Site icon מקומון רמת גן

שינוי תעסוקתי: זה מה שמתאים לי כעת?

ישנם אנשים שרוצים או מתכננים קריירה משמעותית. ישנם אנשים שמבחינתם תכלית העבודה היא פרנסה בלבד. לא משנה אם אתם שייכים לאלה או אלה, סביר שאתם מבלים בעבודה זמן לא מבוטל במטרה לאפשר לעצמכם ולמשפחתכם חיים טובים ואיכותיים, ואין הצדקה לכך שתהיו שעות רבות במקום בו לא טוב לכם, אתם לא נהנים או לא מרגישים מסופקים.

ייתכן שבעקבות המציאות המשתנה הגעתם לצומת דרכים בה אתם רוצים, או נאלצים, לשנות את המציאות התעסוקתית שלכם: הכיוון שבחרתם כבר אינו מתאים לכם, אינו מעניין אתכם, או שאתם חווים בו תחושת מיצוי. סדרי העדיפויות שלכם השתנו, אם זה בגלל המצב הכללי והכלכלי במדינה כי פוטרתם או הוצאתם לחל"ת, חלה התפתחות טכנולוגית ששינתה את אופן העבודה בתחום שלכם ומאלצת אתכם לעשות שינוי שלא מרצונכם, או כל סיבה אחרת שגורמת לכם לחשוב על לחשב מסלול מחדש.

כאשר מדובר בחישוב מחדש של מסלול קריירה – רצוי לתכנן תוכנית שתבטיח התפתחות ואופק קידומי. כאשר המטרה היא להבטיח פרנסה טובה – כדאי לבנות תוכנית שתחלק נכון בין זמני העבודה לעיסוקים האחרים.

בכל מקרה, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם התחום בו אתם עוסקים עדיין מעניין אתכם? האם התפקיד הנוכחי עדיין מעניין אתכם? תואם את כישוריכם? האם הנפח שהעבודה תופסת בחייכם עדיין מתאים לכם?  האם האנשים טובים לכם? סביבת העבודה נעימה/ מכבדת/ נוחה?

בנוסף לשאלות אלו, מהותי שתעמיקו ותבררו את הסוגיה הבאה: מהי הסיבה האמיתית המסתתרת מאחורי הרצון שלכם לעשות שינוי תעסוקתי? האם היא קשורה לעבודה? למקום העבודה? לריב ספציפי עם הבוס? או לחלק אחר בחיים שלכם?

לאור התשובות שיתקבלו, תוכלו להתקדם ולהחליט: האם נדרש שינוי? האם אתם יודעים מהו השינוי שאתם רוצים לעשות? האם אתם רוצים לעשות את השינוי בכוחות עצמכם? או זקוקים לליווי והכוונה בביצוע השינוי בפועל?

בכל שלב מהשלבים שתארתי, אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה, זה הזמן לפנות לאימון לשינוי תעסוקתי.

מהו אימון לשינוי תעסוקתי?

זהו תהליך ממוקד ולא ארוך בסיוע מאמן קריירה, המאפשר לשאול את השאלות הנכונות, לדייק את התשובות, להבין האם נדרש שינוי ומהו השינוי המתאים, לבנות תוכנית פעולה, להתחיל במימושה באופן מידי ולהנות מליווי צמוד בביצוע השינוי בפועל.

איך תדעו אם מתאים לכם להיעזר באימון מסוג זה? פשוט תתנסו!

תעשו סקר שוק: תקראו ותיצפו בחומרים שמפרסם המאמן, תבדקו שיש עליו המלצות טובות, ותחליטו האם אתם מתרשמים לטובה מהמסרים והערכים שהוא מציג, האם אתם מרגישים חיבור אישי אליו. במידה וכן, בקשו לקיים שיחת מיקוד.

במידה והדינמיקה בשיחת המיקוד תתאים לכם, קיבעו פגישה ראשונה. אני מציעה לכם לפנות למאמנים שמאפשרים לכם גמישות בכמות הפגישות ובאפשרות לסיים את התהליך בכל זמן שמרגיש לכם נכון.

בהצלחה!

Exit mobile version