Site icon מקומון רמת גן

טיול ליפן – מה חשוב לדעת?

מתכננים לטייל למזרח וביקור ביפן? מצפה לכם חוויה תרבותית מרהיבה, המתובלת בשפה מיוחדת שהופכת את הטיול למהנה שבעתיים. עם זאת, לפעמים מספר טיפים קטנים לפני הטיול יכולים להפוך חוויה טובה לחוויה נפלאה, ולכן אספנו עבורכם את כל מה שתיירים ש"חרשו" את יפן לאורכה ולרוחבה חוו בפעם הראשונה שביקרו בה.

אל תתקבעו לאזור אחד

תיירים רבים שמגיעים בפעם הראשונה ליפן מרכזים את הביקור באזור אחד בלבד: או האיים השונים או ביקור בטוקיו בלבד. אנו ממליצים לכל מי שמבקר ביפן לנסות לטעום את כולה, במיוחד אם אינכם מתכוונים לחזור אליה שנית בשנים הקרובות. נסו לחוות הן את המקדשים הבודהיסטים והן את החוויה האורבנית שמציעה יפן, כמו גם את האירוח המסורתי במסעדות המקומיות.

לינה ביפן

בניגוד לאזורים אחרים בעולם, שבהם נמליץ בדרך כלל לשהות בבתי מלון סטנדרטיים, ביפן נפתחות לפניכם אפשרויות רבות. תוכלו ליהנות בביקור בדירות נופש המושכרות על בסיס יומי, שבועי או חודשי, או לבחור דווקא באכסניה מקומית המציעה לינה במחירים של עשרות בודדות של דולרים, אם התקציב שלכם דחוק. בנוסף, ביפן ישנם מלונות מיוחדים שאינם משכירים לכם חדר שלם, אלא מעין קפסולת שינה. יש הרואים בהם אופציה ללינת צהרים, ואחרים משתמשים באפשרות זו ללינת לילה במחיר זול. הקפסולה מציעה גם אינטרנט אלחוטי ואפילו טלוויזיה זעירה. אם אינכם סובלים מקלסטרופוביה, תוכלו גם אתם לנסות.

שימו לב להרגלי התרבות המקומיים באתר שאליו הגעתם

יפן, בדומה למספר מדינות אסייתיות שכנות, בנויה על בסיס נורמות תרבותיות שונות מאלו שהורגלנו אליהן במדינות המערב. אחד המאפיינים הוא חליצת הנעליים בכניסה לאתרים מסוימים, למשל. הפעם אין מדובר רק במקדש זה או אחר, אלא יתכן שתמצאו את עצמכם חולצים נעליים גם במסעדה מקומית. אם אתם נמנים עם אלה שאינם מקפידים על זוג גרביים בצבע זהה או שהסתובבתם לאורך כל היום ומצאתם חור בגרב, נמליץ לכם לקחת אתכם זוג חדש נוסף על מנת להימנע מאירוע מביך לעיני בני הזוג או החברים.

במסעדה: נסו להשאיר את המנות כפי שהן

נכון, אנו רגילים להתאים את המנות בישראל בצורה אישית. להוסיף מלפפון חמוץ פה או חומוס שם, לבקש מנה בלי בצל או עם תוספות אחרות. המזון ביפן מגוון וכולל מספר רב של מרכיבים, והדרך שבה הוא בנוי מאפיינת את המסעדה ומהווה מעין מנת דגל של כל שף. עם זאת, כאשר אתם מנסים לשנות את המנה – כאן אתם עשויים להיתקל בפרצוף חמוץ או אפילו נעלב. המסעדות היפניות פשוט מעדיפות להשאיר את המנות כפי שהן. לכן, לפני שהזמנתם את המנה, ודאו מראש שאינה כוללת מרכיבים שאינכם אוהבים או אף אלרגיים אליהם.

טיול ליפן.תמונה באדיבות:pixabay

לסיכום, טיול ליפן הוא חוויה מיוחדת שמומלץ לא לוותר עליה. עם זאת, רצוי להכיר מראש את הכללים ואת המנהגים המקומיים על מנת שבטוקיו לא תתנהגו כרומאי.

 

 

 

Exit mobile version