Site icon מקומון רמת גן

שעם כחומר גלם בתעשיית הבנייה

כולם מכירים את השעם. אם לשם יצירה, מיצגים אמנותיים, או סגירת בקבוקי יין. אולם, מעטים יודעים כי בשנים האחרונות השעם מתחיל להיות נפוץ יותר ויותר כחומר גלם גם לבנייה.

למה להשתמש בשעם כחומר בנייה?

שעם הוא חומר המופק מסוג מיוחד של עץ אלון, ששמו הנפוץ היום הוא עץ השעם. העץ רגיש למזג אוויר ולכן הוא גדל רק במקומות ספציפיים, שרובם באגן המערבי של הים התיכון כמו פורטוגל, ספרד, תוניסיה וכדומה.

מכיוון שהוא מופק מעץ ואין צורך להעביר את החומר תהליכים כימיים מורכבים כדי להגיע למצבו הסופי, הוא נחשב כחומר גלם ירוק וידידותי לסביבה. כדי להפיק את השעם יש צורך בקילוף העץ בלבד. קילוף העץ לא פוגע בו משום שהתאים המקולפים כבר מתים, והוא מסוגל להמשיך לחיות עוד כ – 150 שנים לאחר מכן.

יתר על כן, קליפתו של העץ מתחדשת ושוב יהיה ניתן לקלף אותה תוך מספר שנים, כך שאין צורך בשתילת עצים חדשים בכל פעם.

בנוסף, כיוון שהשעם מופק מעץ ואינו עובר עיבוד מורכב, הוא נחשב כחומר מתכלה, מה שמעלה את ערכו עוד יותר בקרב אלו השואפים להשתמש לבנייה בחומרים ידידותיים ומתכלים ככל האפשר.

יתרונות השימוש בשעם בבנייה

לשעם יש מבנה נקבובי, דבר ההופך אותו למבודד במיוחד גם תרמית וגם אקוסטית. בנוסף, לשעם יש תכונות אלסטיות מה שמאפשר לו להתכווץ ולהתרחב בלי להיהרס. מלבד זאת הוא חומר האוטם באופן הרמטי, קל משקל, אנטי בקטריאלי (דוחה עובש) ועמיד.

חסרונות השימוש בשעם בבנייה

השעם מגיע במנעד רחב של צבעים, אך כולם נעים על סקאלת צבעי החום, בין כהה מאוד לבהיר מאוד, ולכן הוא לא יתאים לכל סגנון עיצוב של הבית. בנוסף, מכיוון שהוא חומר נעים וקל, לא תמיד הוא מסוגל ליצור מראה אלגנטי ויוקרתי ולכן הוא פחות יתאים למשרדי פאר.

שימושי השעם השונים בתעשייה

עקב יתרונותיו, לשעם יש מגוון שימושים בתעשיית הבנייה:

שימוש בשעם לעיצוב

כדאי לנצל את תכונותיו של השעם מומלץ להשתמש בו כאמצעי דקורטיבי ולא רק עבור חיפוי פנימי. מלבד כל התכונות שפירטנו לעיל, לשעם יש חתימה עיצובית מרשימה. שימוש בו לעיצוב מקומות שונים בבית ייתן תחושה של בית שמחובר לטבע ולסביבה.

בזכות סקאלת צבעי החום הרחבה, ניתן להשתמש בשעם גם כדי ליצור אווירה ביתית משפחתית וחמימה וגם כדי ליצור מראה מאופק ומסוגנן יותר.

ניתן להשתמש בשעם לעיצוב באמצעות אובייקטים שונים שייתלו על הקירות, בחיפוי של קיר שלם, שימוש ברהיטים העשויים שעם וכדומה.

Exit mobile version