Site icon מקומון רמת גן

שמירה על מפרק היד באימוני כושר

כולנו מכירים את היתרונות הרבים של שמירה על כושר ושגרת אימונים בריאה. יחד עם זאת, תרגילי כושר רבים מפעילים לחץ על מפרק כף היד ועלולים לגרום לפציעות מיותרות. הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים אלו היא מודעות ושמירה על המפרקים כחלק משגרת האימון. במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימוש על השכיחות של פציעות ספורט במרפק כף היד, על סוגי הפציעות הללו ועל דרכים יעילות לטפל בפציעות ולמנוע אותם.

פציעות ספורט נפוצות במפרק כף היד

פציעות בכף היד ובפרק כף היד מהוות כ25% מכלל פציעות הספורט והן נפוצות ביותר בקרב אתלטים מקצועיים ומתאמנים חובבים. התערבות מוקדמת היא המפתח לטיפול בפציעות אלו, לכן הכרת הסימנים והסימפטומים יכולה להשפיע באופן משמעותי על זמן השיקום ומידת ההתערבות הרפואית הנדרשת. פציעות נפוצים במפרק היד הן:

טיפול בפציעות מפרק היד

מניעת פציעות

אם אתם חשים לפעמים אי נוחות במפרק היד בעת ביצוע תרגילי יוגה, הרמת משקולות או כל תרגיל אחר בו מופעל לחץ על כפות הידיים, כדאי שתפנו תשומת לב מודעת לשמירה על מפרק כף היד כחלק משגרת האימונים.

שלבו תרגילי גמישות למפרקי הידיים לפני העמסת משקל הגוף, חזקו את שרירי האמה על מנת לחזק את המפרק, שימרו על מפרק יציב ככל האפשר בעת ביצוע תרגילים והכי חשוב, תנו למפרק היד זמן מנוחה בין תרגיל לתרגיל.

אז בין אם אתם מתאוששים מפציעה, חווים חוסר נוחות או מרגישים מצוין, נסו להקשיב לגוף ולכאבים שלכם ולשמור על מפרק כף היד במהלך האימון.

Exit mobile version