Site icon מקומון רמת גן

קופת גמל להשקעה – מה היא יכולה להציע עבורכם בהשקעה לטווח קצר?

מכירים את המשפט – "גם את רומא לא בנו ביום אחד"? אז בדיוק על אותו משקל – לא בונים חוסן כלכלי ביום אחד. יש להשקיע בכך עומק מחשבתי, לבחון משאבים פיננסיים קיימים ומעל הכול, להתמיד בתוכנית הפעולה אשר הגדרתם לעצמכם. מעבר לכך, על מנת שבאמת תוכלו להבטיח את עתידכם הפיננסי, עליכם לדאוג ליצירתו של חיסכון כספי משמעותי. פתיחת קופת גמל להשקעה למשל, היא בין הדרכים היותר אפקטיביות לעשות זאת.

בהנחה ועוד לא שמעתם עליה, קופת גמל להשקעה הינה מוצר חיסכון אידיאלי המשלב בין הפונקציה של לחסוך כסף רב לבין האופציה של שמירה על נזילות כספית. כלומר, יש באפשרותכם לבצע משיכות כספים – בכל עת שתבחרו. אם תבחרו לחסוך עד גיל פרישה, תוכלו להשתמש בכסף כקצבה פנסיונית נוספת, מלבד זו שתקבלו מקרן הפנסיה שלכם או ביטוח המנהלים. קצבה זו תהא פטורה לחלוטין מתשלום מס. אם תמשכו את הכסף לפני גיל הפרישה, אתם תחויבו במס רווח-הון סטנדרטי של 25% (עבור הרווחים שנצברו בקופה בלבד).

הדברים האחרונים מעוררים כאן שאלה מהותית:

האם ישנה דרך בה קופת גמל להשקעה תוכל גם לשרת אתכם בטווח הקצר? (במידה שכן, כיצד בדיוק?)

אוקי, אז מצד אחד קופות הגמל להשקעה מאפשרות לכם ליהנות מנזילות כספית (משיכת כספים בכל עת). מצד שני, לעומת זאת, אם אתם מושכים מהן כספים לפני גיל הפרישה, אתם תחויבו בתשלום בגין מס רווח-הון (מס על הרווחים שצברתם בקופה). עם זאת, עדיין יזקפו לזכותכם כמה יתרונות מעולים:

צילום: חופשי

שיהיה לכם חיסכון מוצלח!

Exit mobile version