Site icon מקומון רמת גן

שיער דליל, איך שמים לזה סוף?

שיער דליל זו לא בעיה שמטרידה גברים בלבד. נשירת שיער והתקרחות מתחילים אצל חלק מהאנשים כבר בתחילת שנות העשרים. אצל אחרים, זה מתחיל להיראות לעין בגילאים מאוחרים יותר, לפעמים הרבה יותר.

למי שסובל עכשיו, כיום, מבעיה של שיער דליל, לא חשוב הגיל אלא חשוב איך אפשר לשים לזה סוף. האם המדע מצא את הפתרון? הבשורות הטובות הן שיש לא רק פתרון אחד אלא אפילו כמה פתרונות. אם שמעתם על היירסטטיקס או שזו הפעם הראשונה שבה אתם שומעים על כך, אנו סבורים כי תמצאו הרבה עניין בדברים הבאים.

נשירה טבעית לעומת נשירה מואצת

השערות שאותן אנו רואים בעין בנויות מחומר חזק מאוד, חלבון שנקרא בשם קרטין. אך גם כאשר שיערה נראית חזקה ובריאה, היא עדיין עשויה לנשור. הקצה של כל שיערה, שאנו מכירים בתור שורש השיער, הוא זה שמעביר את החמצן ואת החומרים הנוספים שמאפשרים את הצמיחה הטבעית והרצויה. השורש יושב על זקיקי השיער ואם הוא נהרס, השיערה לא תוכל לצמוח. באופן טבעי, השיער איננו צומח לנצח. לאחר תקופה מסוימת של צמיחה מגיע שלב שבו היא הולכת ומפסיקה. באופן טבעי, שערה אחת מכל מאה מפסיקה לצמוח, הזקיק מתנוון. לבסוף, שיערה נושרת באופן טבעי, כאשר זקוק חדש כבר מתחיל "להנביט" אחת חדשה. כלומר, שיער דליל לא נוצר כאשר מתרחשת נשירה טבעית. כלומר כאשר כמה עשרות שיערות נושרות ביום, אין שום צורך בפתרונות כגון מילוי שיער. רק כאשר התופעה הולכת ומתגברת והנשירה מאיצה את הקצב ונראית לעין, פתרונות כגון Hairstetics יכולים ליצור שינוי משמעותי ומראה שיער מלא ובריא.

שיער דליל, מהן הסיבות שזה קורה

לפני שנסביר על פתרונות, רצוי להבין מה בעצם מביא לכך כי השיער נושר בקצב מואץ, נוצרת התקרחות ורואים שיער דליל וקרקפת חלקה פה ושם. טיפולים רפואיים אגרסיביים מסוימים, כגון הקרנות, גורמים להתדלדלות השיער והתקרחות. כך גם הפרעות בפעילות של בלוטת התריס. אצל חלק מהאנשים, התופעה הזה נגרמת בשל דיאטה חריפה או אנורקסיה ואילו לעיתים הדבר נגרם בשל היבטים הורמונליים (שחלקם ניתנים לטיפול בפני עצמם). אין ספק שגם התורשה משחקת תפקיד מאוד חשוב. אם ההורים שלכם או אחד מהם סובלים משיער דליל, יש סיכוי (לא וודאות) שגם אצלכם זה יקרה. חשוב לציין כי תכשירי שיער למיניהם עלולים להזיק, אולם לרוב הם פוגעים במראה השיער או שוברים אותו, אך לא גורמים ממש להתקרחות. כעת, נבין מה המשמעות של היירסטטיקס ומתי השיטה הזאת שימושית.

טיפול בשיער דליל. צילום: יחצ
פתרון חדיש, כחול לבן

Hairstetics הינו פרי פיתוח ישראלי, שנרשם כפטנט. מדובר בפתרון חדשני, שנחקר, פותח וכבר שימש כטיפול בהרבה אנשים שלא היו מרוצים בגלל שיער דליל והתקרחות. מדובר בטכנולוגיה שאושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות בארץ וכן על ידי הגוף המקביל באיחוד האירופי. אך על מה בעצם מדובר? מדובר על הזרקת שיער סינטטי, שהפך למקובל מאוד בעיקר בנשים. זוהי חלופה להשתלת שיער טבעי והיא נעשית בשלבים. כך, ניתן להתרשם מהצלחת הטיפול, תוך כדי התהליך והתוצאות מרשימות.  ההזרקה נחשבת לבטוחה והשערות החדשות נראות, מתנהגות ומדמות את הטבעיות. ניתן לסרק, לחפוף ואף לצבוע.

פתרונות נוספים לשיער דליל

מלבד השתלה שמהווה בעצם מילוי שיער, ישנם טיפולים חדשניים נוספים. לדוגמא, טיפולים אוטולוגיים זעיר פולשניים שמראים תוצאות טובות מאוד בקרב שלושה מתוך ארבעה מטופלים. בנוסף, ישנן תרופות מסוימות שיכולות לעודד צמיחה ובמידה מסוימת גם לעצור נשירה מואצת.

מרפאת דר’ צחי שלקוביץ
כתובת: בר-כוכבא 23 בני ברק

טל: 1700-050-5959

Exit mobile version