Site icon מקומון רמת גן

שגרירת דנמרק בישראל התארחה בטקס יום השואה הבינלאומי בתיכון בליך

התיכון ציין 75 שנה למבצע הצלת יהודי דנמרק. ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "בזכות העם הדני אנחנו חיים בבטחה בארצנו כבני חורין ומגדלים כאן את ילדנו. העם היהודי אסיר תודה לדנמרק – אז, עכשיו ולתמיד!"
ביום ראשון ה-27 בינואר, יום השואה הבינלאומי, התקיים בתיכון בליך אירוע מיוחד לציון 75 שנה למבצע הצלת יהודי דנמרק. מי שכיבדה את התלמידים בנוכחותה היא שגרירת דנמרק בישראל, שארלוטה סלנטה, שרק בחודש אוקטובר האחרון התארחה בטקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל שנערך בתיכון. מי שיזמה את האירוע וקידמה את הגעתה של השגרירה היא מיה איתן, נספחת תרבות בשגרירות דנמרק ואימו של לוי איתן, תלמיד כיתה ט' בתיכון בליך.

במהלך האירוע תלמידי כיתות י'-י"א שמעו את הרצאתו של ד"ר דני כצנלסון, שסיפר אודות המבצע להצלת יהודי דנמרק בשואה. במסגרת המבצע ההרואי, הוברחו מרבית מיהודי דנמרק בסירות דיג אל שוודיה הניטרלית ובכך ניצלו חייהם.

ראש עיריית רמת-גן ושגרירת דנמרק בישראל. צילום: באדיבות תיכון בליך

האירוע התקיים במעמד ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, שנשא דברי הודיה לעם הדני: "המשפט המוכר כי 'כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו', כאילו ונכתב על בני העם הדני, שהתגייס כולו להציל למעלה מ-7,000 יהודים במבצע מעורר השראה ואמיץ מעין כמותו בעבור קדושת החיים, שייחקק לעד בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. מבצע הצלה שכולו מפגן של סולידריות וחמלה, שהיה אחד משעותיה היפות של האנושות וזיכה את העם הדני היקר בתואר 'חסיד אומות עולם'".

Exit mobile version