Site icon מקומון רמת גן

רמת גן:26 תאונות של משאיות ברחבי העיר בשנת 2015

נכון לשלוש השנים האחרונות היוותה שנת 2015 שנת שיא של תאונות דרכים עם 24 תאונות של משאיות ברחבי העיר רמת גן.6 מהם תאונות קשות.בעשור האחרון אירוע 474 תאונות בהן מעורבות משאיות ברמת גן.שמואל אבאב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משאית היא כמו טנק שדוהר בכביש –בגלל המשקל ומרחק העצירה הארוך התאונה הופכת קשה וחמורה יותר". בשבוע שעבר נהרגו שישה בני אדם בתאונה הקטלנית שארעה בכביש 1, כתוצאה מהתנגשות של אוטובוס במשאית שעצרה בשולי הכביש. עד כמה מעורבות משאיות בתאונות דרכים? כל תאונה שניה שבה הייתה מעורבת משאית בשנת 2015 הייתה בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

במהלך שנת 2015 מספר תאונות הדרכים בהן הייתה מעורבת משאית עומד על 2,100 כמחצית מהן (1,128) התרחשו בתוך היישובים. ברמת גן אירוע בעשור האחרון 474 תאונות עם משאיות ובשנת 2015 24 ומתוכן 6 קשות.ובכך נקבע שיא שלילי של מספר תאונות מאז 2012.

כל תאונה קטלנית שלישית – במעורבות משאית

85 תאונות קטלניות (לפחות הרוג אחד) בהן מעורבות משאיות אירעו בשנת 2015, אלו מהוות כ-30% מסך תאונות הדרכים הקטלניות ב-2015, שיעור דומה לזה שבשנת 2014.

שמואל אבאב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משאית היא כמו טנק שדוהר בכביש –בגלל המשקל ומרחק העצירה הארוך התאונה הופכת קשה וחמורה יותר. בשל המחסור באלפי נהגים, חלק מחברות המשאיות דורשות מהנהגים שעות עבודה נוספות, ללא התחשבות בגורם העייפות שדומה בהשפעתו לזה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. משרד התחבורה כשל בהסדרת ענף כלי הרכב הכבדים ולכן הוא חייב לבצע בדק בית, למצוא את הנהגים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש ולהוריד אותם מההגה".

תאונות דרכים אילוסטרציה.צילום יוסף ימפל דוברות מדא

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר בתוך היישובים. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך האוכלוסייה, בין היתר, ליד ילדים.

התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

אחד הפתרונות האפקטיביים למעקב אחרי שעות עבודה שלא כחוק או נהיגה במהירות גבוהה מהמותר, הוא הטכוגרף הדיגיטאלי. הטכוגרף הדיגיטאלי מתעד את פעולות הנהג, מהירות הנסיעה, מרחק נסיעה ועוד נתונים. הטכוגרף מאחסן תיעוד דיגיטאלי של פעילויות הנהג ושל הרכב בזיכרון הפנימי שלו, וגם באופן נפרד על כרטיס חכם שיש לנהג.

Exit mobile version