Site icon מקומון רמת גן

זוכת תחרות "קרן עדי" ולדה וסט תושבת רמת גן

ולדה וסט תושבת רמת גן היא הזוכה במקום הראשון בתחרות "קרן עדי" לשנת 2017 במסגרת פסטיבל ימי הפלמנקו. כבוד לעיר.

בערב הגאלה של פסטיבל ימי הפלמנקו ה-23 במעמד נספח התרבות של ספרד, מר חואן וילאר אסקודרו, Juan Villar Escudero, מנהלת מכון סרוונטס גב' כרמן אלורז רודרוגז    Mrs Carmen Alvarz Rodriguez   וגב' מירי שפיר נבון, אלמנת הנשיא החמישי יצחק נבון ונכבדים נוספים, הוכרזה הזוכה בתחרות הדו-שנתית של "קרן עדי".
הזוכה היא ולדה וסט שתקבל מלגה בסך  12,000 שקלים להשתלמות בספרד וכן קורס בספרדית ממכון סרוונטס. ערב הגאלה נפתח עם ריקודי הבחירה של המתחרות, שלוו במוסיקה חיה כיאה לפלמנקו איכותי ואמיתי. שירה- שוקי שוויקי, גיטרה אופיר עטר ופאלמאס (מחיאות הכפיים למקצבים) אדווה ירמיהו ועדי עקיבא. אדווה הייתה מנהלת ההפקה של התחרות אשר דרשה הכנות רבות וחזרות עם המוסיקאים, עבודה עם המתמודדות וגם עידוד וטיפוח- הכל נעשה באהבה ובמקצועיות.
ארבע המועמדות הסופיות היו כולן טובות. ולדה וסט בלטה מן השלב הראשון בתנועת הגוף הדיוק העמידה הבימתית והמוסיקליות.

צילום: שירה אגמון.

השופטות בתחרות היו: אורסולה לופז הסולנית של הלהקה הספרדית במופע המרכזי וגם המאסטרה שלימדה את הכוריאוגרפיה לריקוד החובה בשלב ב- הקאניה CANA

גב' נילי כהן– אשר הייתה שנים רבות ראש מדור מחול ופסטיבלים, וגב' שרון שגיא– ממובילות הפלמנקו בארץ, רקדנית ומורה ירושלמית.

וסט, במקור מאילת, החלה בלימודי מחול קלאסיים בגיל 4 ובגיל 9 החלה ללמוד פלמנקו אצל סילביה בארו ובהמשך אצל שרון שגיא, אחת מבכירי הפלמנקו בארץ, מאז עברה למרכז הייתה תלמידה של מיכל נתן ורקדה בלהקת המחול קומפאס.
במקום השני (מלגה בסך 6000 ₪ ) זכתה  אדווה דויטש- ירושלמית שהייתה תלמידה של כרמל נתן שלי והשתלמה גם בבלט קלאסי ומחול מודרני. במקום השלישי (3000 ₪ ) זכו  חיה פרל נודל מקרית ים – תלמידה של ענבל כהן שגם מופיעה עם הסטודיו שלה- ואילת טיבי  ילידת אילת אף היא. באילת למדה אצל סילביה בארו ושרון שגיא ובהמשך למדה אצל קרן פסח ורקדה בלהקת רמנגאר.

לקראת התחרות כל המתמודדות עבדו על הכוריאוגרפיות לריקוד הבחירה עם אדווה ירמיהו, עדי עקיבא ועדי מובדט – ראוי לציין שבשנים עברו הכוריאוגרפיה לריקוד הבחירה לרוב הובאה מספרד והנה היום יש לנו הרקדניות ישראליות חיות את הפלמנקו ויוצרות כוריאוגרפיות משלהן!

בפסטיבל ימי הפלמנקו שנערך בסוף השבוע האחרון השתתפו אמני פלמנקו מקומיים ואורחים מספרד. הפסטיבל כלל 3 ערבים של מופע מרכזי ספרדי –"פלמנקו מתוך ציור"בבכורה בינלאומית, שלבי התחרות א' וב' ומופע חדש לילדים מבית היוצר של  סינקו5 -טניה וינוקור, גם היא זכתה במלגה בעבר. זוכות מלגה נוספות, אדוה ירמיהו ועדי עקיבא השתתפו כמוזיקאיות במופע הספרדי. גם שוקי שווקי ואופיר זכו במלגה של הקרן. מכאן ניתן לראות עד כמה הקרן משפיעה על סצנת הפלמנקו בישראל.

צילום: שירה אגמון.

במופע בוקר פלמנקו ישראלי בשבת בצהריים השתתפו 170 רקדניות-תלמידות מסטודיואים בכל רחבי הארץ במופע צבעוני ומלא חן, פן נוסף המדגיש את הפריחה והצמיחה של הפלמנקו הישראלי מאז הוקמה קרן עדי. מורות רקדניות ומוסיקאים רבים נוספים כמו  כרמל נתן שלי- הזוכה הראשונה, מיכל בראט שירי וילד ויעל הורוביץ זכו בתמיכה ועזרה או מלגות מהקרן.

מפעל "ימי הפלמנקו" נוסד לפני 23 שנים במטרה להעניק מלגה שנתית לרקדנית ישראלית להתמחות בסביליה בספרד. זו היתה משאלתה של עדי אגמון ז"ל, רקדנית פלמנקו שעל שמה נוסדה הקרן. זוכות המלגה נבחרו בתחרות. כבר בשנתה השניה נוספו לתחרות מגוון מופעים, שהפכו את האירוע לחגיגה.  קרן עדי פועלת להעמקת העשייה התרבותית בתחום הפלמנקו בארץ . כל פעילותה היא בהתנדבות מלאה.

Exit mobile version