Site icon מקומון רמת גן

שחיקת סחוס אצל ספורטאים

שחיקת סחוס אצל ספורטאים מהווה בעיה מוכרת ונפוצה. תופעה זאת יכולה להתחיל מכאב עמום אשר יתגבר במהלך הזמן עד כדי פגיעה במהלך החיים התקין של האדם לרבות פגיעה ביכולת ההליכה שלו וכן כאבים משמעותיים מאוד שהוא יסבול מהם במהלך היומיום, כאשר הכאבים הללו יתגברו במהלך אימון.

את שחיקת הסחוס ניתן למנוע מבעוד מועד וגם לאחר שהתופעה המדוברת כבר החלה, ניתן למנוע ממנה להמשיך. חשוב מאוד שכל ספורטאי ידע כיצד שומרים על הסחוסים משחיקה וכן כיצד מטפלים בשחיקה קיימת של סחוס.

שחיקת סחוס- כיצד היא נוצרת?

הסחוסים מהווים איברים בגוף האדם אשר נשחקים בצורה טבעית בכל שלב בחיים ונבנים מחדש באמצעות אלסטין וקולגן שהם למעשה סוג מסוים של חלבון. ספורטאים מפעילים באופן קבוע משקל ולחץ  על מפרקים שונים בגוף ועל כן קצב ההתאוששות של הסחוס שלהם הולך ויורד עם השנים. הסחוס שמתאחה הוא איכותי וחזק הרבה פחות וסופח הרבה פחות מים. סיבי הקולגן המרכיבים את הסחוס מתפוררים לאט לאט והמבנה החזק שלו מתערער. החלקים של הסחוס המתפורר נספגים באזורים מסוימים בקרבת המפרק והדבר גורם לעיתים לתגובה דלקתית. חשוב לדעת כי בניגוד למחלות פרקים דלקתיות כאלה ואחרות, לרוב יהיה מדובר על דלקת קלה שלא תגרום לנזק ממשי.

מה יכול לגרום לשחיקת סחוס?

שחיקת סחוס יכולה להיווצר כתוצאה מכתה סיבות והיא יכולה להיווצר אצל כל אדם, אך כאמור, ספורטאים סובלים משחיקה זאת הרבה יותר בשל כמה סיבות: ראשית כל, שחיקת סחוס יכולה להיגרם כתוצאה מפציעות או פגיעות קטנות אשר נגרמות לעיתים. לאורך זמן הן גורמות לנזק אשר מצטבר. ניתן לראות את התופעה המדוברת בקרב ספורטאים ובמיוחד כאלה אשר מתאמנים באימונים המאופיינים בעצימות גבוהה. מעבר לכך, שחיקת סחוס יכולה להיגרם כתוצאה מפגיעות או פציעות ברמות שונות אשר פוגעות בצורה ישירה בסחוס וגורמות לבלה מקומית. מכה בעוצמה גבוהה יכולה לגרום לנזק משמעותי לסחוס באזור אשר נפגע כן גם מכה קטנה באזור יכולה להשפיע על הקצב של שחיקת הסחוס בטווח הרחוק.

מצבים נוספים שבגינם יכולה להיווצר שחיקת סחוס הם: ירידה בכמות הקולגן בגוף, כאשר הגוף מייצר באופן תמידי קולגן אך החל משנות ה30 קצב הייצור שלו יורד בהתמדה. אם האדם לא צורך קולגן ממקור חיצוני עלול להיווצר לו ממחסור בקולגן וכתוצאה מכך תהיה פגיעה במבנה הסחוס שלו לאורך זמן.

טיפול ומניעה בשחיקת סחוס

כיום ניתן למצוא לא מעט טיפולים אשר מציעים הפחתה בסימנים וכן שיפור של מצב הסחוס. בין הטיפולים הללו ניתן למצוא תוספי תזונה, כדורים, זריקות, משחות, ניתוחים ולא פעם גם השתלת רקמת סחוס. אבקת קולגן לספורטאים הוכחה כיעילה מבחינה מחקרית למניעה של פציעות וכן לשיפור החלמה של רקמות חיבור לאחר אימונים. כמו כן היא הוכחה כיעילה בשיפור הכוח של השריר וכן עליה בכוח המתפרץ. מעבר לכך, כיום ניתן לטפל בשחיקת סחוס בברך אצל ספורטאים באמצעות זריקות ייעודיות ובמקרים חמורים מאוד ניתן לטפל בשחיקת סחוס גם על ידי ניתוח. המטרה היא לאפשר לספורטאי לשוב לחיים תקינים ולחיות את חייו בצורה טובה ונוחה וכן אף לחזור לאימונים אותם הוא מבצע ועל כן, חשוב שכל ספורטאי אשר זקוק הן לטיפולי מניעה בשחיקת סחוסים הנובעים כתוצאה מהאימונים שלו או בטיפול בשחיקת סחוס קיימת, חייב לבחור ברופא מקצועי המומחה בתחום מתן מענה ופתרונות טובים ומקצועיים עבור שחיקת סחוס בקרב ספורטאים.

היכנסו לאתר: https://www.drbender.co.il/ והתרשמו מהטיפולים שמציע דוקטור בנימין בנדר עבור שחיקת סחוס לספורטאים ובכלל.

 

Exit mobile version