Site icon מקומון רמת גן

רמת גן:69 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו בשנת 2015.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" חלה עלייה בכמות נהגי הקטנועים והאופנועים שנפגעו השנה ברמת גן ביחס לאשתקד.עד חודש אוקטובר בלבד נפגעו 69 רוכבים ומתוכן 12 באורח קשה.בשנה שעברה כולה נפגעו 78 רוכבים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התשתיות לא מותאמות לרוכבי האופנועים והקטנועים"

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" חלה עלייה בכמות רוכבי האופנועים שנפגעו השנה ברמת גן ביחס לאשתקד כאשר עד חודש אוקטובר בלבד נפגעו 69 רוכבים ומתוכן 12 באורח קשה. לשם השוואה בשנה שעברה כולה נפגעו 78 רוכבים והמדובר בעלייה של כחצי אחוז המצטרפת לנתונים על עלייה במספר הנפגעים מתאונות בעיר רמת גן.

על פי  נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה גם ברחבי הארץ חלה עלייה במספר הנפגעים כאשר  19 רוכבי אופנועים וקטנועים, נהרגו בתחום העירוני ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2015, בתאונות דרכים. מדובר במגמת עלייה, זו השנה השניה ברציפות, במספר הרוכבים שנהרגו בערים בין החודשים ינואר-אוקטובר 2015, לעומת שנת 2014 ו-2013 בתקופה מקבילה, בהן נהרגו 17 ו-12 רוכבים בתאונות דרכים, בהתאמה.

רכיבה על אופנוע, סכנה ברורה ומיידית.צילום: עמיעד טאוב

עוד עולה מהנתונים כי  בשנת 2015 (ינואר-אוקטובר) נפגעו 1,352 רוכבי כלי רכב דו גלגלי בערים, מתוכם 215 נפצעו באורח קשה, כאשר בשנת 2014 נפגעו 1,360 בני אדם (ינואר-אוקטובר) מתוכם 197 נפצעו באורח קשה.

בנוסף נמצא כי בין השנים 2006-2015, ב-10 החודשים הראשונים של השנה נפגעים למעלה מ- 1,800 רוכבים בממוצע בשנה ונהרגים כ – 17 רוכבי אופנועים וקטנועים בתחום העירוני בממוצע בשנה.

יצויין כי בדיון שהתקיים בסוף שנת 2013, הודיע משרד התחבורה כי הנחה את חברת נתיבי ישראל ליישם את התקנת המעקות הבטיחותיים לאופנועים רק בפרויקטים חדשים. ומה לגבי שאר המעקות? כנראה שעדיף לרוכבי הדו גלגלי לא להחליק בקרבתם.בדיון עלה גם צבע סימון הדרך שגורם להחלקה כשהכביש רטוב ומסכן גם הוא את הרוכבים. בדיון נטען, כי הוכנסה תקנה חדשה המבוססת על תקינה אירופאית הגורסת כי על צבעי הכביש לעמוד לכלול מקדמי חיכוך מחמירים. אבל, למרות התקן החדש, בתחום העירוני ההנחייה הזו לא מיושמת במלואה והרשויות המקומיות עדיין מסמנות את הכבישים בצבע הישן.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם משרד התחבורה היה משפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי – מתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, מוודא כי הרשויות ישתמשו בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ – ניתן אולי היה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים. האחריות היא של משרד התחבורה לדאוג לא רק לבטיחות נהגי המכוניות אלא להתאים את התשתיות גם לרוכבי האופנועים והקטנועים".

שי בכור.צילום.מיכל ונדר

חבר מועצת העיר, שי בכור מסר למקומונט רמת גן:"כרוכב אופנוע ולאור פניות של רוכבי דו-גלגלי, יזמתי את הקמתו של פורום רוכבי אופנועים תושבי רמת-גן, על מנת להציף ולהעלות את הצרכים הייחודיים שיש לרוכבים. כמו כן השנה ערכנו מפגש ייחודי עם הרוכבים ביחד עם הנהלת העירייה.אנו ממשיכים להגביר את השימוש בצבע מונע החלקה דו-רכיבי בהמשך לפיילוט מיוחד שערכנו. בנוסף מוסיפים מקומות חניה לרוכבים, בוחנים שינוי בנושא הרמזורים דלי המתכת ומטפלים בבעיית קנסות ותלונות תושבים".

 

Exit mobile version