Site icon מקומון רמת גן

5 מתנות שוות לכל רוכב אופניים

רוכבי האופניים נחלקים לשתי קטגוריות מבחינת גילם של הרוכבים, ילדים ובוגרים. הילדים רוכבים בפארקים ובאזורים הסמוכים לביתם ומרוצים מאד מהעצמאות שלהם.

רכיבה מקצועית על אופניים 

בוגרים רבים נחשבים כחובבנים בנושא הרכיבה והם נעים באמצעות האופניים לנסיעות קצרות, המקום ברכב או בתחבורה הציבורית. ואילו אחרים הפכו את הרכיבה הספורטיבית למקצועית ביותר. לצורך כך הם רוכשים את זוגות האופניים אשר מיועדים לרכיבה בקטגוריה בכביש או לחלופין בשטח.

מעבר לכך יש רוכבי אופניים שמתמחים ברכיבה באזורים קשים שיש בהם עליות רבות כמו בהרים ואחרים אשר מאיצים ורוכבים בשטחים מישוריים להנאתם הרבה מכל קילומטר שהם גומעים בדרך.

בהתאם לסוג הרכיבה שבחר הרוכב, מתבצעת במקרים רבים רכיבה שהיא קבוצתית. חברי הקבוצה מגבשים מראש את מסלול הרכיבה במועד מסוים והם רוכבים באופן מיומן ביותר תוך מרוץ נגד הזמן כדי לסיים את הדרך במהירות גבוהה ככל האפשר.

קרדיט: unsplash

אביזרים שהם נחוצים לכל רוכב אופניים 

יש כמה פריטים אלמנטריים שכל רוכב זקוק להם בזמן הרכיבה על האופניים ולכן כדאי לרכוש אותן עבורם. כמו לדוגמה חשוב שירכיב משקפי שמש איכותיות. קיימים סוגים שונים של משקפי שמש לאופניים שהם מקצועיים וקיימים בצורות ובגוונים שונים לבחירתו של רוכב האופניים. משקפי השמש עבור רוכב האופניים הוא פרט חיוני מאד אשר ימנע ממנו לפגוע ולהיפגע עקב הסנוור המשמעותי של קרני השמש. 

משקפי השמש המותאמים לרוכבי אופניים הם קלים במיוחד ויש בהם עדשות המסננות 100 קרינת UV והן מאפשרות שדה ראייה רחב. כמו כן יש בהם פתחי אוורור לזרימת האוויר לפנים ופינוי אדים מהעדשה. 

עוד פריט חשוב מאד עבור רוכבי האופניים הוא הוא קסדה מלאה. הקסדה מיועדת לשמור על ראשו של רוכב האופניים בזמן נפילה מאופניו או בזמן תאונה. הקסדה מונעת ומצמצת את הסיכוי לזעזוע מוח ומפחיתה את עוצמת הפגיעה בזמן תאונה. רצוי לבחור קסדה מלאה למיגון מרבי של הראש ואשר מותאמת לגודל הראש. 

מוצר חשוב נוסף הוא כפפות כיוון שבזמן רכיבה על אופניים נוטים להזיע עקב המאמץ. ההזעה בידיים יכולה לגרום להחלקת הידיים מהכידון ולאיבוד המשקל והיציבות של הרכיבה על האופניים. 

בנוסף לכך יש חשיבות להגנה על הגוף באמצעות אביזרי מיגון לחזה, לרגליים, לברכיים וזאת כדי שלא ייפגע בצורה חמורה בזמן תאונה. קיימים סוגים שונים של מיגונים המתאימים לעונות החמות ולעונות הקרות.

גם נעלי רכיבה על אופניים מאד חיוניות וחשובות עבור רוכבי האופניים המקצועיים. הן יקלו עליו את השליטה ואת האפשרות להניע כראוי את הסיבוב של הפדלים. הנעליים מותאמות לרגלי הרוכב ובנויות כך שהם סופחות את ריח הזיעה אשר נפלט במאמץ הרכיבה. נעלי הרכיבה מותאמות לעונות השונות והם מיוצרות באופן הנכון לאחיזה מושלמת בפדלים ומסייעות בשליטה אבסולוטית עליהם. 

 

Exit mobile version