Site icon מקומון רמת גן

חבר מועצת העיר חיים גלרמן:"לצבי בר מגיעה חנינה"

חיים גלרמן  תושב רמת גן למעלה מ-60 שנים וחבר מועצת רמת גן, המתין עד שהילדים יגדלו כדי להיכנס לעשייה הציבורית. בראיון למקומונט רמת גן הוא קורא לתת חנינה לצבי בר מפאת גילו ותרומתו לעיר וקורא לציבור הדתי לאומי להתיישב ברמת גן. 

חיים גלרמן, סיו"ר מועצת ראשי הסניפים של מפלגת הבית היהודי, יו"ר סניף הבית היהודי ברמת גן, חבר מועצת והנהלת העיר ויו"ר המחלקה למורשת ישראל קדנציה שנייה. תושב ר"ג מזה למעלה מ-60 שנה יליד 1947, נשוי למרים+4+נכדים, מנהל כספים בחברה בתחום הביטוח, פעיל ציבור בתחומים שונים. למד והתחנך בבי"ס "הרואה " ר"ג.

חיים גלרמן. צילום באדיבות: טוביה עזורי מנהל המחלקה למורשת ישראל

לחיים גלרמן היה מאז ומתמיד חיידק לעשייה ציבורית, אבל הוא בחר לחכות עם החיידק עד שהילדים יגדלו:""כל עוד הילדים היו קטנים בערך עד תקופת הצבא התרחקתי מפעילות ציבורית , קודם עשיתי לביתי. החיידק הזה תמיד היה לי אבל המתנתי איתו ברמה הפוליטית, אני גבאי בית כנסת כבר 30 שנה , בית הכנסת "דובב עוז" ברמת גן  כך שתמיד הייתי בעשייה, אבל ברמה העירונית הרחבה המתנתי שהילדים יגדלו."

כשגלרמן יצא לפנסיה הוא הקים כולל גמלאים. מעבר לכך הוא לא שוקט על שמריו במחלקת מורשת ישראל בעיר. "אין חודש שאין בו פעילות, הרצאות, מופעים, אנחנו בהתאם ללוח השנה היהודי והוא גדוש חגים וימים מיוחדים, אנחנו מחוברים לצרכים של הציבור הדתי לאומי בעיר, אבל דואגים לשלל אירועים לכל תושבי העיר החל מסדרי פסח וכלה בפרוייקט בנות מצווה בבתי הספר החילוניים."

מה דעתך על סוגיית הרב הראשי?
"צריכה להיות המשכיות, מטבע הדברים אנחנו מעוניינים דמות באותו קו של הרב אריאל שתהיה מחוברת לכל הציבורים בעיר".

מה דעתך בנוגע לסוגיית הרב הבית?
"אני נמנע מלהעביר ביקורת, צריך לתת ביטוי לנוכחות שלנו בהר הבית , לא לחשוש אבל ללכת בזהירות. להמשיך ככה זה בעייתי, צריך לעמוד על העקרונות במידה וניתן , לנסות לגשר. בלשון עדינה בסוגיית הרב הבית צריך להיות יותר נוקשים."

צבי בר ראוי לחנינה?
"ראוי לחנינה מפאת גילו ומפאת מה שתרם לעיר. הוא מעד, וכשל, ואני מכבד את החלטת בית המשפט להעניש אותו. בגיל שלו הוא מיצה את הכלא, צריך להתחשב בדברים האלה . בגילו הוא נענש מספיק."

עם מי לא תהיה מוכן לשבת בעירייה?
"עם אנשים שמעניין אותם רק האינטרסים האישיים שלהם ולא מסתכלים על טובת התושבים!"

אם לא היית גר ברמת גן איפה היית גר?
ליד אחד הילדים, כנראה גבעת שמואל מפאת הגוון והקרבה למרכז. אבל אין לי כוונות לשנות כתובת."

מה אתה הכי אוהב בעיר?
"
את האוכלוסיה והמגוון, את השכונה שלי מאוד, את הקרבה להכל. מדובר בעיר דינאמית וצעירה".

מה היית משנה בעיר?
"מגביר את הרצון של הציבור הדתי לאומי לבוא לרמת גן. יש דברים שצריך לתת יותר דגש, בעניין הניקיון ועומסי התחבורה שחייב למצוא לזה פתרון."

מי ראש העיר הבא?
"למי ניתנה נבואה?! אנחנו היינו רוצים שראש העיר יהיה נציג מטעם הבית היהודי, יוביל את העיר ולא ישנה את הגוון של העיר שהוא מעורב."

חיים גלרמן בחידון התנ"ך ברמת גן.צילום המחלקה למורשת ישראל

 

 

 

Exit mobile version