Site icon מקומון רמת גן

רמת גן, לגור באתר בניה

איך שיפוץ ושדרוג רחוב ברמת גן הפך לסיוט מתמשך. עימות בין דייר הרחוב לפועלים ואיומים לתביעה משפטית.
עיריית רמת גן מבצעת עבודות תשתית ברחוב דב פרידמן.
לכאורה מעולה – שיפור ושדרוג פני העיר וכ'ו וכ'ו…
בפועל  הרחוב חפור כולו והפוך כולו אין גישה לחניות של הבניינים, דוחות פקחים נרשמים על ימין ועל שמאל ללא כל התחשבות או ביטול.

צילום באדיבות עומרי שליט

קרוב לחודשיים רחוב דב פרידמן ברמת גן נראה כמו אתר בניה ענקי. וצפי סיום העובדות רחוק מלהגיע.

חלק מדיירי הרחוב מחנים את רכביהם בחניון יורוקום {בתודה  להסדר עם מנהלת הפרויקט תמר}.

עמרי שליט תושב הרחוב שסובל מאוד מהבלגן ברחוב נקלע לעימות מביש עם פועלי השיפוץ.

"התקדמתי לעבר ביתי ומנהל העבודה אמר לי לרדת עד לסוף הרחוב בשביל לעבור לצד השני כשבפועל היה מעבר רגלי ישיר לביתי. אמרתי לו שבחום הזה אני לא אעשה סיבוב כזה גדול שיש לי מעבר ישיר לביתי ושהעבודות ברחוב מתנהלות בחוצפה רבה ללא כל התחשבות בתושבים. פועל אחר בנתיים צילם אותי במכשירו הנייד ואיים לתבוע אותי כי קראתי להם חצופים. בפועל הם התחילו לקלל אותי: לקרוא לי בן ***  ושאני אלך ל***. ובשלב מסוים מנהל הבנייה התקדם אלי בצורה מאיימת בצורה כזו שחשבתי שהוא ירביץ לי. פחדתי מאוד. הוא דחף אותי לעבר דלת הבניין והשתמש בכוח רב. למרות שהכל היה מצולם ומתועד העובדים התכחשו לקללות. כל תושבי הרחוב כבר זועמים וכועסים על הבניות פה כי יש ימים שלמים בהם לא מתבצעת עבודה כלל. בפועל אנחנו משלמים ארנונה כרגיל. . הייתה פנייה של הבניין להנחה בארנונה אבל העירייה דחתה אותה. כמו כן ביטול דוח בשל מצוקת חנייה של אחד מדיירי הבניין. אנחנו מרגישים שהעירייה צוחקת עלינו מלמעלה."

תגובת עיריית רמת גן:

לגור באתר בניה. רחוב דוב פרידמן. צילום באדיבות עמרי שליט

"מדובר בעבודות מורכבות, שבאות בראש ובראשונה להסדיר ל-20 השנים הבאות את נושא הניקוז והביוב, ושאר תשתיות, בשכונת ראשונים בכלל וברחוב דב פרידמן בפרט, מתוך הבנה שרבים מהבניינים באזור מיועדים לתמ"א ויש להכשיר את התשתיות מבעוד מועד.

העבודות החלו לאחר שעיריית רמת-גן גילתה כי כל הניקוז לשכונה עבר דרך מתחם הסיטי של גבעתיים, והחליטה להעתיק אותו כך שיעכור דרך שטחה של רמת-גן, וזאת בפרויקט מורכב של חפירות בעומק בין חמישה לשבעה מטרים – המצריכות דיפוני עצים ועמודי חשמל, ואשר במסגרתן הוחלפו צינורות אסבסט ישנים לצינורות שעומדים בסטנדרטים מתקדמים ועמידים לאורך זמן.

ללא קשר לפוסט המדובר, סייר במתחם מנכ"ל העירייה, משה בודאגה, נפגש עם תושבי הרחוב, ובה בעת הנחה את מחלקת דרכים של העירייה להאיץ את העבודות, כך שלאחר החג הן יתבצעו סביב השעון. בהנחיית המנכ"ל, על כל העבודות להסתיים תוך שבועיים-שלושה, באופן המקצועי, היעיל והאחראי ביותר שניתן, כאמור על מנת שלא יעלה צורך לקיים שם עבודות נוספות לפחות עד שנת 2037.

יש לציין כי טרם תחילת העבודות בוצע יידוע ציבור על פי כל הנהלים המקובלים. העירייה תבדוק את טענות התושב בדבר התנהלות הקבלנים, ובמידה ויתגלה שמאן דהוא נהג שלא כדין, היא תפעל מולו במלוא החומרה."

 

 

 

 

 

Exit mobile version