Site icon מקומון רמת גן

6 שיקולים בבחירת העץ המתאים לארונות מטבח

צילום: FREEPIK

מראה המטבח ועיצובו נבחן בסופו של דבר בבחירת העץ לארונות המטבח, שהם המרכיב הדומיננטי בחלל. בחירת סוג העץ משפיעה על העמידות, המראה, האופי והסגנון של המוצר הסופי. עץ האלון ידוע בעמידותו ובחוזקו, המייפל מותיר רושם אלגנטי בצבעו האחיד והבהיר ואילו המהגוני שגווניו חום אדמדם מקרין אווירה יוקרתית. אז מה נבחר?

קיימים מגוון סוגי עצים שלכל אחד מהם הייחוד והקסם שלו, החל מעץ האלון דרך, המייפל, המהגוני והדובדבן ועד לקסם עץ הליבנה. פנינו לנגריית איילים, נגריה המתמחה בעיצוב מטבחים, שסקרו בפנינו את הגורמים השונים שיש לבחון בעת בחירת העץ למטבח.

חוזק ועמידות: עצים קשים כגון אלון, מייפל דובדבן או מהגוני ידועים בחוזקם ובעמידותם יוצאת הדופן. הם מתאימים לארונות שיכולים לעמוד בדרישות הזמן ובתנאי המטבח כמקום שבו מתקיימת פעילות יומיומית. לעצים אלה יש חוזק ועמידות בפני שריטות, סדקים  ועיוותים וכן בפני לחות, כך שהארונות כאלה יישארו יפים ויעילים לאורך שנים.
קיימות גם אפשרויות של עץ מהונדס, כמו דיקט או סיבית בצפיפות בינונית (MDF), שמציעים חוזק ועמידות משופרים באמצעות המבנה השכבתי שלהם. חומרים אלה הם עמידים וחזקים . הם זולים באופן משמעותי מעץ טבעי ויכולים להוות תחליף לאפשרויות עץ מלא.

סיבים ומרקם: הסיבים והמרקם של העץ משפיעים באופן משמעותי על הפן האסתטי של ארונות המטבח, על העמידות ועל התחזוקה של הארונות. לכיוון ולדוגמה של סיבי העץ יש משמעות לאופן שבו הארונות ייראו ויתיישנו עם הזמן. המרקם משפיע על מראה הארונות  וגם על הניקוי והתחזוקה. בין אם אתם מעדיפים מראה מלוטש ועכשווי או תחושה חמימה וכפרית, כל סוג עץ מציע את המאפיינים הייחודיים לו. לסגנון מודרני, יש לשקול סוג עץ עם סיבים מהודקים וישרים יותר, כגון מייפל. אם אתם רוצים ליצור אווירה מסורתית או כפרית יותר, עצים כמו אלון עם מרקם טבעי יהיו אידיאליים.

צבע וגימור: צבע העץ נותן את הטון למטבח ומשלים את העיצוב הכולל. עצים בהירים כמו מייפל או ליבנה מעניקים תחושה נקייה ואוורירית לחלל. עצים כהים יותר כמו אגוז או מהגוני, לעומת זאת, משדרים אלגנטיות ועושר, ומוסיפים נופך של יוקרה למטבח. בנוסף, בחירת הגימור, בין אם הוא טבעי, או צבוע, משפרת עוד יותר את הצבע והאופי של העץ.

סגנון עיצובי הרמוני: הרמוניה והתאמה בין ארונות המטבח לבין העיצוב הכללי של הבית היא הכרחית. השתדלו להתאים את סוג העץ וסגנונו לאופי האדריכלי של הבית ולעיצוב הקיים. אם בבית שלכם יש אלמנטים קלאסיים, עצים כמו דובדבן או אלון ישלימו את העיצוב. לעיצובים עכשוויים או מינימליסטיים, כדאי לבחור בעצים אלגנטיים יותר כמו מייפל המציעים מראה נקי ומודרני. קוהרנטיות עיצובית בין חלל המטבח לחלל הסמוך תיצור את האווירה הרצויה שמתאימה לכם.

תחזוקה:. קחו בחשבון את נכונותכם להשקיע זמן ומאמץ בתחזוקה בעת בחירת העץ לארונות המטבח שלכם. עצים מסוימים עשויים לדרוש איטום או שימון קבועים כדי לשמור על המראה שלהם ולהגן עליהם מפני לחות.
ניקוי קבוע הוא חיוני כדי להסיר אבק, שומן ונוזלים שיכולים להצטבר על המשטחים. השתמשו במטלית רכה ולחה ובחומר ניקוי עץ עדין כדי לנגב בעדינות את הארונות. הימנעו משימוש בכימיקלים קשים שעלולים לפגוע בגימור. שימו לב ללחות עודפת וייבשו מיד כל נקודה רטובה כדי למנוע נזקי מים. מריחת חומר איטום או פוליש מגן מעת לעת יכולה לסייע בשמירה על ברק העץ ולהגן עליו מפני לחות. הימנעו משימוש בחומרים שוחקים או במברשות קרצוף שעלולות לשרוט את העץ. חשוב גם לטפל בארונות בזהירות, תוך שימוש בטכניקות נכונות למניעת נזק בשוגג.

תקציב ועלות: סוגי עץ שונים מגיעים עם תגי מחיר משתנים בהתאם לזמינותם, האיכות והביקוש שלהם. עצים קשים כמו דובדבן ואגוז נוטים להיות יקרים יותר, בעוד שעצים כמו אורן או ליבנה יכולים להתאים לתקציב מוגבל. בנוסף, עצים אקזוטיים מגדילים משמעותית את העלות. חשוב למצוא איזון בין סוג העץ הרצוי לתקציב, כדי שניתן יהיה להשיג את  המראה הרצוי מבלי לבזבז יותר מדי. התייעצות עם נגר שמתמחה בעיצוב פנים תעזור לבחון חלופות חסכוניות ולקבל החלטות מושכלות שמתאימות לשיקולים הכלכליים של הלקוח.

בחירת העץ המתאים לארונות מטבח היא ביטוי אישי של העדפות, צרכים וטעם. גורמים כמו עמידות, מרקם, צבע, סגנון ותקציב, יסייעו בבחירה מושכלת וצרכנות נבונה . יחד עם זאת נגר שמתמחה בעיצוב ובבניית ארונות יוכל לייעץ ולסייע בבחירה באופן משמעותי.

Exit mobile version