Site icon מקומון רמת גן

תושב העיר ניצל מדום לב בזכות הדפיברילטור שאשתו קנתה לו כמתנת יום הולדת

לפני חמישה חודשים, החליטה ליאת להפתיע את בעלה אורי ביום הולדתו ה-47 וקנתה לו במתנה מכשיר דפיברילטור. "אני יודעת שזו לא המתנה האולטימטיבית שמקבלים ביום הולדת, אבל בגלל ההיסטוריה הרפואית הקיימת במשפחתו של אורי החלטתי לקנות לו את המכשיר בידיעה שאולי ביום מן הימים יציל את חייו, רק שלא תיארתי לעצמי שזה יקרה כל כך מהר" מסבירה ליאת.
ביום ראשון בערב, יצא אורי לשחק עם חבריו במגרש הכדורסל, לקראת סיום המשחק החל להרגיש סחרחורת וכאב קל בחזה, זיעה קרה והלך לנוח על הספסל לנוח.
"כשיצאנו החוצה מהמגרש הרגשתי עייפות יוצאת דופן, עליתי על הקטנוע ושקלתי האם להגיע למיון באיכילוב או הביתה, לבסוף הגעתי לביתי. ברגע שפתחתי את הדלת אמרתי לליאת שאני חושב שיש לי התקף לב. הספקתי לעשות מספר צעדים ולשכב על הספה ואז איבדתי את ההכרה" משחזר אורי.
תוך מספר רגעים ליאת הביאה את מכשיר הדפיברילטור וחיברה אליו את אורי, תוך נסיונות החייאה משותפים שלה ושל בנם בן 16 חייו של אורי ניצלו. "לאחר כמה דקות התעוררתי והרגשתי כאילו העירו אותי מחלום. הרגעתי את אשתי והבן שאני בסדר" מתאר אורי.
אורי הובהל ליחידה טיפול נמרץ לב כאן באיכילוב. בדיקות העלו שישנה חסימה מלאה בעורקו הראשי והוא מייד הועבר לחדר הצינטורים. הצוות הרפואי פתח את החסימה באמצעות צינטור, כאשר לא נגרם נזק לשריר הלב או פגיעה מוחית.
אורי ואשתו בבית החולים. קרדיט: באדיבות המצולמים
פרופ' קובי שחם, מנהל היחידה טיפול נמרץ לב בבית החולים איכילוב מסביר: "המקרה של אורי מדגיש שוב את חשיבות השימוש המהיר במכשיר הדפיברילטור האוטומטי. הזמינות ההולכת ועולה של מכשיר זה תוך הפעלה נכונה שלו מביאה למהפכה של ממש בתוצאות הטיפול בחולים שחווים אירוע של דום לב".
אורי מסכם: ״אני עדיין לא מעכל את הסיטואציה שעברתי ומרגיש בר מזל שקיבלתי את חיי בחזרה. בזכות ליאת, אישתי ובני אור שפעלו בקור רוח ובנחישות לאורך האירוע שבתי לחיים. שמח שזכיתי במשפחה דואגת ואוהבת שלא נתנה לי ללכת, משאלת יום ההולדת שלי התגשמה".
Exit mobile version