Site icon מקומון רמת גן

99 רוכבי אופניים נפגעו בתאונות דרכים ברמת גן בעשור האחרון

בשנת 2015 נפגעו בתאונות דרכים ברמת גן 7 רוכבי אופניים ורוכב אחד נהרג.שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לרוכבי האופניים אין שלדת מתכת שתגן עליהם מפני כלי הרכב האחרים בכבישים. לכן, המדינה חייבת להגן על רוכבי האופניים ולהסדיר עבורם שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים".

באמצע חודש אפריל בשנה שעברה, נסע זאב ילין, בן 64, בכביש 554 בדרכו מעבודתו בקיבוץ יקום לביתו ביישוב נירית שבשרון. במהלך הנסיעה פגע בו רכב מסחרי והפקיר אותו למוות. משפחתו של ילין סיפרה לאחר התאונה, כי הוא היה רוכב מנוסה וותיק, שהרבה לנסוע בכביש וגם בשטח והקפיד תמיד לשמור על כל כללי הבטיחות כאשר רכב על אופניו.

זאב ילין ז"ל הוא אחד מ- 15 רוכבי אופניים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015. מדובר על עלייה של 50% לעומת שנת 2014, במהלכה נהרגו עשרה רוכבי אופניים בתאונות דרכים בישראל. גם במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים ישנה עלייה: בשנת 2015 נפגעו 321 רוכבים, לעומת 301 רוכבים שנפגעו בשנת 2014, עלייה של 7%.

רוכב אופניים ללא קסדה.צילום אור ירוק

בממוצע של העשור האחרון (2006-2015), נפגעים מדי שנה כ- 333 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, כ- 13 נהרגים וכ- 80 נפצעים באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לרוכבי האופניים אין שלדת מתכת שתגן עליהם מפני כלי הרכב האחרים בכבישים. לכן, המדינה חייבת להגן על רוכבי האופניים ולהסדיר עבורם שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים ההרוגים".

ברמת גן  נפגעו 99 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), 3 רוכבים נהרגו.

 

 

תחום הרכיבה על האופניים התפתח מאוד בשנים האחרונות בישראל, וכיום ישנם כמיליון רוכבי אופניים. למרות יתרונותיהם של האופניים ככלי תחבורה זול ובריא, הם גם חושף את הרוכב עליו לסכנות רבות. ישנה קהילה גדולה של רוכבי אופניים, הרוכבים בצידי הכביש או בשטח ועל המדינה להסדיר עבורם שבילי רכיבה בטוחים.

רוכבי האופניים רוכבים פעמים רבות ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, בזמן רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

בשנים האחרונות התפשטה ברחבי הארץ גם תופעת הרכיבה על אופניים החשמליים. ב- 9 במרץ, אושרו בועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, תקנות חדשות הקובעות כי על אופניים חשמליים יוכלו לרכב רק בני נוער מגיל 16 ומעלה. המשמעות היא, כי ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אשר ירכבו על אופניים חשמליים – יעברו על החוק.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר נמצא כי מגמת העלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הולכת וגדלה בכל שנה.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים  213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

Exit mobile version