Site icon מקומון רמת גן

10 טיפים מעורך דין לכל אזרח

אולי אתם תוהים כיצד החוק משפיע על חייכם, אולי אפילו חלילה הסתבכתם עם החוק. ובכן, האמת היא שהחוק משפיע עלינו במובנים רבים. זה יכול להשפיע על הבריאות, ההשכלה, התעסוקה ועוד. לכן ריכזנו עבור כל אזרח רשימה של 10 הטיפים המובילים מעורך דין, שיעזרו לכם לנווט בחוקים בחיי היומיום שלכם.

עורכי דין הם מומחים במשפט, ותפקידם לדעת כיצד לסייע לכם במקרים בהם אתם צריכים להסתמך על החוק. עם זאת, כולנו צריכים להיות מודעים לזכויות שלנו ואנחנו צריכים לדעת מה אנחנו יכולים לעשות בכל הנוגע לסוגיות המשפטיות שלנו. במאמר זה תקבלו 10 טיפים מעורך דין לכל אזרח, נתחיל עם המובן מאיליו, זכויותיכם!

  1. דעו את הזכויות שלכם – תוכלו למצוא ברשת רשימות של זכויות וחובות לכל אזרח ואזרחית.
  2. פנהו לייעוץ משפטי כמה שיותר בהקדם – בין אם אתם צריכים עורך דין פלילי או עו"ד בדינים אחרים, חשוב לקבל ייעוץ משפטי כמה שיותר צמוד למקרה התביעה.
  3. סריקה אינטרנטית של תקדימים –  תבדקו אם אנשים אחרים שיתפו את הדרך המשפטית שלהם ברשת, זה יכול להוות תקדים למקרה שלכם.
  4. היזהרו מהונאות וניסיונות "FISHING" – מדובר בשיטת "מצליח", כאשר נוכלים מנסים לדוג את הפרטים שלכם בכל מיני תחבולות או מזימות.
  5. לא לשתות ולנהוג – כל עורך דין פלילי ייעץ לכם את העצה הזאת, זה עניין של חיים ומוות, לא רק עניין משפטי.
  6. תהיו ערים ומודעים למה שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות – לא פעם, אנשים צריכים עו"ד בעקבות תביעות של דיבה, מה שיכול להימנע אם תהיו חכמים מראש. מה שנקרא, "סוף מעשה במחשבה תחילה".
  7. דעו למה אתם זכאים במקום העבודה שלכם – לכל שכיר ושכירה יש זכויות וחובות, אז למדו עליהן והקפידו לממש אותן כדי להפיק מהן את המקסימום.
  8. היו מודעים לפרקטיקות מפלות – ישנן פרקטיקות רבות שעשויות להיראות לא מזיקות, אך עלולות להיות מפלות. כל אפליה כל בסיס מגדר, מין, לאום, השתייכות לקהילות חברתיות מסוימות וכו' – מהווה עילה לתביעה משפטית.
  9. הקפידו על תיעוד במקרה הצורך – כל עורך דין פלילי וכל עו"ד אחר יגידו לכם שחשוב תמיד לתעד מקרים כאלו ואחרים. הקפידו לעשות זאת בצמוד למקרה שלכם.
  10. כבדו את דמויות הסמכות בית המשפט – אם אתם מגיעים לבית המשפט, חשוב מאוד לכבד את דמויות הסמכות הניצבות מולכם. במידה שלא, בית המשפט עשוי לקנוס אתכם, להחמיר עונשים ועוד.

    תמונה: יחצ

כל אזרח צריך לדעת את זכויותיו וחובותיו בכל הנוגע לעניינים משפטיים. הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לדעת הוא, שאף אחד לא יכול להכריח אתכם לעשות משהו אך ורק על בסיס דרישה משפטית. במקביל לדרישות משפטיות, כמובן שיהיה חשוב גם לוודא מה החוק אומר על נקיטת כל עמדה או צעד, אילו זכויות מגיעות לכם וכו'.

Exit mobile version