Site icon מקומון רמת גן

תכנון מסלול השייט לפני השכרת יאכטה ביוון

יצירת מסלול השייט המושלם כרוכה בתכנון מחושב ותחושה של הרפתקה. האיים המגוונים של יוון מציעים אינסוף הזדמנויות לחקר והנאה, ומסלול מותאם יבטיח שתחוו את המיטב ממה שיש ליעד השייט הייחודי הזה להציע.

צילום: FREEPIK

קבעו את סדרי העדיפויות שלכם

לפני שתתחילו לעצב את מסלול השייט שלכם, חשוב לקבוע במה אתם מתעניינים ביותר. האם אתם מעדיפים מעגנות שקטות ומבודדות או מרינות שוקקות? האם אתם מעוניינים לחקור אתרים היסטוריים, או שאתם נמשכים יותר לחיי הלילה התוססים של יוון? האם יש איים או ציוני דרך ספציפיים שאתם חייבים לראות? מענה על שאלות אלו יספק בסיס למסלול השייט שלכם.

משך זמן השכרת היאכטה

משך הזמן של השכרת יאכטה משחק תפקיד משמעותי בתכנון המסלול שלכם. צ'רטר של שבוע אחד עשוי לאפשר רק חקר מפורט של קבוצת איים אחת, כגון האיים הקיקלאדיים או האיים היוניים. עבור אלה שיש להם יותר זמן, צ'רטר של שבועיים יכול לקחת אתכם על פני מספר קבוצות איים, להציע חוויה מגוונת יותר.

בחירת נקודת ההתחלה של השייט

בחירת נקודת ההתחלה הנכונה יכולה לייעל את חווית השייט. אתונה היא נקודת מוצא נפוצה, בגלל נמל התעופה הבינלאומי שלה, והקרבה למפרץ הסרוני ולאיים הקיקלאדיים. זמן הנסיעה במונית או ברכב מנמל התעופה באתונה למרינה בקלמאקי כחצי שעה. לחלופין, אפשר להתחיל את השייט מבסיס באיים היוניים, כמו לפקדה, בקיץ יש טיסות ישירות מהארץ לפרווזה, שנמצאת כחצי שעה נסיעה ברכב מלפקדה.

המרחקים בין האיים ותנאי הפלגה

בעת תכנון המסלול, קחו בחשבון את המרחקים בין האיים ואת תנאי ההפלגה האופייניים. לדוגמה, באיים הקיקלאדיים, ובאיים הסרוניים מנשבות רוחות Meltemi שיכולות להיות מאתגרות וחזקות במיוחד במהלך הקיץ, מה שהופך את המסלול למאתגר ולפעמים בלתי אפשרי. לעומת זאת, בים היוני, שבו הרוחות בדרך כלל קלות יותר וצפויות, תוכלו לתכנן קצב שייט נינוח ורגוע יותר.

תנאי מזג האוויר

בדקו באתרי תחזית אירופיים בהתאם לתאריכים שאתם מתכננים את השייט שלכם את תנאי מזג האוויר באזור ההפלגה, מומלץ גם לבדוק עם אנשי ים מקומיים, מנהלי מרינות או ספקי השכרת היאכטות שלכם, שיכולים לספק תובנות חשובות לגבי המעגנות הטובות ביותר, לדוגמא את תנאי מזג האוויר הנוכחיים ואבני חן נסתרות שאולי לא מזכירים בספרי ההדרכה. בחברת השכרת יאכטות גלי נעמה יעזרו לכם בהבנת התחזית במקומות בהם תכננתם להפליג, תקבלו קישורים לאתרים ביוון שיתנו לכם אינדיקציה יומיומית לגבי התחזית ומשטר הרוחות באזור ההפלגה שלכם

זמן לחקור את האיים וליהנות מהשלווה

מסלול נהדר צריך לכלול את הזמן לחקר האיים שתגיעו אליהם, וגם לתת זמן למנוחה במפרצים הקסומים שבהם תעגנו. עבור כל יעד, מומלץ לבדוק פעילויות ואטרקציות מקומיות, כמו למשל: וסיליקי שבאיים היוניים מוכרת בגלל התנאים המושלמים לגלישת רוח, בחירת טברנות מומלצות, תכנון מסלולי טיולים רגליים באזורים פראיים, צלילה, וכמובן, ליהנות מזמן בטן גב על החוף. עם זאת, וודאו שאתה כוללים זמן למנוחה – אחרי הכל, זו החופשה שלכם!

גמישות בתוכנית

חשוב שיהיה תכנון מסלול, אך לא פחות חשוב להישאר גמישים. תנאי מזג האוויר עשויים לדרוש שינוי במסלול שלכם, או שאתם עשויים לגלות מיקום שאתם אוהבים ולהחליט להישאר יום נוסף. אמצו את החופש שמגיע עם השכרת יאכטה והיו מוכנים לגמישות לפי הצורך.

יוון נחשבת לאחת המדינות שטופות השמש בעולם, עם ממוצע של 250 ימי שמש בשנה. האקלים של המדינה, יחד עם המורשת ההיסטורית העשירה שלה, הופכים אותה ליעד פופולרי עבור מטיילי השכרת יאכטה ברחבי העולם.

השכרת יאכטות גלי נעמה 0504600470 טיולי שייט מאורגנים על יאכטות ביוון

Exit mobile version