Site icon מקומון רמת גן

4 שיקולים קריטיים בבחירת חלל עבודה משותף

סקר של מגזין Deskmag חשף כי יותר מ-2 מיליון אנשים כבר עובדים בחללי עבודה משותפים ושממשיכים לקום מתחמי עבודה משותפים ברחבי העולם בערים גדולות. הגדילה של משרדי העבודה השיתופיים עלה ביותר מ-46% בשנה האחרונה.

גם רמת גן היא חלק משמעותי מהתהליך גדילה, ולפי חברת Coworkers חללי עבודה משותפים, יש כבר 7 מתחמי עבודה משותפים ברמת גן. חלקם פונים לקהל הרחב וחלקם מיועדים לסוגים מסוימים של יזמים או פרילנסרים.
מתחמי העבודה מציעים השכרת משרדים ברמת גן לטווח קצר או ארוך, שכוללים את מגוון התשתיות והציוד הנדרש לביצוע העבודה, כולל חשמל, תאורה, שולחן ולעיתים אפילו נוף.
לצד המשרדים יש גם חללי עבודה משותפים ברמת גן, חלל גדול עם מגוון של שולחנות ועמדות עבודה, הלקוח יכול לבחור בין שולחן פרטי שרק שלו או שולחן שיתופי שמשמש את מגוון החברים.
עוד דבר שתופעת החללי עבודה מציעים זה חדרי ישיבות ודיונים להשכרה קצרת טווח, הדבר מאפשר לכל חברה ברמת גן או הסביבה לשכור חדר בשביל פרזנטציה או דיון ללא מחויבות.

עם כל כך הרבה אפשרויות למתחמי עבודה משותפים, השאלה המתבקשת היא איך אתם בוחרים את הטוב ביותר עבורכם? הנה כמה צעדים לצמצם את החיפוש:

זהו את הצורך שלכם

כמו בכל החלטה עסקית או יזמית, התהליך מתחיל עם הגדרת המטרה. למה אתם בכלל צריכים משרד? למה אתם צריכים דווקא חלל עבודה משותף? מה אתם מקווים להשיג מהשימוש במתחם? ידיעת המטרה תעזור לקבוע את סדר העדיפויות ואת המאפיינים החשובים לנו במתחם.

למשל אם המטרה היא לארח הרבה פגישות, אז חשוב שיהיו מגוון גדלים של חדרי ישיבות ודיונים זמינים. הצרכים של עסק יכולים להיות גם מהירות אינטרנט גבוהה או שירותי הדפסה במתחם. אל תבלבלו בין דרוש לבין רצוי, בירה חינם זה הטבה נחמדה, אבל האם זה רצוי?

חללי עבודה משותפים – טרנד שהולך לשנות את כל מה שהתרגלנו אליו בעולם העבודה. צילום: pixabay

תצרו רשימה של הצרכים המובילים שלכם במתחם, ואת הצרכים הללו תסיקו מהמטרת על שלכם. השתמשו ברשימה לבחור את המרחב עבודה שמציע לכם את התשתיות והשירותים שהכי מתאימים לכם.

התייחסו לתרבות הארגונית שלכם לעומת התרבות של מרחב העבודה

השירותים שמציע החלל עבודה המשותף חשובים, אבל מה עם האנשים?

אחרי הכל 89% מהעובדים שרואיינו בGloboforce דיווחו כי היחסים הבינאישיים בעבודה וסביבת עבודה משפיעים ישירות על האופן בו הם מגדירים את איכות החיים שלהם. רק בגלל שסביבת העבודה היא לא מסורתית, זה לא אומר שהקשרים האישיים והתרבות של המקום לא משנים.

למעשה, 70% מהחברים במרחבי עבודה שיתופיים שרואיינו על ידי Deskmag ציינו כי הרגישו שהיו חלק מקהילה גדולה של החלל עבודה שלהם. בנוסף 67% ציינו שהם מכירים את כל החברים במתחם לפחות ברמת השם.

אז חשוב שכשאתם מוצאים מרחב עבודה משותף שמתאים לצרכים שלכם, תדברו עם החברים הנוכחיים ותלמדו על התרבות ותקבלו מושג טוב על סגנונות האנשים והעבודה שם. חשוב שתהיה התאמה תרבותית ארגונית בין החברה שלכם לבין המתחם.

דוגמאות לתרבויות של מתחמי עבודה – צעיר\רציני, אורבני\מודרני, יזמי\מוסדי וכו'

סיירו במקום והכירו את הסביבה

לרב מרחבי עבודה נראים נהדר בתמונות, מלאים בצבעים ואנשים שמחים, אך אל תמהרו להסגר על מקום לפני שתסיירו בו. תזמינו סיור (ניתן חינם בהזמנה מראש דרך האתר), ואם אפשרי אפילו תבקשו לעבוד במתחם יום-יומיים לקבל את התחושה.

אבל, אל תתרכזו רק בחלל הפנימי, זה הכל עניין של מיקום. במהלך הביקור, תבדקו את השכונה ואת העסקים הסמוכים. מה המוניטין של האזור? של המבנה? של המיקום? האם זה קרוב ללקוחות שלכם? לשותפים שלכם? למשקיעים שלכם? מה לגבי קרבה למוסדות אקדמיים לגיוס עתידי של כישרונות צעירים?

שיקול נוסף הוא מקומות סמוכים לפנאי – בית קפה לישיבות מחוץ למשרד, מסעדה לגיבוש הצוות, מכון כושר סמוך להטבה לעובדים, פארק נחמד לנקות את הראש.

דבר אחרון שצריך לשים לב אליו הוא תחבורה – האם יש מתחם חנייה סמוך ונגיש? האם החנייה יקרה או שהמתחם מציע הנחה לחברים בו? לא לכולם יש רכב – האם יש נגישות לאוטובוסים ורכבת? האם זה בנתיב או צומת רועשת או פקוקה? גישה נוחה למשרד תאפשר זמינות של העובדים, הגאה בזמן, ומוטיבציה לעבודה.

תכננו קדימה עם מבט אל העתיד

המתחם עבודה המשותף מתאים עכשיו לצרכים של העסק, אבל מה בעתיד? מה יקרה כשהעסק שלכם יגדל ותצטרכו עוד שטח?

הסכמי חברות בחללי עבודה משותפים לעיתים כוללים התחייבות ארוכת טווח, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו תקוע במרחב עבודה שאינו נותן מענה על הצרכים של החברה. תכנן קדימה, וקבל מושג כמה מרחב תצטרך לאורך זמן השכירות, ותוודא מול מרחב העבודה שיהיה לך את הגמישות והאפשרות לגדול במתחם ולהתאים לצרכים העתידיים.

מרחב משרדים משותף יכול להיות הבחירה הנכונה לסטרטאפ שמחפש אפשרות שבין עבודה מהבית לבין משרד מסורתי. עם הצעדים הפשוטים המתוארים בכתבה אפשר למצוא מקום מושלם שיהיה ניתן לקרוא לו בית.

האם אתה מחפש מרחב עבודה? רוצה למצוא משהו שבדיוק מתאים לך ולצרכים שלך והחברה? – בקר במנוע החיפוש Coworkers.co.il

Exit mobile version