Site icon מקומון רמת גן

5 גורמים שיכולים להשפיע על ביטוח חיים מחיר שיכול להיות גבוה או נמוך

אם אתם שוקלים לקנות פוליסת ביטוח חיים, סביר להניח שתרצו לדעת איך נקבעת הפרמיה ואילו שיעורים מוצעים על ידי חברות הביטוח. ובכן, ביטוח חיים מחיר יכול להתבסס על גורמים רבים, ועלות הפוליסה נקבעת על פי המצב הייחודי שלכם.

למרות שמשתנים אלה יכולים להיות שונים לא מעט לפי חברת הביטוח והמדיניות שלה, קיימים כמה גורמים נפוצים. באמצעות הבנת הגורמים שמשפיעים על הפרמיה ועל ביטוח חיים מחיר כולל, תוכלו קבל מושג למה לצפות לפני הגשת בקשה רשמית להצטרפות לביטוח.

1. סכום גמלת מוות

היתרון העיקרי בפוליסת ביטוח חיים הוא גמלת המוות. זה הסכום שחברת הביטוח תשלם למוטבים שלכם במקרה של מותכם במהלך תקופת הביטוח. בדרך כלל, ככל שאתם קונים ביטוח חיים מחיר גבוה יותר, כך הפרמיה גבוהה יותר.

לכן, פוליסה עם הטבת מוות בסך חמש מאות אלף ₪, למשל, תעלה ככל הנראה יותר מפוליסה עם הטבה של 250,000 ₪.

2. סוג פוליסת ביטוח חיים שתבחרו

קיימים כמה סוגים שונים של פוליסות ביטוחי חיים, שעשויות להיות זמינות בעלויות שונות. הבדל משמעותי אחד הוא רכישת ביטוח חיים לתקופה קצרה או פוליסת ביטוח חיים שלמה. כיסוי לטווח קצר פירושו כיסוי זמני ויש לו תאריך תפוגה מוגדר. טווח ארוך יותר יכול להיות יקר יותר מכיוון שהוא נמשך זמן רב יותר.

פוליסות ביטוחי חיים שלמים עשויות להימשך לכל החיים, כל עוד המבוטח ממשיך לשלם את הפרמיה. ביטוח חיים מחיר יקר יותר בפוליסות לכל החיים בהשוואה לפוליסות לתקופות קצרות.

3. גיל המבוטח

הגיל הוא גורם נפוץ נוסף בקביעת עלות ביטוח החיים. ככל שהמבוטח מבוגר יותר, הוא עשוי בסופו של דבר לשלם ביטוח חיים מחיר גבוה יותר. הסיבה לכך היא שלמועמד צעיר יש תוחלת חיים ארוכה יותר.

לדוגמא, צעיר בגיל עשרים יחיה זמן רב יותר מאשר מועמד לביטוח בגיל שבעים. המשמעות היא סטטיסטית, והממוצע נקבע לפי התקופה בה המועמד לביטוח יידרש לשלם את דמי הביטוח.

4. מגדר המבוטח

ארגון הבריאות העולמי קובע שנשים חיות בממוצע שש עד שמונה שנים יותר מגברים. מכיוון שלנשים יש תוחלת חיים ארוכה וזמן רב יותר לשלם פרמיות ביטוח חיים מחיר לנשים עשוי להיות נמוך יותר.

5. בריאות המבוטח

כשמבוטחים מגישים בקשה להצטרפות לביטוח חיים, ברוב המקרים חברת הביטוח בודקת את מצב בריאותם באמצעות תהליך שנקרא חיתום, שכולל בדרך כלל בדיקת התיקים הרפואיים של המבוטח, איסוף דגימות דם ושתן לבדיקת מעבדה, או בקשה מהמבוטח לעבור בדיקה רפואית אצל רופא או אחות.

מועמדים לביטוח שיש להם מצב בריאותי תקין והרגלי חיים טובים משלמים ברוב המקרים פחות. מצד שני, יתכן שמועמדים שיש להם מצבים בריאותיים מסוימים, יצטרכו לשלם ביטוח חיים מחיר גבוה יותר. אם למועמד לביטוח יש מצב רפואי חמור ומסכן חיים כמו סרטן, או שהוא עבר התקף לב לאחרונה, חברת הביטוח עשויה לדחות את בקשתו כליל.

Exit mobile version