Site icon מקומון רמת גן

תוכנה מול אדם – עלות הנהלת חשבונות לחברה קטנה

טווח המחירים של שירותי הנהלת חשבונות משתנים בהתאם לגודל וסוג העסק, ובהתאם לסוג הנהלת החשבונות הנדרשת (חד צידית או כפולה) ומחזור המכירות השנתי של החברה. עוסק פטור יכול לבצע בעצמו את הנהלת החשבונות לעסק הקטן, עליו להקפיד על רישום הוצאות והכנסות העסק ולספק דוחות שנתיים לרשויות המס, לכן עלות השירות עבורו היא הנמוכה ביותר, המחיר המומלץ הוא 150-250 ₪ לחודש.

עוסק מורשה זקוק לשירותי הנהלת חשבונות חודשיים, ישנם עסקים קטנים הזקוקים להנהלת חשבונות חד צידית ויש חברות קטנות הזקוקות להנהלת חשבונות כפולה. עלות הנהלת חשבונות לחברה קטנה המנוהלת על ידי עוסק מורשה היא 500-800 ש"ח להנהלת חשבונות חד צידית הכוללת רישום הוצאות והכנסות ופעולות נוספות, ועלות השירות להנהלת חשבונות כפולה עבור חברה קטנה היא 900-1,800 ₪ לחודש.

המחיר משתנה בהתאם למחזור המכירות

תוכנה מול אדם – עלות הנהלת חשבונות לחברה קטנה. תמונה: pixabay

כאמור, עלות הנהלת החשבונות לחברה קטנה משתנה בהתאם למחזור המכירות השנתי. באופן כללי, ככל שמחזור המכירות גבוה יותר כך תעריף הנהלת החשבונות לעסק מתייקר. תעריף הנהלת חשבונות לחברה קטנה בעלת מחזור מכירות שנתי בין 400,000-500,000, ושני עובדים לפחות בחברה, מסתכמת ב- 1,500-2,500 ₪ לחודש. שירותי הנהלת חשבונות לחברה קטנה בעלת מחזור מכירות עד 2 מיליון ₪ היא כ-3,000 ₪.

כמו כן, חשוב לדעת כי חברה קטנה זקוקה לשירותים נוספים ממנהל החשבונות שלה, למשל ייעוץ ותכנון מס, ביקורת דוחות כספיים לחברה קטנה, מילוי והגשת הצהרת הון סטנדרטית או מורחבת, טיפול בהחזרי מס, הפקת דוחות תזרים מזומנים, ייעוץ פנסיוני וכיוצא בזה.

הנהלת חשבונות לחברה קטנה

חברות קטנות חייבות להקפיד על תזרים מזומנים ולקצץ הוצאות ככל הניתן. בעלי חברות קטנות מעדיפים בדרך כלל להעסיק משרד הנהלת חשבונות במיקור חוץ כיון שאין להם צידוק כלכלי להעסיק מנהל חשבונות במשרה מלאה, ואפילו לא חלקית. במקום לשלם שכר מלא למנהל חשבונות זוכים לשירות הנהלת חשבונות ממשרד מקצועי, וכך חוסכים בעלויות. חשוב לזכור כי העסקת מנהל חשבונות בחברה הקטנה מחייבת את העסק להשקיע גם בתוכנה יקרה להנהלת חשבונות וכמובן במחשב וציוד משרדי נוסף לעובד.

בשנים האחרונות צצו באינטרנט אתרים המציעים שירותי הנהלת חשבונות לעסקים בינוניים ולחברות קטנות. באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות יכולים בעלי החברה הקטנה לרשום הוצאות והכנסות, להפיק דוחות ניהוליים וחשבונאיים בהתאם לצורך, להפיק חשבוניות מס וקבלה ללקוחות, להוציא דרישות תשלום ועוד.

חשוב לציין כי עלות התוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט זניחה יחסית, בעלות של כמה עשרות שקלים ניתן להשתמש בתוכנה לבד, זו תוכנה ידידותית למשתמש המציעה כלים מתקדמים, ממשק עבודה נוח וכלים ניהוליים חשובים. אין צורך להכשיר כוח אדם מיוחד כדי לעבוד עם התוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט, כמו כן מקבלים ליווי מקצועי צמוד מצוות מיומן של רואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצי מס.

Exit mobile version