Site icon מקומון רמת גן

תמ"א 38 ברמת גן- התחדשות עירונית במשך הזמן

תמריץ הקבלנים באמצעות עירית רמת גן

עיריית רמת גן, אישרה תב"ע מתאימה, בכדי שפרויקט תמ"א 38 ברמת גן, יהיה כדאי עבורם, מה שיגרום לא רק לשיפור איכות החיים של הדיירים, העלאת ערך הדירות בבנייני המגורים וכן, התחדשות עירונית, מה שישפר את מראה העיר רמת גן. על מנת לעודד את ההתקשרות של קבלנים ודיירים, עיריית העיר רמת גן, העירייה אפשרה הטבות מס ופטור מתשלום של מס שבח בגין מכרת זכויות הבנייה בבנייני המגורם השונים ברמת גן. כדאי לתושבי רמת גן לנצל זכות זו ולהתחיל להתעניין בקבלנים ויזמים המעוניינים בביצוע פרויקט זה.

צילום עמיעד טאוב

התקדמות של פרויקטים תמ"א 38 ברמת גן

למרות שתכנית תמ"א 38 ברמת גן, כבר אושרה בשנת 2005, רק בשנת 2008,  החלו לראות את יישום הפרויקט בעיר. אחת הערים הראשונות שתמכה ועודדה את פרויקט תמ"א 38, הייתה העיר רמת גן. למרות התכנית הכדאית הזאת, חשוב לבחור נכון את הקבלנים שמעוניינים ליטול חלק בפרויקט זה. ההסכם הוא הדבר החשוב ביותר לפני ביצוע הפרויקט ולכן מומלץ, כי עורך דין מקרקעין, הבקיא במיזמים של תמ"א 38, ילווה את הדיירים ויבדוק היטב כי מה שנחתם בחוזה, אכן מומש..

בניינים ישנים, הופכים להיות חדשים לחלוטין, במסגרת פרויקט תמ"א. הקבלנים מחזקים את הבניינים מפני רעידות האדמה שעלולות להתרחש בארץ, הבניין הופך להיראות אסטטי יותר  ואיכות חייהם של הדיירים, עולה לאין שעור. מתחם הלובי של הבניין חודש, הגינה תהיה חדשה ומטופחת, התשתיות יוחלפו לחדשות, אם המים ואם החשמל וגם עמדות הגז והמקלטים יהיו על פי הנחיות הג"א. במסגרת פרויקט תמ"א 38 1, המחזק ומשפץ בנייני מגורים קיימים קריטריונים ליישום הפרויקט, כגון מבנים שנבנו לפני 1980 והוגדרו ככאלה שלא יהיו עמידים בפני רעידות האדמה.

הדיירים יישארו בבניין עד תום הפרויקט

הדיירים של בניינים, בהם יבוצעו פרויקטים של תמ"א 38, לא יצטרכו לעבור למקום אחר עד תום הפרויקט, הם פשוט יישארו לגור בבניין, עד לסיומו של פרויקט תמ"א 38. וועדי בתים רבים, מקהלים אספות דירים, על מנת להתחיל במימוש הפרויקט, שיהיה נוח ורווחי מאוד עבורם, כתמורה למכירת זכויות הבנייה בבניין המגורים בהם הם גרים.

 

Exit mobile version