Site icon מקומון רמת גן

S&P500 – מה אתם צריכים לדעת על המדד שמוביל את שוק המניות?

S&P500 המדד הזה הוא המדד העיקרי המשמש סוחרים רבים בקבלת החלטות שונות ומשמש ככלי רחב על מנת לקבל החלטות שונות הקשורות בשוק ההון. מאמר זה יספר לכם הקוראים המעוניינים לקבל מידע מכלי ראשון על המדד הייחודי הזה המאמר יעסוק בשאלות כמו מהו המדד הזה? מה הופך את המדד לכזה חשוב ולמה משקיעים רבים לא מוותרים על השימוש בו לפני כל השקעה.

מהו בעצם מדד?

כאשר מתחילים להסביר על המדד הייחודי חשוב שתבינו מהו בעצם מדד. מדד הוא בעצם סל של נכסים פיננסיים. נכסים אלו נבחרו על ידי גוף מסוים המטרה של המדד לעקוב אחר השינויים בשוק מסוים ובעיקר על שוק ההון. אם המדדים לא היו קיימים הדרך היחידה של סוחר שמעוניין להשקיע במניה מסוימת היא לבדוק את התשואות של כל מניה ומניה.

בבורסות השונות ברחבי ארצות הברית נסחרות מגוון רחב של מניות שונות יש הבדל בין חלק של מניה שנסחרת בבורסה של חברה גדולה והמדד שלה מן הסתם יהיה גבוה מאד בוודאי יותר ממנייה של חברת השקעות קטנה שהחלה להשקיע בבורסה לא מזמן.

כל סוחר ומשקיע צריך להכיר את מדד S&P500

כל סוחר ומשפע חייב להכיר את המדד הזה שהוא המדד הכי חשוב שקיים בארצות הברית על מנת להבין את החשיבות רצוי להכיר אותו יותר טוב המדד, מנוהל על ידי חברת סטנדרד אנד פורס הוא מכיל בתוכו 500 מניות של חברות וגופים ציבוריים בכל רחבי ארצות הברית ומעט מניות של חברות גדולות מרחבי העולם.

הסיבה לכך שהעיניים של המשקיעים נשואות אל מדד S&P500 נעוצות בעובדה כי השינויים שבו מצליחים להוכיח את התנודות בעלם שוק ההון של החברה האמריקאית ואת האמון בה. אם המדד עולה הוא מציג את הכלכלה ואת האמון של האזרחים.

אם כך עליות במדד מהוות ראייה לצמיחה של השוק האמריקאי ואילו ירידה במדד מצביעיה על ירידה ועל כך שאזרחים בורחים מהארץ.

הבורסה בניו יורק. צילום: אביחי טבק
קצת מידע על מדד S&P500

אם בעבר השינויים במדד היו מתבצעים באופן ידני והשינוי היה מדווח באופן יום יומי בעיתונים המקומיים והגרסה המלאה של מעל 400 חברות התפרסמה אחת לשבוע. כל המידע נכון עד לשנת 1957.

בשנת 1957 הכנסו מחשבים גם לחדרי הבורסה ומאז 1957 כל אדם בעולם יכול לדעת את המדד S&P500 שכן הוא מוצג בכל שעות היממה ומאפשר לדעת את המצב של שוק המניות האמריקאי.

הרכב מדד S&P500

החברה שמנהלת את המדד הזה שהיא שקובעת נכון להיום המדד כולל נבחרה על ידי וועדה ייעודית בחברה שמנהלת אותו . לוועדה הזו יש קווים מנחים בניגוד למקומות אחרות הוא מוטה לטובות החברות הטכנולוגיות. כי הן כובשות גם בארץ את הכלכלה וגם בעולם.

הכירו את חברת טריידסטיישן

מדובר על חברה שפיתחה תוכנה מיוחדת שעוקבות אחר הפעולות של שוק המניות היא פותחה על ידי מפתחים ובעלת כלים ייעודיים המצליחים לעקוב אחר התנודות בשוק ההון ולהצליח להשיג תוצאות יפות.

אז מה בסוף?

במאמר זה מדובר על מדד S&P500 מאמר זה מסביר על מדד זה ולמה כל סוחר צריך להכיר אותו. הוא עונה על השאלה מהו ההרכב של מדד זה והוא מצליח להכיר לכם את חברת טריידסטיישן האחראית בין השאר על פיתוח תוכנה העוזרת להתמודד עם שוק ההון.

Exit mobile version