Site icon מקומון רמת גן

תמ"א 38 – תורמת להתחדשות עירונית של ערים בישראל

דיור בשכונות סוציואקונומיות נמוכות, שמוקף במסעדות מזון מהיר, חנויות זולות והזנחה – מעודד בריאות לקויה ומשפיע לרעה מבחינה פסיכולוגית על המקומיים. כל אלה אינם תוצאה של תכנון גרוע, אלא של שום תכנון. התכנון מחבר יחדיו סדרה של השקעות באופן הוליסטי במטרה ליצור מקומות מגורים, אטרקציות לבילוי בשעות הפנאי ומקומות עבודה הולמים, שישרתו היטב את אנשי הקהילה.

הערים ברחבי העולם עומדות בפני אתגרים חדשים כאשר הן מתפתחות ללא הרף ואוכלוסייתן ממשיכה לצמוח ולגדול. התחדשות עירונית מאפשרת לעזור לערים לפתור אתגרים אלה על ידי חידוש מבנים לא מנוצלים והפיכתם לאתרים שימושיים ולמקומות שאנשים רוצים לחיות, לעבוד או לבלות בהם.

בנייה ברמת גן.צילום:עמיעד טאוב

אדריכלים, מהנדסים, מתכנני ערים וקבלני בניין משתפים פעולה עם פרנסי העיר והקהילות כדי ליצור מקומות עבודה, דירות, שטחים מסחריים ושטחים ציבוריים וכדי לספק מקום שהוא פונקציונלי, מהנה ומטפח חיבור אמתי בין אנשים למקום.

שינוי מרחבי העיר

התחדשות עירונית עוסקת בהתחדשות של מרחבים עירוניים תוך הבנה מה באמת הופך את העיר למקום באמת נהדר. פרויקטים מסוג זה כרוכים בדרך כלל בפיתוח מחדש בקנה מידה גדול (כולל דירות, מקומות עבודה, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים) של מקומות פנים עירוניים. המפתח הוא לשנות את האזור על ידי תכנון שמתאים במיוחד לקהילה שמתגוררת במקום.

מבט חדש על הבית העירוני

כאשר אוכלוסיית העולם בוחרת יותר ויותר לעבור להתגורר באזורים עירוניים, אנחנו עדים לתופעה של חזרה לשטחים פנים עירוניים שהם עוצמתיים ופונקציונליים יותר. כדי להחיות את הבתים בערים של ימינו, נדרש חזון של מומחים שיצליח להקנות חיים סבירים, עיצוב חכם, תשוקה לאיכות ומומחיות עמוקה בטיפוח תחושת השייכות של הקהילה.

לדוגמה, ההחלטה על ביצוע פרויקט תמ"א 38 בהרצליה (שנמצא כעת בשלבים שונים של ביצוע), נובעת מכך שהעיר רואה בתוכנית זו מנוף חשוב ומשמעותי לכול נושא ההתחדשות העירונית שמגלמת את הקשר בין תושבי העיר לשכונה שלהם.

חשיבה מחדש על סביבת העבודה

התחדשות עירונית נותנת את דעתה גם לכול מה שקשור לסיפוק סביבות עבודה עירוניות טובות יותר במקומות שבהם אפשר לגייס חשיבה ושיתופי פעולה לטובת הנושא. התחדשות עירונית רואה חשיבות ביצירת מקומות עבודה שבהם אנשים יוכלו באמת לחיות ולא רק להתפרנס. מגמות עבודה עם פתרונות חדשניים נועדו להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים ואת רצונם לשתף פעולה עם הארגון בו הם עובדים, כמו גם לעודד את היצירתיות, למשוך את הכישרונות הטובים ביותר ולספק גמישות שמתאימה לכוח עבודה מגוון.

ארגון חוויית המסחר

השופינג הכי טוב והניסיון שצברו בעלי החנויות, פוסעים אל מעבר לסיפוק הצרכים היומיומיים הקיימים של הלקוחות, והם מתחילים לשנות את הדרך שבה אנחנו חווים מקומות מסחר אלה.

מסעדות, בתי קפה, חנויות ושירותים אחרים חשובים מאוד לסביבה העירונית והם מרכיבים חיוניים לצירת ערים שהן הטובות ביותר. בעלי החנויות והסוחרים צריכים להיות חלק מהמרקם העירוני ומרכיב חיוני בחיי הרחוב התוססים.

Exit mobile version