Site icon מקומון רמת גן

7 דברים שכדאי לדעת לפני שבוחרים יועץ משכנתא

כאשר זוגות רוכשים בית, הם יצטרכו משכנתא. רוב הישראלים עד לפני כמה שנים, היו נוטלים משכנתא ישירות מהבנק למשכנתאות, אך היום כולם הבינו כי לבנק קיים אינטרס כלכלי והם פונים אל  יועץ משכנתאות פרטי שהוא יועץ בלתי תלוי והכוונה היא שהוא רואה לנגד עיניו רק את האינטרס של לקוחותיו.

גם מבחינת הריביות וגם מבחינת תמהיל המשכנתא, יועצי משכנתאות מייעצים ללקוחותיהם היכן טמונות הסכנות בנטילת משכנתא כאשר הם מתכננים את המשכנתא כבר לטווח הארוך עם כל התנודות הכלכליות שעשויות לצוץ עם השנים. ישנם 7 טיפים שעליכם לדעת לפני שאתם פונים ליועצי משכנתאות. ראשית הניסיון של יועץ המשכנתא, ההמלצות של חברים או קרובים שכבר קיבלו את שירותיו של יועץ זה והיו מרוצים הן מהריבית והן מהתמהיל שהוכן ותוכנן עבורם על פי נתוניהם הכלכליים.

צילום: Freepik

יש לפנות ליועצי משכנתאות בלתי תלויים שכבר עבדו בבנקים למשכנתאות ומכירים את המטבע על שני צידו. הכימיה שיש לכם עם יועץ המשכנתאות מהווה את הקריטריון השלישי לבחירה נכונה של יועץ המשכנתאות שלכם. יש להבין היטב את השפה הכלכלית שבה מדבר יועץ המשכנתאות ולכן, מומלץ להגיע מוכנים עם כל המושגים הקשורים למשכנתאות כך שתוכלו להבין מה מסביר לכם יועץ המשכנתאות שלכם.. יועץ משכנתאות מיומן, יוכל להסביר לכם את "האותיות הקטנות" של הסכם המשכנתא אשר עליו תצטרכו לחתום, כך שברגע שאתם חתמים על הסכם משכנתא מול הבנק, תהיו שקטים שאתם בדיוק יודעים על מה בדיוק אתם חותמים.

שקיפות מלאה מול יועץ המשכנתאות

יש לציין כי אם אתם מעוניינים למצוא יועץ משכנתאות מקצועי, הוא יגלה מולכם שקיפות מלאה. הניסיון של יועץ זה הוא זה שיסייע לכם למצוא את הנכס המתאים לכם, מה הסכומים שאתם יכולים לגייס כמקדמה למשכנתא וכן ההטבות אשר מגיעות לכם, אם מדובר בנכס הראשון שאתם מעוניינים לרכוש. יש למצוא חברה קטנה שבנויה מכמה יועצי משכנתאות, כך שתקבלו את היחס האישי ותשומת לב הדרושה, היות ומדובר ברכישה החשובה ביותר של כל אדם בחייו. יועץ משכנתאות מומחה, יוכל להסביר לכם מדוע מומלץ לבחור במסלול החזר המשכנתא הזה ולא אחר, מתוך מגוון המסלולים ותמהילי המשכנתא וזאת, לאחר שיבדוק את המסמכים שאתם מביאים למשרדו, כך שניתן יהיה להסיק מה ההוצאות השוטפות שלכם ומהם ההכנסות של שני בני הזוג.

הסברה היא שהמשכנתא צריכה להיות כשליש מהוצאות משק הבית ולא יותר מזה, על מנת לעמוד בהחזרים החודשיים. תמיד יש לזכור כי יועץ המשכנתא שלכם, הוא זה שיחסוך לכם במשך שנים סכומים נכבדים של כסף ויעניק לכם את הייעוץ שהכי ישתלם לכם מהבחינה הכלכלית. שימו לב כי יועץ המשכנתאות שלכם עונה על כל הקריטריונים החשובים, היות וייעוץ מקצועי הוא זה שיסייע לכם בחיסכון רב לטווח הארוך.

קשריו של יועץ המשכנתאות עם הבנקים למשכנתאות – קריטריון חשוב בבחירה

 יועץ משכנתאות מנוסה, מכיר את הבנקים למשכנתאות והוא למעשה המתווך ביניכם לבין הבנקים ויכול לסגור לכם עסקת משכנתא משתלמת. יש לוודא מול אילו בנקים יועץ המשכנתאות עובד, כמה פגישות כוללות בליווי משכנתא ועד לחתימתה, האם היועץ מצטרף לחתימות במסגרת הייעוץ, כמה תמהילי משכנתא הוא בונה עבורכם, אם הוא מגיש את הבקשה לכמה בנקים, אם היועץ למשכנתאות מכיר בנקאים בדרג גבוה יותר מאשר את הפקיד בסניף, כמה שנים הוא עוסק במקצוע, כמה תיקי משכנתאות הוא עושה בכל חודש ואם הוא חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות.

חברת משכנתא סנטר בנתה מערכות יחסים עם הבנקים המובילים, על מנת שתקבלו את המסלול המשתלם ביותר

Exit mobile version