Site icon מקומון רמת גן

13 המכות

מכות {תמונה: pixaby{

עמיעד טאוב חושף את 13 המכות … 10 הידועות לכולנו + 3 אקטואליות ומכאיבות לא פחות.

אלו שלוש עשר המכות שנחתו על בני ישראל בחג הפסח: עשרת הידועות פלוס מכת החופשה שמתחילה שמונה ימים ערב החג ונמשכת 19 ימים רצופים פלוס מכת מחירי הקייטנות פלוס מכת הרעב ליוצאי העדות חסרות הקטניות והתבלינים.

רבי יהודה היה נותן בהם סימנים וגם אצלנו בתשעה עשר הימים בהם לא יתקיימו לימודים ירבו ההתפרעויות והילדים המשועממים יתנו אחד בשני סימנים.

רבי גוגל אומר מנין שכל מכה ומכה שהביא משרד החינוך על ההורים הייתה של ארבע מכות? שנאמר ישלח בהם חרון אפו עברה זעם וצרה משלחת מלאכים רעים. חרון על שם גרונם הניחר של ההורים, עברה, על שם המעבר היום יומי והבלתי אפשרי מהעבודה לבייביסיטר, זעם על מחירי קייטנות הפסח ההולכים ומאמירים, צרה על שם מי שלא ידע לסנכרן בין לוח החופשות במערכת החינוך ללוח הזמנים במשק ומשלחת מלאכים רעים על שםם המלאכים הקטנים שלנו שבכל כך הרבה ימי חופשה רצופים גם הטובים שביניהם הופכים לפורעים.  אמור מעתהה במצרים לקו ארבעים מכות ובישראל לקו במכה כלכלית אחת, אבל ממש גדולה.

אם תרצו אין זו הגדה 

מכות {תמונה: pixaby}


Havent the jewish people suffered enough?
האם לא די בארבעים שנות גלות, באלפי שנים של חרפת רעב ממנה סובלים בני אשכנז ובעוגיות הקוקוס הידועות לשמצה שנגזר עלינו לשעשע את יוצאי חלצנו?

האם לא די בשרי המיסים של כחלון ובערי המסכנות של נתניהו המענים אותנו בסבלותנו ומאלצים אותנו להפוך לעבדים מודרניים? לעבדים למשכנתא, לעבדים לדלק, לעבדים למחירי המזון, לעבדים לבירוקרטיה הישראלית ולעבדים לשלטון שהיה ממש דחוף להם להפוך אותנו גם לעבדים לקייטנות הפסח?

האם הגיוני לשלם על רכישת מזון לחג הפסח בצירוף מחנה סייבר לבוגרים, קייטנת קרקס לילדי היסודי וסדנת סכרת עם קצפת לילדי הגן יותר ממה ששני ההורים מרוויחים לפרנסתם?

מה לעזאזל אמורים לעשות בני זוג שעובדים לפרנסתם עם המכה הקשה של שחרור זאטוטים בכל ימי החול בהם אנו עובדים והם רובצים? מי מרוויח מהחופש הזה חוץ מהמורים וממארגני הקייטנות? ואיך אמור להתמודד מי שאין במחיצתו סבתא וסבא להשכרה או לא עלינו נקלע למשפחה עם סבתא בעלת עבודה ו\או חיים המסרבת לאחסן את הנכדים?

המצב הנוכחי מזכיר לי את סיפורו של אותו חולה סופני שגסס לו לאיטו אל חדר הרופא ושאל בתחינה אחרונה אם יש איזו תרופת פלא שתוכל להצילו? "בוודאי" ענה המומחה "סע לים המלח כנס לחוף המינרלים, מרח על כל גופך בוץ ושכב כך מספר שעות". "זה יעזור" תהה החולה בתקווה אחרונה. "בטח" ענה הדוקטור בביטחון "אתה תתרגל לאדמה".

Exit mobile version