Site icon מקומון רמת גן

64 קשישים נפגעו בתאונות דרכים ברמת גן בשנת 2015, מתוכם שניים נהרגו.

עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים מזעזעים לפיהם קיימת עליה של כמעט 50% במספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015.ברמת גן 64 קשישים מתוכם 14 פצועים קשה ושני הרוגים.נפגעו שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

בחודש פברואר 2015, הלך אנטוניו רעיה בן ה- 85 ברחוב שאול המלך בתל אביב, בדרכו למוזאון תל אביב הסמוך שם נהג להופיע במסגרת עבודתו כנגן קלידים. רגע לפני שהגיע למוזיאון, דרס אותו ילד שרכב על אופניים. אנטוניו, נפגע באורח קשה ומספר ימים לאחר מכן נפטר מפצעיו. אנטוניו, הוא אחד מ- 101 קשישים (גילאי 65 ומעלה) שנהרגו בשנת 2015 בתאונות דרכים בישראל.

קשישים בכביש.צילום באדיבות אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנת 2015 הייתה השנה הקטלנית ביותר לקשישים בישראל בעשר השנים האחרונות. על פי הנתונים, שנבדקו לרגל "חודש הקשיש הבינלאומי" המתקיים בחודש אוקטובר, חלה עלייה של 49% במספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים באותה שנה, ביחס לשנת 2014 שבמהלכה נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים. בנוסף ניתן לראות כי מתוך 356 הרוגי תאונות הדרכים בשנת 2015, 28% מהם – כמעט שליש – היו קשישים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2015 נפגעו 2,220 קשישים בתאונות דרכים, מתוכם 343 נפגעו באורח קשה. בנוסף ניתן לראות, כי 53 מהקשישים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015 היו הולכי רגל וכי 59 מהקשישים נהרגו בתחום העירוני. בנוסף נמצא, כי מרבית הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015 היו גברים (61).

בעיר רמת גן נפגעו 64 קשישים שניים מהם נהרגו ו-14 נפצעו קשה.בשנת 2014 נפגעו בעיר 59 קשישים. תשעה נפגעו באורח קשה ואחד נהרג.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016, נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים. אם מספר הקשישים ההרוגים ימשיך כך, עד סוף שנת 2016 צפוי מספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים לעמוד על כ- 90.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה לא מגנה על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראיה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.

קשישים הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד, כיוון שהסיכוי שלהם להיפגע קשה או אף להיהרג כתוצאה מפגיעה פיזית בעוצמה – כמו בתאונת דרכים, גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.

בכדי להקל על אוכלוסיית הקשישים ולהגביר את ביטחונם בדרכים, על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים.

בנוסף, יש לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיים מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות. יש להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.

Exit mobile version