Site icon מקומון רמת גן

3  דברים שלא ידעתם על רכבים משוריינים בישראל

רוצים לקבל מידע על נסיעה ברכב משוריין בישראל? בואו ללמוד 3 דברים מעניינים במיוחד בנוגע לרכבים משוריינים בישראל. אך ראשית, כדאי שנבין מהו רכב משוריין.

רכב משוריין הוא כלי רכב עם מעטה שריון ואמצעי מיגון שיכול לספוג פגיעה מכלי נשק שונים, בהתאם לסוג השריון, תוך שמירה על מערכות הרכב ועל חיי הנוסעים בו. רכב משוריין לרוב יגיע עם אבזור פנימי מלא, כמו מושבי עור, מערכות מיזוג, מערכות קול, מערכות מולטימדיה ועוד.

3 עובדות מעניינות על רכבים משוריינים בישראל

  1. רכב משוריין או רכב ממוגן?

ההבדל בין רכב משוריין לרכב ממוגן הוא שרכב ממוגן, בשונה מרכב משוריין, לא יוצר במקור עם שריון, והמיגון נוסף אליו לאחר בניית הרכב. מצב זה נפוץ למדי עבור אוטובוסים ממוגנים, מכוניות-שרד (מכוניות הניתנות לבעלי תפקידים לצורך עבודתם או שמירה על בטיחותם וחייהם), ורכבי שטח.

רכב משוריין. צילום: CANVA
  1. ייצור רכבים משוריינים בישראל

האם לדעתכם מייצרים כיום רכבים משוריינים בישראל? התשובה היא, כן. יש אפילו כמה חברות ישראליות שמייצרות רכבים ממוגנים ומשוריינים שפועלות בארץ. כמו חברת "מרכבים", שמפעלה הראשי נמצא בקיסריה ובו היא מייצרת בין היתר אוטובוסים ממוגני ירי. וכמו חברת "פלסן סאסא בע"מ" שפיתחה כמה כלי רכב ממוגנים, המבוססים על שלדות של יצרניות רכב כמו פורד והאמר.

לטענת החברה, רכב השטח הממוגן שלה, שנבנה על בסיס שלדת טנדר פורד, הוא רכב השטח הממוגן הטוב מסוגו בעולם. עובדה מעניינת על פלסן הוא שהרוב המוחלט של התוצרת שלה הוא ייצוא שמיועד לכוחות המזוינים של ארצות הברית, ושהכנסותיה של החברה הסתכמו למשל ב-2009 ביותר מ-3 מיליארד ש"ח. כך שכן, בהחלט יש ייצור רכבים משוריינים בישראל, כולל ייצור של רכבים ממוגנים מתקדמים במיוחד, המשמשים כוחות צבאיים כמו צבא ארה"ב או צה"ל.

3. קניית רכבים משוריינים בישראל

בארץ, מי שנוהג ונוסע בדרך כלל ברכבים משוריינים אלו בעיקר אנשים כמו ראש הממשלה, הרמטכ"ל ואנשים בדרג דומה כמו אנשי כוחות הביטחון או שגרירים. וזאת שכן על פי חוק, בישראל אפשר למכור מכוניות משוריינות רק לגופים שפועלים מטעם המדינה. כך שאם אתם לא עומדים בתנאי זה, לא תוכלו לקנות בארץ מכונית משוריינת.

הסיבה לכך היא שבעבר, כשאנשים פרטיים יכלו לקנות מכוניות מסוג זה, גורמים במשטרה שמו לב שעם העלייה והשיפור של רמת המיגון ברכב, כך עולה גם מידת האש ותכיפות האלימות – מה שמעמיד את האזרחים בסכנה. ולכן, החליטו לאסור על המכירה של רכבים אלו ללקוחות פרטיים בישראל. אם כי עדיין ניתן להשכיר רכבים אלו בישראל, גם אם אתם אנשים פרטיים.

מעוניינים בהסעות ברכבים משוריינים וממוגני ירי? אם כך, כדאי שתפנו רק לחברה מובילה בתחום, כמו חברת EE911 SUV.

Exit mobile version