Site icon מקומון רמת גן

4 טיפים לתחזוקה של פרגולות מעץ לקראת החורף

החורף מגיע, ועימו שלל של אתגרים עבור ריהוט הגן שלכם. את מערכות הישיבה והריהוט שניתן לקפל אתם בוודאי מאחסנים בבטחה באזורים מוגנים מפני פגעי מזג האוויר, עד לבוא ימים יפים יותר – אבל מה על הפרגולות, העומדות בכל תנאי מזג אוויר? כיצד מכינים פרגולה מעץ לקראת החורף, על מנת להבטיח שתשרת אותנו עוד שנים רבות? כל מה שצריך לדעת על הכנת פרגולות ובפרט פרגולות עץ לקראת החורף – במאמר שלפניכם.

#1 – הקדימו תרופה למכה

ימי הסתיו וראשית החורף הם ימים נהדרים על מנת לוודא שהפרגולה שלכם מוכנה לאתגרים שהחורף מביא עימו. לדוגמה, חשוב לוודא שהעץ ממנו עשויה הפרגולה, צבוע היטב, כך שהלחות ורטיבות לא יחדרו אל תוכו. חשוב להבין, שעל אף שעץ הוא חומר אורגני שהעמידות שלו באופן טבעי בפני פגעי מזג אוויר היא גבוהה – עמידותו מופחתת כאשר הוא הופך חומר גלם לפרגולות, כך שחדירה של מים אל העץ תזרז תהליך פנימי של התפרקותו, וכל פרגולה מעץ תשרת אתכם למשך שנים רבות יותר (כמו גם תשמר את המראה החדש והמזמין שלה) אם תטופל לקראת החורף. חשוב להבין – אין טעם לבחון את מצב הצביעה של הפרגולה מעץ אם הגשמים כבר התחילו והעץ רטוב – חשוב לעשות זאת טרם החלו הגשמים, כשהעץ עוד יבש מימות הקיץ. משיחה חוזרת בלכה או בצבע, יעניקו עמידות גבוהה לכל פרגולה מעץ. אגב, את הצביעה החוזרת אין צורך לבצע בכל שנה, אלא רק על פי הצורך.

#2 – הכינו את הפרגולה שלכם למזג האוויר החורפי של ישראל

 כנראה שהדבר הנורא ביותר שיכול לקרות בהתקנה של פרגולה מעץ, היא התקנה לא איכותית מספיק (או תחזוקה לא נאותה לאחר שנים רבות של שימוש) כך שהחיבורים בפרגולה אינם עמידים – מה שמעמיד את הפרגולה שלכם בסכנת קריסה. פרגולה מעץ שהחיבורים שלה ישנים או רעועים עלולה להוות סיכון בטיחותי אמיתי לבני הבית. על מנת למנוע סכנה כזו, אנחנו מציעים בחום לבחון את החיבורים והיציבות של פרגולה מעץ לקראת בוא רוחות החורף הישראלי – שהן לעיתים עזות – ולחזק חיבורים במידת הצורך. מומלץ לקרוא לאיש מקצוע מנוסה לבחינה מקיפה של הפרגולה.

#3 – אל תהססו לקרוא לאיש מקצוע לבחינת הפרגולה שלכם

פרגולות, כמו ריהוט דקים מעץ וריהוט אחר עשוי חומרים אורגניים או פלסטיים, נדרשות לתחזוקה מעת לעת, על מנת שימשיכו לשרת אתכם נאמנה, ישמרו על היציבות והפונקציונאליות – ולא פחות חשוב – ימשיכו להיראות נהדר. גם את גגות הרעפים מומלץ להכין לקראת החורף, על מנת להבטיח כי הגג תקין. את הבדיקה חשוב לבצע לפני שהחורף מגיע במלוא עוצמתו, ולפני תחילת הגשמים. ניתן לשלב את בדיקת הפרגולה והכנתה לחורף בבדיקת גג הרעפים, על מנת להבטיח – שאתם, מוכנים ומזומנים, לקראת חורף שופע משקעים שיבוא עלינו לטובה.

תמונה באדיבות: pixabay

 

 

Exit mobile version