מדידים ולאפיין את המוצרים או השירותים הקיימים כדי להבין לאילו כיוונים חדשים רוצים לפנות. הגדרה מדויקת של מטרות חוסכת זמן, מאמץ ועוגמת נפש.

שלב שני: אפיון קהל היעד

בשלב השני מאפיינים את קהל היעד של המוצר, העסק והשירות. ללא אפיון של קהל יעד לא ניתן לדעת כיצד לפתח את העסק באופן יעיל. חשוב לבחון מי קהל היעד הקיים של העסק ומי קהל היעד שאליו רוצים לפנות. במידה ומדובר באותו קהל, יש להחליט על דרכים להבליט את המוצר או השירותים בלי להרעיד את הספינה או לגרום לשינוי דרסטי.

פילוח מדויק של קהל היעד יכול לעזור לבעלי עסקים בטווח המיידי. הוא מסייע לבחור אמצעי שיווק, פרסום וקידום מכירות ובעזרתו ניתן להעלות בצורה דרמטית את סיכויי ההצלחה של התכנית.

שלב שלישי: הוצאה לפועל

בשלב השלישי מוציאים את התכנית לפועל ומסמנים אפיקי שיווק שיכולים להתאים למטרות שהוצבו בתחילת הדרך. יש לבחון את האפיקים שבעזרתם ניתן להשיג את התוצאות הטובות ביותר, אך לנסות גם למזער את הסיכון. רצוי להתייחס לשיקולים כמו תהליך ייצור המוצר, אפשרויות לתפעול המערכת וגיוס כוח אדם מתאים. ההוצאה לפועל קובעת האם התכנית תשיג את יעדה ואילו אפשרויות קידום חדשות יעמדו לרשות העסק בעתיד.

צילום pixabay

לסיכום, השלבים המרכזיים בבניית תכנית פיתוח עסקי כוללים קבלת החלטה עקרונית, הגדרת מטרות, אפיון קהל יעד וכמובן הוצאה לפועל. לכל שלב מאפיינים שונים וכולם יחד קובעים את היכולת של העסק לבלוט בשוק תחרותי.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
‎מקומונט רמת גן rmgcity‎
פרשת השבוע: פרשת בהעלתך
כניסה:
יציאה:
תל אביב
19:30
20:31
ירושלים
19:05
20:28
חיפה
19:19
20:32
באר שבע
19:27
20:28
האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות

אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!

תגיות
אביהוא בן משה אופניים אור ירוק ארנונה בורסת היהלומים בחירות מקומיות ביטוח בית ספר בריאות גבעתיים הבורסה ברמת גן הספארי הפארק הלאומי התחדשות עירונית זינגר חיה מנע חיות מחמד חינוך ילדים ישראל זינגר כרמל שאמה כרמל שאמה הכהן לימודים ליעד אילני מד''א משטרה משטרת ישראל משרד החינוך מתחם הבורסה נדל''ן נופש ספורט עורך דין עיריית רמת גן עסקים פינוי בינוי קהילה קורונה רועי ברזילי רכב רמת גן תאונות דרכים תאונת דרכים תלמידים תמ"א 38
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס