Site icon מקומון רמת גן

CPAP כפתרון לבעיות שינה ודום נשימה

אנשים רבים סובלים מתופעת דום נשימה בשינה, בעיה שלא רק פוגעת באיכות השינה אלא בהחלט מביאה עימה מגוון סיכונים בריאותיים. הפתרון המדעי והמוכח לבעיות דום נשימה בשינה וזה אשר מומלץ על ידי המון רופאים וגורמי מקצוע, הוא מכשיר CPAP, אשר מוודא שיש לכם זרימת אוויר קבועה ומסייע רבות לשינה בטוחה, מלאה ואיכותית יותר. יתרון נוסף, מכשיר סיפאפ זמין בקלות למבוטחי כל קופות החולים בישראל.

אודות דום נשימה בשינה

בני אדם נושמים כל הזמן, במערכת אוטונומית הפועלת גם כאשר אנו ערים וגם כאשר אנו ישנים, ומן הסתם פגיעה במערכת זו היא מסוכנת במכלול מובנים ואופנים. במצב נורמלי ותקין, אנחנו נושמים כמו שצריך בשינה ולא חושבים כלל על הנושא הזה, במקרים של חסימות בדרכי הנשימה והפסקת נשימה פתאומית ולא נשלטת, נוצרת בעיה בריאותית מסוכנת לכל הדעות. מצב זה נקרא דום נשימה בשינה, או בשמו המלא דום נשימה חסימתי בשינה (Obstructive Sleep Apnea).

במצב של דום נשימה, מסיבה כזו או אחרת, נוצרת חסימה של דרכי הנשימה ואוויר לא נכנס לריאות ולא יוצא מהן ואין שחלוף גזים בדם. מצב זה נמשך אצל רוב האנשים כ-10 שניות או יותר, אשר במהלכן אין נשימה תקינה ורמות החמצן בדם יורדות בחדות. התוצאה היא שהאדם מתעורר בפתאומיות, עם מודעות או ללא מודעות להתעוררות – אך השינה נפגעת משמעותית בכל מקרה.

אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה מתעוררים לעיתים עשרות פעמים בלילה ולא מצליחים הלכה למעשה להגיע לשינה עמוקה ואיכותית, כמו כן התופעה מלווה לא אחת בנחירות חזקות ושאר סיכונים בריאותיים מהותיים.

יש פתרון לדום נשימה! מכשיר ה-CPAP

כאמור, ישנו פתרון יעיל, מוכח מדעית ומומלץ לטיפול במצבי דום נשימה חסימתי בשינה. זהו מכשיר ה-CPAP – וחברת קלינטיקה  מייבאת כבר מספר שנים את מכשירי הסיפאפ הנחשבים והטובים בעולם, מבית חברת המכשור הרפואי ResMed. מכשיר CPAP מציע פתרון אפקטיבי וידידותי לשימוש ביתי יומיומי והוא ניתן למבוטחי כל קופות החולים בכל רחבי הארץ.

מכשיר הסיפאפ הוא מכשיר בלתי חודרני שפשוט "יושב" ליד המיטה ובאמצעות מסכה מותאמת אישית ומערכת אוויר חכמה, מזרים אוויר ישירות למערכת הנשימה. האוויר שמכשיר ה-CPAP מחדיר לדרכי הנשימה מגיע בלחץ מדויק ודינמי, מה שמונע את חסימת דרכי האוויר, מאפשר נשימה רציפה ויעילה וכך מושגת שנת לילה איכותית, עמוקה ובטיחותית הרבה יותר.

מכשירי CPAP מודרניים – כמו אלו של קלינטיקה – הם מכשירים חכמים ואוטומטיים ולחץ האוויר שהם מזרימים מותאם אישית במדויק לכל מטופל ומטופלת. המכשיר יודע לזהות את הפסקת הנשימה מתקרבת ולהגביר את לחץ האוויר בהתאם כדי למנוע זאת.

צילום: קלינטיקה

איך מקבלים מכשיר CPAP?

אם ישנו חשד למצב של דום נשימה חסימתי בשינה – מצב מאוד שכיח, בעיקר בקרב גברים בגילאי 40-60 אך לא רק אצלם – יש לפנות בהקדם לבדיקת שינה, שירות הניתן דרך כל קופות החולים ועם הפניה מרופא משפחה. את הבדיקה מבצעים במעבדות שינה מיוחדות וכיום יש גם אפשרות לבצעה בבית הנבדק עצמו.

אם בדיקת שינה אכן הראתה שהאדם סובל מדום נשימה בשינה, בדר"כ ההמלצה הרפואית המרכזית תהיה להיעזר במכשיר סיפאפ. בנקודה זו, קריטי לבחור מכשיר CPAP הממומן ומסופק ע"י קופת החולים וכזה המאפשר הסתגלות מהירה וקלה עד כמה שניתן – וזה בדיוק מה שמכשירי סיפאפ מבית ResMed שקלינטיקה משווקת מספקים, עם אמינות וביצועים מוכחים בכל העולם.

מכשירי CPAP דרך קלינטיקה

חברת קלינטיקה, חלק מקבוצת צבר רפואה, משווקת את מכשירי ה-CPAP של ResMed, הנחשבים לאיכותיים והמתקדמים ביותר בעולם כיום. החברה מתמחה במתן פתרונות רפואיים מתקדמים ואפקטיביים לשימוש בסביבה הביתית, עם שירות אישי ומעולה ומתן מענה מלא למטופלים.

עדות של מטופלת שפשוט מספרת את כל הסיפור:

"אחרי שנים של שינה גרועה שפגעה בי בריאותית ומנטלית ומלא פתרונות שלא עבדו, גיליתי את מכשיר הסיפאפ של קלינטיקה. החיים שלי השתנו לגמרי ואני ישנה מצוין. הצוות של קלינטיקה התאים לי מכשיר קומפקטי וקל מאוד לשימוש, מרכיבה אותו בלילה וקמה בבוקר כמו חדשה."

Exit mobile version