מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט רמת גן:
  • 29 מאי, 2025 קיש טבעוני חגיגי עם ירקות – הפשטידה שלא נמאסת
  • 29 מאי, 2025 84 שנים אחרי: 1 מכל 8 ניצולי הפרהוד בעיראק – מתגורר ברמת גן
  • 26 מאי, 2025 בי"ס "אושא–יחד" ר"ג זכה בפרס החינוך הארצי לשנת 2025
  • 25 מאי, 2025 מפוקח מין אותר סמוך למוסד חינוכי במרכז הארץ – ונעצר
  • 22 מאי, 2025 הוועדה המחוזית אישרה מגדל בן 50 קומות ברחוב היצירה
  • 22 מאי, 2025 "שימור לצד בינוי חדש": זה המהפך המתוכנן לרחובות הראשיים ברמת גן
  • 20 מאי, 2025 מאכלים לחג שבועות בלי גבינה – 100% טבעוני
  • 18 מאי, 2025 לזכרו של עידן קינן ז"ל: בית הכנסת שבו גדל בר"ג יעבור שיפוץ מקיף
  • 15 מאי, 2025 חברת האוטובוסים "דן" מבטיחה שיפור בשירות לבני הגיל השלישי ברמת גן
  • 26 אפריל, 2025 נערה בת 12 התמוטטה בביתה בר"ג – פונתה לבית החולים לאחר החייאה
מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
ראשי » צרכנות » עסקים » להכין את העסק "ליום שאחרי" הקורונה

להכין את העסק "ליום שאחרי" הקורונה

ערן הלר 24 ינואר, 2021

משבר מגפת הקורונה (Covid-19) העלה בשנת האחרונה שאלות מהותיות חשובות של זהות תעסוקתית בקרב ישראלים רבים, שכירים ועצמאים כאחד, כאשר הנסיבות והמגבלות השונות בימי סגר נוקשים צמצמו ואף מחקו את האפשרות לעסוק בתחומי עיסוק כאלו ואחרים.

כך למשל עולם המסעדות נאלץ להמציא את עצמו מחדש באמצעות פיתוח ויצירת מנות ששומרות על איכותן גם במארזים ובמשלוחים, ומגיעות לשיאן לאחר 30-60 דקות עם פתיחת השקיות בבית הלקוח. עולם הקמעונאות מיהר לנצל את תשתיות האינטרנט להקמה מהירה של מאות חנויות אינטרנטיות, באמצעות מערך צילום, תמחור, כתיבת תוכן והעלאה של המוצרים לרשת, לצד אפשרויות סליקה ואבטחת מידע ומערך משלוחים תומך. חברות ההייטק השקיעו סכומי כסף עצומים בהכשרה מהירה ומתן כלים לעובדים לעבודה מן הבית, החל מרכישה של ריהוט משרדי ומחשבים ניידים עבורם, ועד להתאמה של תוכנות, שיפור והתאמה של מערכי אבטחה ובניית תכניות עבודה ותקשורת מרחוק.

להתאים את העסק לפוסט-קורונה. צילום: נורמה מורטנסון

לצד אלו, בעלי עסקים רבים נוספים מתחומים מגוונים חיפשו את הדרך להמשיך ולייצר פרנסה גם במסגרת המגבלות המשתנות מעת לעת. ההבנה כי על מנת לשרוד את התקופה המאתגרת ולהוסיף ולהיות רלוונטי גם אחריה נדרשת יצירתיות שתאפשר מתן ערך מוסף ללקוחות גם תחת מגבלות התקופה – הנה כמה תחומים בהם נדרשו אותם גורמים לייצר מהלכים "מחוץ לקופסא":

  • חוגים וקורסים – מתכונת הלמידה מרחוק והלמידה ההיברידית שדוברו רבות בהקשר של מערכת החינוך הפכו לשיטה יעילה וכלכלית עבור עסקים רבים למכירה ושיווק של קורסים מקוונים, החל מלימודי נדל"ן, שפות, קונדיטוריה ובישול ועד לקורסים וחוגים מיוחדים לגיל השלישי כאשר העוסק חוסך למעשה בעלויות של אחזקת מקום וציוד כפי שנהג בעבר וציבור המשתתפים נהנה מנוחות ותוכן בבית ללא מגבלות מרחק או נסיעה. ניכר כי השיטה החדשה תיוותר לאורך זמן, גם באקדמיה ובשוק מוסדות הלימוד וההעשרה הפרטיים בישראל.
  • תיירות – התיירות שספגה מכה קשה הותירה ציבור רחב של מדריכי טיולים ללא אופק לתעסוקה בעתיד הנראה לעין. בעוד שבשל אילוצי פרנסה חלקם מצאו את עצמם בתפקידי משלוחנים, מלקטים וחוקרים אפידמיולוגים על פי דרישה, היו מי שבחרו שלא לוותר על משלח ידם ולהמיר את הטיולים והוראת הדרך בעזרת הרצאות אונליין / מוקלטות אודות מקומות, תרבויות וחוויות מן הארץ ומן העולם. בסיטואציה שבה אנשים מבלים שעות רבות בבית והטבע הנגלה לעיניהם מוגבל לזה המצוי אלף מטרים מביתם, הרצאה מעניינת הכוללת תמונות, ידע וחוויות ממקומות שונים הפכה למרעננת ובעיקר זורה תקווה לעתיד.
  • עיצוב – מעצבי פנים אשר נהגו לסייר עם הלקוחות בבתים, להמחיש את הרעיונות העיצוביים ולשוטט בחנויות העיצוב השונות לצד הלקוחות לספיגת רעיונות והשראה ולרכישות שונות, מיקדו את מאמציהם במתן שירותי אונליין, בפיתוח ויישום של תוכנות הדמיה ובתרגום חלום הבית המושלם למצג ויזואלי מרהיב. לצד השירות ללקוחות מעצבים רבים בחרו גם להקדיש את הזמן שהתפנה לכתיבה, להפעלה והשקעה באתר וברשתות החברתיות, באמצעות הכוונה ומתן טיפים זמינים במטרה לספק ללקוחות ערך מוסף ולמתג את עצמם כאוטוריטה מקצועית ורלוונטית, גם ביום שאחרי הקורונה.
עסקים
« פוסט קודם
פוסט הבא »
‎מקומונט רמת גן rmgcity‎
פרשת השבוע: פרשת בהעלתך
כניסה:
יציאה:
תל אביב
19:30
20:31
ירושלים
19:05
20:28
חיפה
19:19
20:32
באר שבע
19:27
20:28
האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות

אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!

תגיות
אביהוא בן משה אופניים אור ירוק ארנונה בורסת היהלומים בחירות מקומיות ביטוח בית ספר בריאות גבעתיים הבורסה ברמת גן הספארי הפארק הלאומי התחדשות עירונית זינגר חיה מנע חיות מחמד חינוך ילדים ישראל זינגר כרמל שאמה כרמל שאמה הכהן לימודים ליעד אילני מד''א משטרה משטרת ישראל משרד החינוך מתחם הבורסה נדל''ן נופש ספורט עורך דין עיריית רמת גן עסקים פינוי בינוי קהילה קורונה רועי ברזילי רכב רמת גן תאונות דרכים תאונת דרכים תלמידים תמ"א 38
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס