Site icon מקומון רמת גן

רמת גן דורגה שלישית ברמת איכות החיים בארץ

עם אופק של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ופיתוח מואץ של אזורי התעסוקה העירוניים, רמת גן דורגה ע"י הלמ"ס 3 מתוך 16 ערים במדדי איכות החיים.

שווה לחיות בעיר גנים. בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה השוואה בין 16 הערים הגדולות בישראל מדדי איכות החיים. בין המדדים שנבדקו – תוחלת חיים, צפיפות דיור שביעות רצון מאזור המגורים, מהניקיון באזור המגורים, שביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים, שיעור תעסוקה ואמון כללי.

רמת גן נבחרה במקום השלישי הכללי אחרי כפר סבא ורחובות, הרבה לפני תל אביב שדורגה רק במקום השביעי. רמת גן היא שניה בתחושת הביטחון האישי של האנשים בעיר, שניה בשיעור התעסוקה של בני 15 ומעלה עם 68.7% מבני העיר שעובדים ושניה מבין הערים הגדולות בתוחלת חיים. בכל המדדים עוקפת רמת גן את השכנה ממערב, תל אביב.

רחוב ביאליק ברמת גן. צילום: מקומונט ר"ג

רמת גן היא מהערים המתפתחות בגוש דן בשנים האחרונות. העוגנים שלה המעלים את הביקוש למגורים בעיר הם הפארק הלאומי, ומתחם הבורסה הנחשב לאחד מאזורי התעסוקה העיקריים בגוש דן ונמצא על ציר הרכבת הכבדה, סמוך לנתיבי איילון. העיר ממוקמת בצידה המזרחי גם על כביש 5 ובשנים הקרובות תעבור במרכז הרכבת הקלה – הקו האדום שיחצה אותה מפתח תקווה לכיוון תל אביב.

שכונות כמו קריית קריניצי החדשה ורמת חן נחשבות לשכונות האטרקטיביות והיוקרתיות בארץ ובשנים האחרונות שכונות כמו החרוזים, הגפן, שיכון ותיקים, רמת שקמה ואחרות חוות תנופת חידוש ופיתוח בבינוי למגורים, תשתיות חדשות ומבני ציבור. לעיר עדיין שטחים ותוכניות לבניה , למשל באזור הספרי ופארק אריאל שרון.

לאחרונה גם הפקידה העירייה תכנית מתאר חדשה למבני ציבור לפיה ניתן יהיה להוסיף זכויות לשימושים מסחריים למבני ציבור בהיקף של עד 15%. במקביל פועלת העיר לחיזוק הצד המערבי שלה – תוספת זכויות למשרדים ומגורים באזור הבורסה ובצד השני של ציר ז'בוטינסקי שם בימים אלה מוקמים באזור צומת עלית, פרויקטים חדשים בשימושים מעורבים למגורים תעסוקה ומסחר. אחד הפרויקטים הבולטים הוא פרויקט 'אקסצ'יינג רמת גן' אותו מקימות החברות אזורים ומגדל ביטוח, שיכלול שני מגדלים בגובה של220 מטרים- האחד למשרדים והשני למגורים שימנה 55 קומות . מחירי העסקאות בפרויקט עומדים על 45-50.5 אלף ₪ למ"ר, כאשר המחירים בעיר עומדים על 31 אלף ₪ למ"ר.

אשכול הגנים ברחוב החי"ל. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק המשווקת בין היתר את מגדל המגורים היוקרתי אקסצ'ינג רמת גן של חברת אזורים בצומת עלית מציין: "תרבות המגורים ורמת החיים של ערים מרכזיות בעולם חודרת יותר ויותר לישראל באמצעות פיתוח פרויקטים בשימושים מעורבים של תעסוקה ומגורים במע"רים השונים בגוש דן. גם העיר רמת גן שמה לעצמה למטרה לפתח בצורה דומה את סביבת אזור הבורסה וצומת עלית שם מתקדמת הקמתם של מספר פרויקטים חדשים שימשכו אוכלוסייה חזקה המבקשת לגור במתחמים נגישים מאוד לרכבת הקלה ושבהם ניתן למצוא הכול מתחת לבית – המשרד, מסעדות, מרכזי הבוטיק והשוק העירוני, מערכת חינוך ומרכז ספורט ".

Exit mobile version