Site icon מקומון רמת גן

תיקון בריכות שחייה פרטיות

כשלחום הישראלי אין גבול, הבריכה העירונית רחוקה, חדר הכושר פתוח רק בשעות לא נוחות והקייטנה של הילדים הסתיימה – בריכת שחייה פרטית בחצר הבית הופכת לדבר שמקפיץ את איכות החיים. לא פלא אם כן שיותר ויותר ישראלים בוחרים להשקיע בבניית בריכות ביתיות, שהפכו לאופנה רווחת בשנים האחרונות.

סוגי בריכות ביתיות

בשוק הבריכות הפרטיות ישנו מגוון רחב של אפשרויות, שניתן לחלק לבריכות קבועות החפורות בקרקע, ובריכות זמנית המונחות על פני השטח ואינן מקובעות לקרקע.

בריכות שחייה קבועות יכולות להיות בריכות בנויות מבטון, בריכות מתועשות, ובריכות עשויות מפיברגלאס. המחירים תלויים בהרבה גורמים: חומר הבריכה, גודלה, האם כבר קיים כחלק מתכנון הבית שלד לבריכה וכו'. המחירים לרוב ינועו כך שבריכות עשויות בטון יהיו היקרות ביותר, בריכות מתועשות יקרות פחות ובריכות פיברגלאס הן בעלות הפחותה משתיהן.

בריכות שחייה זמניות הן בעיקר בריכות מתנפחות ובריכות על כלונסאות, והעלות שלהן יכולה לנוע בין אלף שקלים ל- 12 אלף שקלים, לפי הגודל והסוג.

אבל מה עושים אם אחרי שהתלבטנו ורכשנו, הבריכה מתבלה וזקוקה לתיקון?

תיקון בריכות שחייה קבועות

גם כאן, התיקון מתחלק לפי סוג הבריכה והחומרים ממנה בנויה, אם מדובר בתיקונים קוסמטיים או קונקרטיים. ראשית יש להבין מהי בדיוק הסיבה לתיקון. לשם כך מומלץ לרוקן את הבריכה.

לרוב, הבעיות שדורשות תיקון בבריכות בטון הן בלאי של הציוד לבריכה, הצטברות חלודה, נזילות או אריחים שנשברו וניזוקו. התיקון עשוי לדרוש קילוף שכבת הטיח הנוכחית של הבריכה כדי לתקן ולאטום את שכבת הבטון הבסיסית. לאחר מכן, ניתן יהיה לטייח ולרצף מחדש.

(unsplash)

תיקון של בריכות מתועשות בדרך כלל יהיה החלפת אריחים יחידים ונקודתיים.

בריכות פיברגלאס ידרשו לעתים תיקוני שלד, אותם אפשר לעתים לבצע באופן עצמאי לאחר ריקון הבריכה. ניתן להשתמש בדבק פוליאסטר להדבקת סיבי פיברגלאס, שיכסו סדקים או שקעים שנוצרו. זכרו לתת לדבק זמן להתייבש. חשוב לציין שבעת העבודה צריך להחזיק בציוד בטיחותי ובמיגון, שכן שאיפת הדבק והסיבים עלולה להיות רעילה. אם ישנן תקלות רבות, לשם תיקון יסודי ואסתטי, עדיף לפנות לבעל מקצוע.

תיקון בריכות שחייה זמניות

בבריכות מסוג זה, התקלות הדורשות תיקון הן לרוב היווצרות חורים בחומר הגלם. כדי לסתום את החורים, יש להצטייד מראש בערכה לתיקון חורים.

תיקון חור בקירות בריכה, כל עוד אינו גדול, לא ידרוש ניקוז מי הבריכה. לשם סתימת החור יש לנקות את אזור התיקון היטב, להדביק מדבקה עם חומר סתימה – שניהם יהיו בערכת תיקון החורים. יש להדביק מדבקה נוספת בצד החיצוני של הקיר.

תהליך תיקון חור ברצפת הבריכה יהיה זהה, מלבד שימוש במדבקה קלה והנחת לבנה לשם חיזוק ההדבקה. תיקון מסגרת הבריכה ידרוש ראשית ריקון האוויר מהמסגרת, ושימוש במדבקה ייעודית.

כדי למנוע תיקונים בעתיד, מומלץ לשמור על שגרת תחזוק וניקיון קבועה בבריכה הביתית שלכם. בריכה שחייה זמנית כדאי מראש למקם במרחק ביטחון מחפצים ומקירות, וכן לשים לב שלא נכנסים לבריכה עם חפצים שיוכלו לגרום לחורים. בזכות השמירה על הבריכה שלכם, תוכלו לחסוך הוצאות עתידיות, ולהמשיך להנות בלי הפרעה בימות הקיץ החמים והארוכים.

Exit mobile version