Site icon מקומון רמת גן

שירותי ענן

שירותי ענן לעסקי מהווים שירותים זמינים באמצעות שרת מחשוב ענן מרוחק ולא שרת באתר. פתרונות אלה מוצעים ומנוהלים על ידי צד שלישי ומספקים לכל משתמש גישה לשירותי מחשוב כגון: ניתוח או רשת באמצעות האינטרנט. שירותי ענן המוצעים לעסקים מציעים  יתרונות רבי עוצמה עבור כל ארגון החל מפריון רב יותר, יעילות משופרת ולא פעם גם הפחתת עלויות משמעותית וניהול IT פשוט יותר.

מחשוב ענן ארגוני יכול גם לאפשר את השירותים הניידים שעובדים משתמשים בהם בעת גישה ליישומים ארגוניים ונתונים אחרים. כיום קשה מאוד למצוא ארגון או עסק שאין בה מערכת משאבים. כל עסק זקוק למכלול משאבי מחשב אשר חיוני מאוד לצורך התפקוד השוטף של המערכת. כל בעל עסק יודע כי רכישת משאבי מחשוב כוללת הוצאות כספיות משמעותיות מאוד שאינם מתקזזות עם הזמן לרבות חידוש מערכות מחשב, שרתים, מערכות גיבוי ועוד ועל כן הפתרון הטוב ביותר לכל עסק הוא ללא ספק שירותי ענן.

מהם שירותי ענן לעסקים?

ענן לעסקים הוא חלק עיקרי וחשוב מאוד בכל שירותי מחשוב לעסקים. המשמעות שלו היא שכל מה שצריך לצורך תפקוד תקין של כלל  מערכות המחשוב בעסק או בארגון, מסופק, מתוחזק ומאורגן על ידי ספקי שירותי מחשוב. לספק המדובר יש דבר שנקרא "חוות שרתים" אשר מצויה ברשת האינטרנט ומאפשרת לאחסן אינפורמציה במקום אחר שלא ברשות המשתמש. שירותי ענן מאפשרים לכל עסק להנות מכלל היתרונות של חוות השרתים הם: זמינות 24 שעות ו7 ימי בשבוע, אבטחה פיזית, מערכות קירור מתקדמות, אבטחה לוגית, גיבויי מהירים  ואפשרות התאוששות מאסון. כמו כן, אין צורך לקנות ולנהל מערכות ומשאבי מחשוב.

דוגמאות לשירותי ענן לעסקים

לשירותי ענן עבור עסקים יש מגוון רחב של יתרונות אשר תלויים  בתעשייה עצמה. ארגונים רבים יכולים להשתמש בענן באפשרויות שונות כגון:

משתמשים יכולים לנהל מרחוק את מאגר הלקוחות שלהם ולעדכן רשומות באמצעות תוכנית כשירות מודלים. מספר משתמשים יכולים לבצע שינויים ברשומות בו זמנית תוך שמירה על אבטחת נתונים וגישה קלה ונוחה אליהם דרך דפדפן האינטרנט

שירות נוסף הוא שירות של גיבוי ושחזור. חברות יכולות לחסוך עלויות רציניות בבניית תשתיות ותחזוקה על ידי העברת אחסון נתוני לענן כאשר ספק שירותי ענן שמהווה צד שלישי אחראי על הנתונים ומבטיח גם אבטחה בתוספת תאימות ועניינים משפטיים. גיבוי ענן מגביר את הגמישות עם גיבוי בהתאם לדרישה ויכולת אחסון גדולה יותר.

מדעני נתונים רשאים לגשת לכל הנתונים של הארגון לצורך ניתוח באמצעות מחשוב ענן. מדובר על דבר חיוני לצורך חיזוי בעיות פוטנציאליות.

תמונה: pexels

שירותים נוספים שניתן למצוא במסגרת שירותי ענן לעסקים הם: מערך גיבוי מהיר שמאפשרת לגבות ולשחזר נתונים בצורה מהירה, תקשורת לרבות יומני דואר אלקטרוני, מסנג'רים ועוד, בדיקה ופיתוח להשקת אפליקציות, יצירה ועדכון מסמכים כגון: עיבוד תמלילים מרחוק ועוד.

אין ספק ששירותי ענן יכולים לשדרג לחלוטין כל עסק ולאפשר לו להתנהל בצורה יעילה יותר, איכותית יותר, מהירה יותר ונוחה יותר. אולם, לא כל  חברה המציעה שירותי ענן לעסקים היא חברה שכדאי לבחור בה. חשוב מאוד לבחור מראש בחברה אמינה ומקצועית אשר יכולתה להתאים לכל חברה פתרונות ענן התואמים לצרכים שלה, לאופי העסק, גודל  העסק, המטרות ועוד.

Exit mobile version