Site icon מקומון רמת גן

תיקון 190 – קופת גמל

תיקון 190 לפקודת מס הכנסת נכנסת לתוקף ב2012 ומטרתו לאפשר לבני הגיל השלישי להינות מהטבות שונות כאשר מטרתו העיקרית לעודד חיסכון. המטרה הינה לעודד חיסכון לגיל פרישה הגיל בו לא יתאפשר לייצר הכנסה קבועה אך בייחוד בגיל זה קיים צורך לשמור על רמת חיים תקינה וקיום בכבוד.

קרדיט Freepik.com

מהו תיקון 190?

התיקון מאפשר לבני הגיל השלישי לבצע הפקדה חד פעמית לקופת גמל, לחסוך ולהנות מתשואה טובה אך גם מהטבות מס. קופת גמל מאפשרת לשמור על כספים נזילים בכל עת כך שאם החוסך נזקק לסכום כסף לשיפוץ דירה, טיפול רפואי או כל דבר אחר הוא יכול למשוך את מלא הסכום או חלקו. בנוסף, התיקון מאפשר פטור מלא ממס על רווחי הון דבר המעלה את הרווחיות של ההשקעה. בנוסף אם החוסך מבקש לבצע מעבר בין מסלולי השקעה במרבית המקרים הוא לא יצטרך לשלם מס על הרווחים שנצברו.

מה עם כספי הפנסיה?

בגיל זה מרבית האנשים מקבלים קיצבת פנסיה חודשית. הקיצבה ניתנת מקרן פנסיה שנחסכה במהלך כל החיים והופרשו אליה כספים מהשכר החודשי. ההפרשות בוצעו על ידי העובד והמעביד או על ידי עובד עצמאי. אך לא תמיד סכום הקצבה שנצבר מספיק לכיסוי כל ההוצאות השוטפות. לפיכך, לחוסכים בקופת גמל יש אפשרות לייעד את הכספים לקצבה. גם כאן על פי תיקון 190 קופת גמל נהנים מפטור מלא ממס על רווחי הון.

למה דווקא קופת גמל כאפיק להשקעה?

קופת גמל להשקעה הפכה לאטרקטיבית במיוחד בגלל האפשרויות הרבות שהיא מציעה. החל משנת 2016 ניתן להשקיע בקופת גמל כל סכום כסף ולכל תקופה. הקופה מאפשרת נזילות של הכספים מצד אחד ומצד שני תשואות יפות. כידוע השוק בעשור האחרון מתמודד עם ריבית אפסית ויש מעט מאד אפיקי השקעה שניתן להניב מהם תשואה. מכשירי חיסכון בנקאיים מאפשרים ריביות נמוכות מאד מה שהופך את ההשקעה ללא כדאית. ממוצע התשואה של קופות הגמל בשנים האחרונות עומד על כ 6% כאשר מרבית הקופות הטובות עשו הרבה יותר. כאשר ההשקעה נעשית לטווח הארוך ניתן להגיע אפילו לתשואה של 50%.

לסיכום, תיקון 190 הפך את ההשקעה בקופת גמל לאטרקטיבית במיוחד. הן בהבטי מיסוי והן בהביטי תשואה. לחוסך נשאר רק לבחור את הקופה בה הוא רוצה להשקיע, להתמקח מעט על דמי הניהול ולהנות ממכשיר חיסכון אטרקטיבי לטווח הקצר והארוך.

מתלבטים איזו קופה מתאימה לכם? כנסו לאתר גמל נט – מנוע של השוואה בין קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון וקרנות פנסיה. תוכלו בקלות לקבל מידע על התשואות של קופות הגמל השונות על פי טווח זמן רצוי.

Exit mobile version