Site icon מקומון רמת גן

3 יתרונות בבישול תחת סו ויד

רכב משוריין. צילום: CANVA

תוכניות הריאלטי בטלוויזיה שקשורות בבישול ובמסעדות גרמו להרבה מאד אנשים מן השורה לנסות להפוך את עצמם בתוך הבית שלהם לשפים מתקדמים ומקצועיים. לא תמיד חייבים את ההשכלה והניסיון המקצועי וגם רמה גבוהה של בישולים חובבניים יכולה לשאת פרי או במקרה הזה – לסייע בהכנת מנות טעימות, משביעות ומיוחדות שישמחו גם את מי שמבשל וגם את הסועדים. דבר נוסף הוא החשיפה של אנשים רבים לשיטות בישול חדשות שהם לא היו מודעים להן, כאלה שיכולות להתאים לאורח חיים כזה או אחר או היצמדות לתורת תזונה מסוימת. הסו ויד הוא בדיוק אחת מטכניקות הבישול שעד כה היו נחשבות ליוקרתיות ופחות מתאימות לשימוש ביתי אך אט אט מבינים שכל אחד יכול לבחור בדרך בישול זו ויתרה מכך – יש לה הרבה יתרונות בריאותיים.

יתרונות הבישול בסו ויד שכדאי לדעת עליהם

מי ששיטת הבישול הזאת מעניינת אותו כדאי שיידע שיש לה לא מעט יתרונות, בעיקר עבור מי שמעוניין להקפיד על מזון בטעם הטבעי שלו, ללא הרבה תוספות ולבחור בדרך שתחמיא לטעם ותעמיד במרכז את המרקם. העיקרון של סו ויד מבוסס על כל מה שיש למזון להציע בלי כמות גדולה של תבלינים, רטבים או חומרי טעם אחרים. להלן היתרונות המרכזיים למה כל אחד יכול לעשות שימוש בדרך הבישול הזאת ולמה בהחלט כדאי לו –

  1. בישול ללא שמן – הסו ויד כאמור מתבסס על המרקם והטעם הגולמיים של המזון. אפשר ומומלץ להכין בדרך זו כל מה שרוצים ואוהבים לאכול – נתחי עוף או בשר, דגים וגם ירקות. היעדר החמצן והיצמדות האריזה למזון גורמים לטעם עמוק ועשיר ולמרקם ייחודי שמבליט את התכונות הטבעיות של המזון.
  2. מתאים לשמירה על משקל – בזכות היעדר השמן והתוספות שבמקרים רבים מוסיפות גם קלוריות מיותרות – הסו ויד מתאים למי ששם לב לכל מה שנכנס לו לפה ויכול לבסס את התזונה השגרתית והיומיומית שלו על שיטת בישול זו.
  3. מגוון אפשרויות – בעבר היה נהוג להשתמש בדרך בישול זו רק עבור נתחי בשר יקרים ויוקרתיים. כיום ידוע שאפשר להכין בה גם חלקים אחרים וגם מזונות אחרים לגמרי כמו דגים ומגוון ירקות. הוואקום שומר על הערכים התזונתיים החיוביים של האוכל וללא ספק מתוודעים לדרך חדשה ומעניינת של מרקמים וטעמים שעד כה לא הייתה שום חוויה שלהם.
טיפים לבישול בסו ויד

חשוב מאד לשים לב מה הדרך הנכונה ביותר להכין את הנתחים ולפעול על פי ההנחיות. שני נתונים חשובים לא פחות הם טמפרטורת המים שצריכה להיות מדויקת מאד וכמובן משך זמן הבישול שחשוב להקפיד עליו בעזרת שעון עצר. בישול יתר או בישול במשך זמן שאינו מספיק לא ייצרו את התוצאה של מזון רך, עשיר ומלא בטעמים מעניינים.

Exit mobile version