Site icon מקומון רמת גן

"רמת-גן מצליחה להפתיע אותי בכל פעם מחדש" 

את המילים שבכותרת אמרה מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, הגברת חיה שיטאי, במהלך ביקור מקצועי ברמת-גן. הביקור, שהתקיים ביום חמישי שעבר תחת הכותרת "מסע לעולמו של הפרט", עסק בראיית הפרט בתוך מערכת החינוך העירונית.

את הביקור ליוו תלמידים, מורים, מנהלת אגף החינוך, מנהלי מחלקות ומפקחי משרד החינוך.

הביקור החל בסיור ב"מרכז  לגיל  הרך  ברמת  עמידר", שם הוצג בפני שיטאי מערך המרכזים, אשר מספק מענה הוליסטי לילדים בגילאי לידה עד 6 עם קשיים התפתחותיים ולהוריהם, בתחומי האיתור, המניעה והטיפול, באמצעות כל התחומים הפרא-רפואיים המוענקים במקום תחת קורת גג אחת. כמו כן, הוצג הקשר ומערך התמיכה בין צוותי הגנים, ההורים ומטפלי המרכז לגיל הרך, המשמש כעוגן קהילתי להתפתחותם של הילדים.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט רמת גן<<

במהלך הביקור במרכז הוצגה התפיסה והמעשה החינוכי בגני הילדים, הנגזרים ממודל רמת-גן לחינוך, "הגן הזה הוא אני", לפיו טיפוח כל ילד וילדה מחזקותיו מעצים את מסוגלותם להתמודד עם האתגרים השונים.

בנוסף, הוצגה הייחודיות של כלל המרכזים לגיל הרך הפועלים ברמת-גן, שבאמצעות אגף החינוך מאפשרים ומקדמים רצף חינוכי ושיתופי פעולה עם מסגרות שונות – החל ממעונות וגני הילדים ועד הכניסה לכיתה א'.

המייקרספייס בבי"ס המנחיל. צילום: עיריית רמת גן

מהמרכז לגיל הרך המשיך הביקור לבית ספר "המנחיל", שם נערך מפגש ושיח עם התלמידים והוצגו מתחמי ה"מייקרספייס", המאפשרים לתלמידים ליזום וליצור באמצעות כלים טכנולוגיים ומכניים.

משם המשיך הביקור לבית ספר "אורה מודיעים", תוך התמקדות במענה לפרט, ברמת התלמיד, המורה וההורה.

במהלך המפגש הציגה מנהלת בית הספר את תמונת ההישגים לזכאות בבגרות שעלו בשנת הלימודים תשע"ז, התייחסה להשקעה בהון האנושי ובקידום הלמידה בשלוש השנים האחרונות.

כמו כן, הוצגה כיתת מב"ר שלאחרונה עוצבה על ידי התלמידים וביוזמתם.

הביקור הסתיים ב-HUB החינוכי במרכז פסג"ה, שם נערך שיח משותף עם מנהלת המחוז, בהשתתפות כל מנהלי בתי הספר בעיר רמת-גן ורכזות אשכולות הגנים. לדבריה של חיה שיטאי:

"רמת-גן מצליחה להפתיע אותי בכל פעם מחדש. העיר, מלבד היותה חדשנית ופורצת דרך, מתמקדת בפרט, בתלמיד הבודד ובהשתלבותו המיטבית במערכת החינוך.

התרשמתי עמוקות מהפעילות המתבצעת בבתי הספר בנושא ומשיטות העבודה שמוכיחות את עצמן."

Exit mobile version