Site icon מקומון רמת גן

4 טיפים כלליים מעורך דין

יש לך זכויות! בין אם אתם מחפשים טיפים מעורך דין בדינים אלו או בדינים אחרים, אתם כנראה לקראת הליך משפטי כזה או אחר. וכשעומדים לפני הליכים משפטיים, בין אם אתם הצד התובע או הנתבע – יש להתכונן בהתאם. אז הנה כמה טיפים כלליים שיסייעו לכם לצלוח טוב יותר ומדויק יותר את ההליך.

אין ספק, הליכים משפטיים עשויים להיות לא רק מורכבים, אלא לפעמים מתישים ממש ומורכבים. מעבר לכך שצריך להתנהל מול הרשויות השופטות למיניהן, יש גם בירוקרטיות בלי סוף שצריך לנהל במקביל. הבירוקרטיות מתנהלות מול הרשויות השונות, גורמים רפואיים, גורמים מקצועיים, מומחים לצורך חוות דעת ועוד. כדי לצלוח נכון את ההליך המשפטי, חשוב לקבל סיוע מעורך הדין הנכון. הנה הטיפ הראשון:

  1. בחירת עורך הדין הנכון

בין אם אתם צריכים סיוע משפטי בעקבות נהיגה ללא רישיון או בעקבות גירושין, סיוע ברכישת מקרקעין וכו', קבלו את הסיוע המתאים. אם עורך דין מסוים מציג את עצמו כמומחה בדינים מסוג מסוים, תוודאו שהוא אכן בעל ניסיון בדינים אלו. בפועל, עורך דין בדיני X יכול לעסוק בדינים מסוג Y, אבל זה לא אומר שהוא יהיה בקיא בדינים שלכם כמו עו"ד שמתמחה אך ורק בהם.

תמונה: canva
  1. אל תוותרו לעולם על פגישת ייעוץ מקדימה

לעולם אל תוותרו על פגישת ייעוץ מקדימה להליכים המשפטיים. מעבר לכך שעורך דין לא יכול להחתים אתכם על הסכם העסקה בטלפון (חתימת הסכה מחייבת פגישה פרונטלית), אתם צריכים לקבל מידע מקדים. המידע המקדים יסייע לכם לעשות סדר בבלגן, להבין לאיזה כיוון הרוח נושבת ומה יכלול ההליך המשפטי הצפוי לכם. כמו כן, עורך הדין ייתן את דעתו לגבי הסיכויים שלכם לנצח או להפסיד בתביעה. באופן כזה, תוכלו לעשות את השיקולים שלכם ולהחליט מראש אם יש טעם להיכנס להליך המשפטי או לא.

  1. בצעו חיפוש אינטרנטי פשוט על עורך הדין

בין אם אתם צריכים עורך דין בדינים כאלו או בדינים אחרים, תערכו חיפוש פשוט בגוגל על שמו של עורך הדין ועל שם משרדו. לא פעם, עורכי דין עשויים להיות מואשמים בכל מיני אישומים שונים, מה שתרצו לדעת מראש. ישנם אפילו מקרים בהם עורכי דין תובעים את לקוחותיהם, שזה די נדיר, אבל עדיין קורה. זה רלוונטי כאשר אתם צריכים למשל סיוע משפטי בגלל נהיגה ללא רישיון ברכב או באופנוע, בעקבות גירושין, רכישת נכס וכו'.

  1. להגיע כמה שיותר מוכנים לפגישת הייעוץ עם עו"ד

בין אם אתם צריכים לאסוף מסמכים, עדויות, הוכחות או כל דבר אחר, תעשו זאת לפני שאתם מגיעים לפגישת הייעוץ עם עורך הדין שלכם. ככל שתגיעו מוכנים יותר, ככה ההליך שלכם יהיה יותר מדויק. אם למשל נתפסתם נוהגים ללא רישיון, נסו לגייס הוכחות כי נהיגה ללא רישיון במצבכם לא הייתה עבירה. למשל, נסו לגייס מסמכים המעידים כי שילמתם את אגרת הרישוי, אבל התהליכים הבירוקרטיים התעכבו.

 

Exit mobile version