Site icon מקומון רמת גן

5  סיבות לשילוב מנהלות בכירות בחברה

כל מי שצופה או צפה בסרטים וסדרות משנות הארבעים, חמישים, אפילו משנות השמונים, אשר עוסקים בעסקים וניהול, לא יכול היה שלא לשים לב, שמרבית הבכירים היו אז גברים וכמעט ולא היתה נוכחות נשית במקום, אלא בתפקידים זוטרים או בתפקידי עזר כמו למשל מזכירות או עוזרות. תפקידי ניהול היו שמורים אך ורק לגברים.

יש הרבה מקומות, לצערנו, שזה עדיין כך, אך אנחנו יכולים לראות שינוי בנקודה זו. יותר ויותר עסקים גדולים וקטנים מכירים בכך, שאם הם לא רוצים לפספס כוח אדם איכותי, עליהם לשלב נשים לא רק בתפקידים זוטרים אלא גם בתפקידי ניהול בכירים.

השינוי שחל בתחום ומה חשוב לדעת לגביו

היום אפשר למצוא נשים שמכהנות בתפקיד מנכלית בכירה בבנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח, חברות נדל"ן, ארגוני ספורט ועוד. זה נכון בישראל וזה בוודאי נכון במדינות אחרות, שם התהליך מתבצע כבר במשך עשרים-שלושים שנה.

לפני שנסביר מדוע נכון לשלב מנכלית בכירה בארגון ובכלל מדוע חשוב לשלב נשים בתפקידי ניהול בכירים, חשוב להדגיש שתי נקודות:

ראשית, שום מקום לא אמור לשכור נשים לתפקידים בכירים רק בגלל היותן נשים אלא קודם כל בגלל היותן מוכשרות, איכותיות ומתאימות לתפקיד.

צילום: depositphotos

שנית, יש הרבה מאוד נשים כאלו, וכן אפשר למצוא הרבה מאוד נשים בתוך העסק שניתן להכשיר אותן לתפקידי ניהול. לכן הטענה שאין מספיק נשים או לא מוצאים נשים מתאימות לתפקידים כאלו, איננה נכונה. לפעמים לא צריך לחפש רחוק, אפשר למצוא בתוך ארגון נשים שיכולות להתאים לכך.

מדוע נכון לשלב נשים בתפקידי ניהול

סיבה ראשונה – גיוון

אחת הבעיות של ארגונים מכל הסוגים, הוא חוסר גיוון. מצב בו כל המנהלים, כל הבכירים, הם מאותו סוג (גברים ולרוב גם לבנים), זה מוביל לחשיבה באותו סגנון, באותה צורה. ברגע שמכניסים נשים לתפקידי ניהול, נהנים מגיוון, חשיבה שונה וייחודית.

סיבה שנייה – שיטות ניהול

ישנם מחקרים שמלמדים שנשים מנהלות את הדברים אחרת,יש שיטענו שהן עושות זאת בצורה הרבה יותר יעילה, מסודרת ונכונה. דרך הידברות ולא דרך כוח. בשנים האחרונות, טענה זו נשמעת יותר ויותר גם בזירה הפוליטית, דרישה לתת לנשים לנהל את הדברים, במדינות בהן זה קרה, רואים באמת שינוי והצלחה.

סיבה שלישית – ניידות חברתית

בסופו של דבר, אם מסתכלים על טובת הכלל, כמו במקרים רבים אחרים, אנחנו רוצים שנשים יתקדמו, ולא יישארו מאחור. לשם כך, עלינו להכניס כמה שיותר נשים לתפקידי ניהול, זה גם יקדם אותן ספציפית וגם יעורר השראה בקרב ילדות, נערות ובחורות צעירות שידעו שיש לאן לשאוף

סיבה רביעית – יחס לעובדים

אחת הטענות שנשמעות לא פעם בעד נשים בתור מנהלות בכירות היא, שהן יודעות לעבוד טוב יותר עם עובדים ועובדות, יודעות לעבוד בצורה הרבה יותר טובה כצוות וזה מביא לתוצאות איכותיות יותר.

סיבה חמישית – למה לא?

אם יש אישה מוכשרת, חכמה, מקצועית, רצינית ויסודית, אין שום סיבה בעולם שלא תתקדם לתפקיד ניהול בכיר בעסק. זה רק יכול לקדם אותו.

Exit mobile version