Site icon מקומון רמת גן

55 מיליון ₪ יוקעו בבניית בי"ס לחינוך מיוחד ברמת אפעל

עיריית רמת גן החליטה השבוע על תיקצוב בניית בית ספר לחינוך מיוחד עבור ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בעיר רמת-גן. העירייה, בסיוע משרד החינוך, תשקיע כ-55 מיליון ₪ בהקמת בית ספר שיוקם בכניסה לרמת אפעל, ושישרת את כלל הילדים והמשפחות עם הצרכים המיוחדים בעיר.

אחרי כ-30 שנה בהם לא נבנה בית ספר חדש בעיר רמת גן, השבוע התקבלה תקדימית, שבה הוחלט להקים בית ספר מתקדם וחדשני לחינוך מיוחד בעיר רמת-גן, שבו ילמדו ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים מגיל 6 עד 21. בית הספר יוקם בכניסה לשכונת 'רמת אפעל' בסמוך לתיכון חדש והוא יהיה מבנה מתקדם וייחודי מסוגו בישראל, בהשקעה של 55 מיליון ₪. החלטה זו מצטרפת לשורה של מיזמים שמקדמת הנהלת העיר החדשה, בראשות כרמל שאמה הכהן, בסך השקעות של למעלה מ-250 מיליון שקלים בתחום חינוך.

החינוך המיוחד מוגדר כהוראה המעוצבת באופן ייחודי כדי לתת מענה על הצרכים המיוחדים של ילדים עם ליקויים, נכויות וקשיים מתמשכים. הוא התפתח במטרה להתאים את הלמידה לצורכיהם המיוחדים של התלמידים, בהנחה שלתלמידים עם קשיים כגון פיגור שכלי, לקות למידה, נכות נפשית פגיעה חושית וקשיים מתמשכים אחרים יהיו קשיים בתהליכי הלמידה הרגילים.

הדמיית בית הספר החדש לחינוך מיוחד, שייבנה ברמת אפעל. באדיבות: דוברות עיריית רמת גן

 

ביסוד תפיסה זאת עומדים הערכים החברתיים שוויון, שילוב וההכרה בזכותו של התלמיד לשוויון הזדמנויות בחינוך ובד בבד החתירה לשילוב חברתי עם ילדים ללא ליקויים ולשילוב בעתיד בחברה הרגילה.

בית הספר החדש לחינוך מיוחד שיוקם באזור רמת אפעל ברמת-גן, יאגד בתוכו את הילדים המאותרים ומאובחנים כילדים עם צרכים מיוחדים, מתוך תפיסה כי ללא התאמה מקצועית של דרכי ההוראה, לא יוכלו ללמוד הילדים את הכישורים ואת התכנים שלומדים בני גילם ובכך ליהנות משוויון הזדמנויות במהלך התפתחותם ולהגיע לשילוב בקהילה בעיר ובחברה הישראלית בכלל.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן אמר לאחר אישור ההחלטה: ״הבטחנו שהעיר רמת-גן תחזור להוביל בחינוך ולאחר פחות משנה, הוצאנו לדרך מיזמים של שלושה בתי ספר בהשקעה של למעלה מ-250 מיליון ₪. זוהי מהפכה של ממש, שכן לא נבנה בית ספר חדש בעיר רמת-גן כבר כמעט 30 שנה".

עוד הוסיף שאמה-הכהן: ״זו לא חוכמה להחזיק קומות יוקרתיות באזור הבורסה, בזמן שילדי העיר עם צרכים מיוחדים צריכים לנדוד לערים אחרות או ללמוד בתנאים לא ראויים במבנים זמניים בעיר. יש לנו חוב מוסרי לדאוג  לילדים ולבוגרים עם הצרכים המיוחדים בעיר ואנו נקצה להם את מיטב המשאבים העומדים לרשותינו".

Exit mobile version