Site icon מקומון רמת גן

תיקון הכללי

קרדיט Canva

כל כך הרבה פעמים אנחנו מרגישים שנחוץ לנו תיקון, מעשה כלשהו לזיכוך הנפש ולהיטהרות מדברים קטנים שאנחנו לא שלמים אתם או כאלה שאנחנו יודעים שהם אסורים, ולכל זה יש דרך מצוינת לתיקון. כשאנחנו קוראים פרקי תהילים תיקון כללי, אנחנו עושים את כל מה שנחוץ כדי להרגיש את האנרגיה הרוחנית המטהרת שלהם שעוזרת לנו לתקן את הטעויות ולחזור לדרך הישר. תיקון הכללי נחוץ לכולם בשלב זה או אחר ומדי פעם, גם אם אנחנו מקיימים מצוות ומקפידים על כל מה שנדרש, כי יש בכל זאת פגמים שאנחנו לא שולטים בהם והם קורים. ישיבת אור דוד של הרב דניאל זר היא מקום שבו אפשר ללמוד על כך ולמצוא מזור לנפש ודרך חדשה בחיים, על מנת להיות יהודי מאמין שמתקן את דרכיו.

מהו תיקון כללי?

שומרי מצוות מכירים את זה יותר מאחרים אבל גם מי שרוצה להתוודע לדרך מצוינת לבצע תיקון כללי גם למה שהוא חוטא בו מבלי להתכוון, מוצע לקרוא עשרה פרקי תהלים שנבחרו על ידי הרבי נחמן מברסלב, והם מייצגים את התיקון של הפגמים שנקראים פגם הברית. הפרקים מתמצתים את ספר תהלים ומביאים ממנו את המיטב הרוחני שיש בו והם מרוממים את הנפש בכל פרקי השירה המצויים בספר, מנקים את האדם ממחשבות חטא ומציעים לו תיקון על ידי מיקוד מחדש והתרכזות בכל מה שחשוב להגות בו באמת. מלבד היטהרות במקווה והקפדה על אי אמירת לשון הרע ומעשים שפוגמים בצלם האדם אפשר גם לטהר את הרוח במעין שטיפה רוחנית של פרקי התהלים. אנשים שקוראים זאת מרגישים מיד את ההתעלות הרוחנית וממשיכים בעשיית מצוות בשמחה ובאהבה לאחר שטיפלו במקור עגמת הנפש שנגרמת בגלל פגמי הברית.

למה זה חשוב לא לוותר על תיקון כללי?

כולנו שואפים להיות הטובים ביותר שיש, גם אם אנחנו לא תופסים את עצמנו כמחמירים בקיום מצוות אבל משתדלים לעשות את המיטב שביכולתנו על מנת להיות כאלה. זיכוך הרוח שנעשה כאשר קוראים את הפרקים האלה מוכיח לאנשים שאפשר לחזור בתשובה מדי יום מחדש גם כאשר מרגישים שנטשו את דרך הישר וגם כאשר הייאוש תופס אותנו. לכל אדם רגע שבירה משל עצמו שיש לעזור לו להתרומם משם ותיקון כזה הוא הדרך הטובה ביותר של אדם מול הבורא, כאשר הוא מחליט לתקן את עצמו ולחזור לדרך הישר. אם העוונות תוקפים באמת שלא מרצון ומשום שדרכו של הגוף לשלוט בו, הרי שרק תיקון כללי יכול לעזור לכם להתגבר על הבושה ולחזק את החרטה בשל כך.

קריאת תיקון כללי רצויה בעיקר ביום

רצוי פחות לקרוא תיקון כללי בלילות משום שלא נהוג לקרוא תהלים בלילה אלא ביום. יש משמעות מיוחדת לאור שבו אנחנו עטופים וזה ללא ספק יכול לחזק יותר. כשאנחנו מתחילים את היום עם פרקי תהלים העוצמה הרוחנית שלהם מלווה אותנו לכל אורך היום ובכך היא משרתת אותנו יותר ויש לה סיכוי רב יותר להשפיע עלינו לטובה. לכן, גם לעיתוי של הקריאה יש משמעות מיוחדת. תהלים משמשים אותנו גם כתפילה ולכן במקרים מיוחדים אנחנו קוראים תהלים גם בלילות, ובמיוחד כשאנחנו רוצים לבקש משהו כמו רפואה שלמה לאנשים.

לקרוא תיקון כללי

תיקון הכללי קוראים בלילה לאחר צאת הכוכבים ועד חצות ואחר כך כאשר זה חיוני לכל מי שזקוק לכך, כי הוא גם נקרא כתפילה. אם תרצו לדעת על כך יותר ועל המשמעויות של תיקון כללי, בישיבת אור דוד של הרב דניאל זר ישמחו לעזור לכם להבין טוב יותר את המקורות ואת התפילות וגם יתפללו למענכם לפי בקשות מיוחדות שיש לכם.

Exit mobile version