Site icon מקומון רמת גן

5 טיפים לגיל השלישי

הגעתם לגיל החשוב ביותר – הגיל השלישי. זה הזמן להתחיל ליהנות מתקופת הפרישה שלכם, לגלות את הנכדים והמשפחה עם הזמן שהתפנה וגם לחשוב על העתיד. בגיל הזה, אם עדיין לא כתבתם צוואה זה הזמן לשקול לתכננה וכן לתכנן את ההתנהלות הפיננסית שלכם. אספנו עבורכם חמישה טיפים חשובים המתאימים לגיל השלישי.

מצאו את התחביבים שיעבירו את הזמן שלכם

רבים מגיעים לגיל השלישי ומגלים שתשע השעות שהוקדשו עד כה לעבודה פותחות זמן רב בלו"ז – זמן שעשוי להיות משעמם במיוחד אם אין לכם תחביבים או תוכניות. לכן, כדאי לנסות ולמצוא את התחביבים שיסייעו להעביר את הזמן הזה. ביניהם תוכלו למצוא: הצגות, ציור, טיולים בארץ ובעולם, משחקי קלפים רמי או ברידג' ואף לימוד שפה חדשה – כן אף פעם לא מאוחר מדי לגלות את תחומי העניין בהם עדיין לא עסקתם.

מצאו עו"ד לניסוח הצוואה שלכם

קשה לחשוב על זה אבל הנכסים שצברתם עם השנים עומדים לעבור לילדיכם בעתיד. על מנת למנוע סכסוכים כספיים במשפחה כדאי לנסח צוואה בסיוע עורך דין ירושה הצוואה יכולה לכלול את דירת המגורים שלכם, למי תרצו לתת את הרכב ואם בן הזוג עדיין בחיים כיצד תדאגו לו? קיימת אפשרות לניסוח צוואה הדדית המבטיחה כי אם אחד מכם הולך לעולמו בן הזוג יזכה להחזיק את דירת המגורים כל חייו ורק לאחר מכן היא תעבור ליורשיכם. היוועצו עם עו"ד מומחה וגלו אילו אפשרויות מתאימות לסיטואציה הכלכלית בה אתם נמצאים?

תכננו את העתיד הפיננסי שלכם

טיפים לגיל השלישי. תמונה: pexels

האם חשבתם על תקופת הפרישה מראש וחסכתם כסף? הימים שבהם מפסיקים לקבל את המשכורת החודשית עשויים להיות קשים יותר מבחינה כלכלית. הפנסיה בדרך כלל נמוכה מסכום זה ולכן כדאי לבדוק אפשרויות נוספות להשקעה כספית. העזרו במומחים לכלכלת המשפחה המסייעים לבני הגיל השלישי להמשיך לשמור על איכות החיים גם כאשר ההכנסה נמוכה יותר. תוכלו לבדוק את האפשרויות העומדות לרשותכם כמו שינוי מקום המגורים, רכישת נכס מניב או אפשרויות נוספות.

בדקו את תוכניות הביטוח שלכם וספרו עליהם לילדים

האם הביטוח שלכם כולל מרכיב סיעודי? זה הזמן לבדוק את תוכניות ביטוח הבריאות והסיעוד שלכם ולבצע את ההתאמות הדרושות. מעבר למצב סיעודי שבו תצטרכו להיות במקום מתאים או להעזר בעובד במהלך היום יום עשוי להוסיף הוצאה של אלפי שקלים לחודש. אם יש בידכם ביטוח סיעודי תוכלו לקבל תקציב חודשי המיועד לכיסוי הוצאות אלה. ספרו לילדים באיזו חברת ביטוח רכשתם את הפוליסות והעניקו להם את פרטי אנשי הקשר. לעתים, המעבר למצב סיעודי מתרחש תוך זמן קצר ויש להערך לכך מראש.

הכינו מראש אפשרויות לדיור מוגן

היום אתם מתגוררים בבית, אך יתכן ובעתיד הקרוב תצטרכו לעבור לדיור מוגן או לבית אבות. לכן, כדאי לבחון את החלופות השונות הקרובות לבני המשפחה שיכולים לסייע לכם. מוטב לעשות את הבחירה בעצמכם בהתאם לתקציב, למיקום ולפעילויות המוצעות בכל אחד מהמוסדות.

לסיכום, כל גיל כולל אתגרים משלו וגיל הזהב אינו שונה מכך. התכוננו היטב על מנת שתוכלו להעביר את השנים הבאות ללא דאגה מיותרת לעתידכם ועתיד משפחתכם.

Exit mobile version