Site icon מקומון רמת גן

תפקידיו של עורך דין לענייני עבודה

קרדיט - Canva

בעידן המודרני רבים מגדירים את מקום העבודה כ"בית השני", ודי בעובדה שאנו מבלים במקום העבודה שעות רבות מדי יום כדי להצדיק את הכינוי. הציפייה של כולנו היא כי במקום העבודה העובדים ישקיעו את מלוא מרצם וזמנם בתפקידם ואילו המעסיק ידאג לרווחתם של העובדים הן על ידי מתן תמורה מלאה (כמוסכם בין הצדדים) והן על ידי דאגה לסביבת עבודה נאותה ותנאי עבודה נאותים, בהתאם לקבוע בדין הישראלי.

אלא שלמול ציפייה זו ישנם מעסיקים שלא פועלים כן, לעיתים אף במתכוון, תוך שהם מנצלים את כוחם ואת חוסר השוויון האינהרנטי הקיים בין עובד למעסיק. לשם שמירה על זכויות העובדים (וגם של המעסיקים) חוקקו במהלך השנים חוקים שונים הבאים להסדיר את מערכת היחסים המורכבת שבין עובד למעסיקו – חוקים המאוגדים תחת המטריה של דיני העבודה. בכל מצב בו עובד חש שהתנהלות מעסיקו אינה הולמת הוראות חוק כזה או אחר, בין אם בשל אי- תשלום מלוא שכרו, אי-עמידה בתנאי העבודה כפי שסוכמו או בין משום פיטורים שרירותיים, מומלץ לו לפנות אל עורך דין דיני עבודה בחיפה או לפי אזור מגוריו, לשם קבלת ייעוץ משפטי על מנת להבין אם עומדת לו הזכות לפיצוי מסוים.

בחירת עורך דין שילווה אתכם מול מקום העבודה

כאמור, בכל מצב בו ישנו חשש שהמעסיק לא נהג בהתאם למוטל עליו, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום כדי לדעת האם בהתאם לדין יש לו את הזכות לנהוג כפי שנהג או דמט ניתן לתבוע ולקבל פיצויים. בחירת עורך דין שייעץ לכם וילווה אתכם בתהליך צריכה להיות לאחר בדיקות שתעשו, ובעניין זה חשוב לבחור עורך דין שדיני עבודה הם תחום התמחות המרכזי. משפט העבודה הישראלי הינו תחום דינמי המתפתח כל העת, לכן חשוב שעורך הדין בו בחרתם יהיה מעודכן בכלל השינויים החלים בו, כולל פסיקות המהוות תקדימים משפטיים בנושאים שטרם הוסדרו בחקיקה. למעשה, עורך דין המתמחה בדיני עבודה יהיה בקיא הן בחוקים והן בפסיקת בתי הדין לעבודה. כדאי לבחור עורך דין מקומי המכיר את הנפשות הפועלות בבתי הדין לעבודה או במוסד לביטוח לאומי המקומי כך שאם אתם מתגוררים בחיפה בחרו עורך דין דיני עבודה בחיפה והסביבה. חשוב גם שתהיה פתיחות ביניכם לבין עורך הדין ותחושה נוחה.

עורך דין לענייני עבודה גם למעסיקים וחברות

לצד ייצוג עובדים מול מקום העבודה או הרשויות, עורך דין לענייני עבודה יכול ללוות ולייצג גם מעסיקים ולתת ייעוץ משפטי לחברות בכל הנוגע להעסקת עובדים. מדובר על מגוון רחב של כלים משפטיים שיוכלו לסייע למעסיקים להסדיר את העסקת עובדיהם. ייעוץ משפטי לחברות ומעסיקים דורש ידע רב בתחומים ספציפיים ומומלץ לבחור בעורך דין לו ניסיון בליווי מעסיקים.

עו"ד יניב ימפולסקי מתמחה בענייני עבודה ומייצג הן עובדים בקשת רחבה של נושאים והן חברות ומעסיקים, כולל בגיבוש הסכמים מול עובדים. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version