Site icon מקומון רמת גן

תזונה בגיל הזהב

ממש כפי שבגיל הזהב אנחנו נאלצים להתאים את גופנו ואת אורח החיים שלנו בתחומים שונים, כך קורה גם כאשר מדברים על תזונה בגיל הזהב. לכן, בין אם אתם בעצמכם כבר בני שבעים ובין אם אתם מתחילים לחשוב על התזונה שתתאים יותר להורים המזדקנים שלכם, כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם ותקבלו מספר טיפים בעניין.

הגוף זקוק למזון קצת אחר

לאורך כל חיינו, מהרגע שבו אנחנו כבר נחשבים לבוגרים, הגוף שלנו זקוק בדרך כלל לאותה כמות של קלוריות פחות או יותר, פרט לנשים הרות. עם זאת, המצב הזה מתחיל להשתנות בסביבות גיל 65-70, שכן מטבע הדברים הגוף מוציא הרבה פחות אנרגיות. משמעות הדברים היא שהוא גם צריך פחות, ולכן אנחנו רואים לא מעט אנשים קשישים שאוכלים מעט מאוד. בנוסף, אם בגילאים צעירים יותר אנחנו יכולים להתמודד בקלות עם אוכל שאינו מאוד טרי, הרי שבגילאים מבוגרים יותר ההתמודדות עלולה להיות פחות נעימה ופשוטה. מצד שני, מה שכן דומה בגיל הזהב לשאר הגילאים במסלול חיינו, זו העובדה שרצוי לצרוך את כל אבות המזון ולשמור, כמה שרק אפשר, על איזון.

האם כדאי לפנות לדיאטנית בגיל הזהב?

התשובה היא בהחלט כן. לא אחת אנחנו רואים שאנשים, עד שהם מגיעים לגיל הזהב, עלולים לסבול בתקופות מסוימות מעליה במשקל, אך בגילאים מבוגרים יותר הבעיה עלולה להיות הפוכה: אובדן של משקל. מדובר על תופעה שעלולה לפגוע בבריאות האדם ולכן, כדי להצליח לשמור על איזון, מאוד מומלץ לפנות לדיאטנית מקצועית. בנוסף, דיאטנית מקצועית יכולה גם להתאים לכל אדם את התפריט הנכון עבורו, שכן אי אפשר להתייחס לדברים בצורה גנרית ולקבוע תפריט כללי שיתאים לכל בני גיל הזהב.

צילום: Depositphotos

האם כדאי לעשות פעילות גופנית?

התשובה היא, גם במקרה הזה, בהחלט כן. אומנם עדיף לא להתחיל לרוץ עשרה קילומטר ביום אם מעולם לא עשיתם ספורט עד היום, אך בהחלט כן כדאי לשלב בחייכם פעילות גופנית ברמה כזו או אחרת. חשוב מאוד לעשות את הדברים בהדרגה, אך רצוי גם לעסוק בפעילות גופנית בצורה עקבית. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם שומרים לא רק על משקל הגוף שלכם, אלא גם החיוניות שלו ועל האנרגיה. בנוסף לכל אלה, כמו בכל שלב אחר בחיים, גם בגיל הזהב רצוי מאוד לשתות כמויות נכבדות של מים. רצוי גם להמעיט בצריכת משקאות עם קפאין ויש לכך שתי סיבות עיקריות: זה עלול לפגוע בבריאות הלב וזה גם עלול ליצור בעיות שינה.

איך לבחור אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם בנושא?

רוצים להקפיד על התזונה הנכונה עבורכם בגיל הזהב ובין אם אתם רוצים לעזור לאדם מבוגר אחר, חשוב לבחור בקפידה את אנשי המקצוע שאיתם אתם רוצים להתייעץ. האם כל איש מקצוע באמת יוכל לסייע? והאם דיאטנית שתמיד עוזרת לנשים אחרי לידה תוכל לסייע גם להורים שלכם? לא תמיד זה כך. לכן, בין אם אתם מחפשים דיאטנית ובין אם אתם מחפשים מאמנת כושר שתוכל לבנות תכנית אימונים טובה לאדם מבוגר, רצוי יהיה לבדוק ולוודא שאתם פונים אל מישהו שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות. אין כל טעם להכין תפריט אוכל לאדם בגיל הזהב אשר אינו כוללים מאכלים שהוא באמת אוהב לאכול, גם אם הם מאוד בריאים. סברי להניח שאם כל חייו אותו אדם מבוגר סרב לאכול מאכל מסוים, זה לא באמת ישתנה לעת זקנה ולכן חשוב שהתפריט יתאים לאדם שעבורו הוא מיועד.

Exit mobile version