Site icon מקומון רמת גן

רמת גן היא העיר השישית במסוכנות להולכי הרגל

ברמת גן נפגעו 289 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.81 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. רמת גן היא העיר השישית במסוכנות להולכי רגל. בגבעתיים  הממוצע נמוך קצת יותר ועומד על 1.14 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים והיא מדורגת במקום ה-18 במדד הארצי.

עמותת אור ירוק למאבק בתאונת הדדרכים מציגה את ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים 2017-2019 לכל 1,000 תושבים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל.

כצפוי, תל אביב-יפו היא העיר המדורגת ראשונה בהיפגעות הולכי רגל – בתחומיה נפגעו 1,183 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.62 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, אך חשוב לזכור שתל אביב מרכזת אליה בכל יום הרבה "יוממים" (עובדים שמגיעים אליה אך אינם מתגוררים בה; א"ב) ולכן מספר הולכי הרגל בה באופן יחסי למספר התושבים הוא גבוה בהשוואה לערים האחרות.

בת ים נמצאת במקום השני עם 307 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 2.38 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי קצת יותר משניים לאלף (2.06). חיפה במקום הרביעי עם 551 נפגעים שהם 1.94 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים ופתח תקווה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת עם 451 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.84 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים.

הולכת רגל ברמת גן. צילום: אור ירוק

"הקורונה משנה סדר עולם ויותר מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים" הסביר ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק שאספה את הנתונים.

עוד הוסיף מנכ"ל אור ירוק כי "בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חצית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, לשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים לעשות את הבדל בין חיים ומוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

Exit mobile version