Site icon מקומון רמת גן

רשלנות רפואית באבחון סוכרת – זה יכול לקרות לכל אחת

סוכרת היא הגורם הנפוץ ביותר למצבים בריאותיים כמו אי ספיקת כליות, עיוורון וקטיעות רגליים. השמנת יתר, גנטיקה והריון הם גורמים ידועים לסוכרת, שלעתים קרובות ניתן לנהל באמצעות תזונה מתאימה, פעילות גופנית ומעקב רפואי.

למרבה הצער, כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות אינו מאבחן, מטפל או מנחה כראוי חולה סוכרת, מצבו הבריאותי של המטופל עלול להתדרדר לבעיות רפואיות רבות. במצב זה, רשלנות הרופא עשויה להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

אבחון מוטעה

אבחון מוטעה על ידי הרופא יכול למנוע ממטופל לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו. לדוגמא, יש לטפל בלח דם גבוה, מצב שקשור לסוכרת, עם תרופות מתאימות שיכולות גם לסייע בשמירה על בריאות מערכת הסינון החיונית של הכליות. ניתן לנקוט בצעדים כמו טיפולי לייזר למניעת בעיות ברשתית שנגרמות על ידי סוכרת ומובילות לעיוורון.

יחד עם זאת, אף אחד מהטיפולים האלו אינו ניתן לבציע אם הרופא מאבחן את הסוכרת באופן שגוי. כתוצאה מכך, כל פציעה או תנאי בריאותי חמור שנובעים מאבחון מוטעה או טיפול מאוחר בסוכרת עשויים להיות עילה לתביעת פיצויים באמצעות תביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

היעדר מעקב

מעקב של רופאים לאחר אבחון סוכרת נחוץ לקידום טיפול יעיל במחלה. אנדוקרינולוגים הם אנשי המקצוע שצריכים לבצע מעקבים רפואיים לפיקוח על המחלה, מכיוון שהם מתמחים בהורמונים של הגוף. כל רופא שתבחרו, חייב להקפיד על סטנדרטים רפואיים ספציפיים.

צילום: מאגר

במקרה של סוכרת, המשמעות היא בדרך כלל בדיקת המוגלובין קבועה, בדיקות עיניים ובדיקות כפות רגליים לאיתור סימנים נוירופתיים קלאסיים. הרופא מחויב גם להנחות את המטופל לגבי התמודדות עם המחלה והאופן בו עליו לנהל אותה כראוי, או להפנות אותו למומחה סוכרת.

כל הסיבוכים שנובעים מאי עמידה בסטנדרט האבחון המתאים במהלך המעקב עשויים גם הם להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

סוכרת הריון

אישה שאינה סובלת מסוכרת עלולה לחלות בסוכרת במהלך ההיריון. סוכרת מסוג זה, שנקראת סוכרת הריון, עלולה לגרום לעובר לגדול באופן חריג, בגלל שפע יתר של גלוקוז שאינו מעובד בדם הטבורי.

מצב זה הופך את האם וגם את העובר לרגישים לסיבוכים שעלולים להיות קטלניים במהלך הלידה. אבחון מוטעה של סוכרת הריון הוא סוג שכיח ורציני של רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

בשורה התחתונה, חשוב לקבל ייעוץ משפטי במקרה רשלנות רפואית באבחון סוכרת

לסיבוכים מכל סוגי הסוכרת יש פוטנציאל ממשי מאוד לסכנת חיים. אם עברתם אבחון שגוי כתוצאה מרשלנות רפואית, אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים בגין:

עורכי דין מומחים ברשלנות רפואית יבחנו את המקרה שלכם, וייעצו לכם לגבי המשך ההתנהלות, אז אל תוותרו על ייצוג משפטי הולם והתחילו בהליכים למיצוי הדין והצדק עם האחראים.

Exit mobile version