Site icon מקומון רמת גן

5 דגשים לשחיית חתירה לחיזוק הגב התחתון

חמישה דגשים בשחיית חתירה אשר יגרמו לכם לשחות מהר יותר ויחזקו את הגב התחתון, באדיבות אורי סלע, מומחה להידרותרפיה והבעלים של רשת מרכזי עולם המים. וכן, יש להם סניף גם כאן ברמת גן.

הגב התחתון הוא בולם הזעזועים של הגוף שלנו וחשוב מאוד לתמוך בו ולחזק אותו. כדי להבין כיצד ניתן לשחרר את הגב התחתון, נדמה את חוליות השדרה לקרונות הנגררות אחרי קטר ברכבת. במידה ולקרונות לא היתה מספיק תנועתיות במהלך הנסיעה לצדדים, הם היו נופלים מהמסילה כתוצאה מתנועת הרכבת. בשחייה בשיטת WEST, בדומה לרכבת, מפעילים את פלג הגוף העליון, הקטר, בזוויות מסוימות אשר יוצרות תנועתיות של הגוף ועוזרות לשחרר את הגב התחתון ולהפחית את הלחץ בחוליות. כדי לעזור לעמוד השדרה להיות משוחרר במהלך השחייה יש לשמור על חמשת הדגשים החשובים הבאים:

5 דגשים לשחיית חתירה לחיזוק הגב התחתון. קרדיט צילום: אורי סלע.
  1. הראש– הצוואר צריך להיות ניטרלי ומשוחרר בעת השחייה, כפי שלא מסתכלים לשמיים בזמן שהולכים, כך כדאי לשמור על צוואר משוחרר בהתאם לזווית הטבעית של הגוף.
  2. עומק המתיחה– חשוב למתוח את היד בהתאם לרמת הגמישות שלנו. בשיטת WEST כאשר אנו מותחים את היד בעומק המדויק לנו, אנו מאריכים את זוקפי הגב התחתון, בעוד שמתיחה לא נכונה של היד, בקו המים, תגרום לקשתיות בגב ולכאבים. בנוסף, מתיחה של הגפיים העליונות יוצרת "גריפה" איכותית יותר של המים, מה שמגביר את קצב השחייה.
  3. כף יד רפויה בהתאם לרמת הגמישות– ריפיון של היד יוצר ריפיון של הכתפיים והצוואר. במצב של ריפיון הגוף, הרמת היד מעל המים לא תגרום לסחיטה של הגב התחתון ותזיז את הגוף בצורה עדינה מצד לצד.
  4. גרירת רגליים– גרירת הרגלים כחלק ממתיחת הידיים תיצור טלטול עדין של הגוף בדומה לשיטות טיפול כמו וואטסו, ווטרדנס ועוד. הטלטול משחרר את הגב התחתון, האגן, הברכיים והקרסול.
  5. נשימה ללא עבודת צוואר– נשימה במהירות עלולה לגרום לכאבי צוואר ולתנועה קיצונית של הגב התחתון. יציאה לנשימה ללא עבודת צוואר בזמן השחייה, תשמור על השלד בהמשך ישיר לזווית הרגליים וכך תעזור לטיפול בכאבי גב תחתון.

סניפים: נתניה- רחוב שולמית, פולג. תל אביב- יהודה הנשיא 34. רמת השרון- משה סנה 199. רמת גן- תרצה 15. רמת גן- יאיר 43. חיפה- מועדון ספורט דניה. ראשון לציון- רחוב העצמאות 37, נחלת יהודה.

מרכז עולם המים של אורי סלע מציע מגוון פעילויות בתחום המים, לימוד שחיה בכל הגילאים, קבוצות שחייה מקצועיות, לימודיות, שחית פעוטות, הידרותרפיה, טיפולים מיוחדים במים, שחיה שיקומית ועוד. לרשת עולם המים קיימים 9 מרכזים ושלוחת הדגל נמצאת בפולג שבנתניה. אורי סלע, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק במרכז הבין תחומי הרצליה, מומחה להידרותרפיה  מדריך ותיק בתחום הייחודי ללימוד ואימון שחייה לתינוקות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים ובעל דייב מאסטר בצלילה, שחיין, מאמן טריאתלון ועוד. אורי בעל שיא עולם במים פתוחים כאשר הוא וחבריו שחו מקפריסין לישראל למען ים צלול. כמו כן, אורי שחה ואימן את הקבוצה שחצתה את ים המלח מירדן לישראל למען שמירה והצלת ים המלח. הוא ייסד את טכניקת השחייה בשיטת ה- WEST שיטת השחייה הבריאה בעולם שמותאמת למבנה הגוף והיכולות שלך, ומאמין כי ספורט ואורח חיים בריא הוא חלק מחיינו: משפר את הביטחון העצמי, את זרימת הדם בגוף, מחטב ומחזק אותנו פיסית ונפשית. מעל 100 מדריכים מלמדים שחייה בעולם המים נבחרו בקפידה ועברו הכשרה מקצועית משמעותית ומטפלים בשיטת ה WEST.

 

 

Exit mobile version