Site icon מקומון רמת גן

5 טיפים שאתם צריכים לדעת שמחפשים חברה מבצעת תמ"א 38

מה תפקידה של החברה

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט בניינים אשר מתחדשים בשל פרוייקט תמ"א – אותו פרוייקט המאפשר חידוש בניינים תוך הוספת חדרים למטרת מיגון של דיירים. בניינים אשר נבנו לפני שנת 1980 אינם מוגנים בשעה של רעידת אדמה ומדינת ישראל בחרה לבצע את התוכנית על מנת לספק לדיירים הגנה במקרה של רעידת אדמה.

צילום: Pixabay

הכדאיות הכלכלית בביצוע פרוייקט תמ"א מושכת יזמים רבים ולכן ניתן לראות כי ההיצע גדול במיוחד , דבר אשר עשוי להקשות על הדיירים לבחור את החברה הטובה ביותר. ככל שגוברות ההטבות במסגרת הפרוייקט, כך ניתן לראות את ההתעניינות ההולכת וגוברת בקרב הדיירים השונים.  ולכן הטיפ הראשון הוא לדעת היטב מהו התפקיד של החברה היזמית .חברת היזמות מופקדת על ניהול הפרוייקט בתמורה לרווח אשר היא תפיק כתוצאה מזכויות הבנייה הנוספות אשר יתקבלו במהלך הפרוייקט.

 חשוב לבצע השוואה בין חברות יזמות

הטיפ השני הוא לבצע השוואה מקיפה בין החברות השונות אשר אחראיות על ביצוע הפרויקט . קיימת חשיבות עליונה לביצוע תחקיר מעמיק אשר יבחן את ההתאמה של החברה לאותו פרוייקט.

למעשה, במסגרת ההתקשרות עם החברה היזמית אתם מוכרים לחברה את זכויות הבנייה המגיעות כחלק מהפרוייקט ולכן הטיפ השלישי הוא לבחור יזם אשר ייתן לכם את הערך הגבוה תמורת הזכויות.

כיצד היזם התנהל מול הדיירים הקודמים

הטיפ הרביעי קשור בבחירת היזם. קיימת אפשרות רבה לבחירת היזם כאשר אחת הדרכים היא לבחור יזם באמצעות עורך דין מומחה בתחום. באמצעות עריכת מכרז אחיד בשיתוף עורך דין ניתן לפנות אל מספר חברות  במקביל. דרך נוספת היא בקשת הצעות מטעם חברות שונות וקיום משא ומתן במטרה לבחור את החברה המקצועית ביותר. הטיפ החמישי והאחרון נוגע להתנהלות של היזם מול הדיירים.

בשל העובדה כי תמ"א 38 הינו פרוייקט חשוב ביותר אשר משדרג את איכות החיים של הדיירים, קיימת חשיבות רבה לבחון את התנהלות היזם מול הדיירים אשר היו מעורבים בפרוייקטים מסוג זה בעבר.

בדומה להתקשרות עם נותני שירות אחרים, גם כאן קיימת חשיבות עליונה לרושם הראשוני כבר בשלב המקדים של ההצעה. ההמלצה היא להשיג את הפרטים של הדיירים בפרוייקטים הקודמים בהם החברה לקחה חלק במטרה לשמוע מהם חוות דעת לאורך כל ההתנהלות בפרוייקט החל מהשלב הראשון ועד השלב האחרון. החשיבות של חוות הדעת הינה חשיבות עליונה אשר תסייע לדיירים לבחון את האפקטיביות של החברה תוך בחינת יתרונות מול חסרונות במטרה לבצע את הבחירה המתאימה ביותר אשר תוביל אותם בסופו של דבר להתקשרות מול חברה איכותית הנותנת מענה מקיף ועונה על כלל השאלות של הדיירים לאורכו של כל הפרוייקט באמצעות ידע רב וסבלנות רבה.

Exit mobile version